Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-06@07:32:52 GMT

پشت‌پرده سفارش تیتراژهای تلویزیونی

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۳۹۲۵۶

پشت‌پرده سفارش تیتراژهای تلویزیونی

یک ترانه‌سرا از ماجرای رابطه بین تهیه کنندگان برخی آثار تلویزیونی و خوانندگان خبر می‌دهد که باعث می‌شود تیتراژ سریال‌ها و مجموعه‌ها به ویژه آثار مناسبتی خرید و فروش شود.

خبرگزاری مهر: یک ترانه‌سرا از ماجرای رابطه بین تهیه کنندگان برخی آثار تلویزیونی و خوانندگان خبر می‌دهد که باعث می‌شود تیتراژ سریال‌ها و مجموعه‌ها به ویژه آثار مناسبتی خرید و فروش شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا بدیع شاعر و ترانه‌سرا درباره کیفیت ترانه‌های تیتراژ سریال‌های تلویزیونی در ایام مناسبتی به ویژه ماه مبارک رمضان توضیح داد: درباره تیتراژ سریال‌های ماه رمضان امسال فعلا نمی‌توان نظر مشخصی داد، زیرا باید منتظر ماند و دید که این آثار تا چه حد در ذهن مردم رسوب کرده و در یادشان باقی می‌ماند، اما اگر بخواهیم درباره کلیت تیتراژ‌های تولید شده در سیما نظر بدهم باید به این مطلب اشاره کنم که در این چارچوب هم کار‌های خوب و هم کار‌های نازل تولید می‌شود که در هر دو موارد مارکتینگ موسیقی مورد توجه است.

وی ادامه داد: طی سال‌های اخیر به دلیل روابط برخی از تهیه کننده‌های سریال‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی با جامعه موسیقی شاهد فروش تیتراژ‌ها هستیم یعنی تهیه کننده برای تامین بخشی از هزینه‌های خود اقدام به فروش تیتراژ می‌کند که خریدار نیز در اغلب موارد برخی خواننده‌ها هستند. خواننده‌ای که دست به چنین اقدامی می‌زند وقتی می‌بیند با خریداری یک تیتراژ به اندازه پخش چندین تک آهنگ در فضای مجازی مشهور می‌شود از موضوع استقبال می‌کند.

ترانه سرای قطعه «ماه و ماهی» با صدای حجت اشرف زاده تصریح کرد: وقتی به تیتراژ‌های اوایل دهه ۸۰ نگاه می‌کنیم می‌بینیم که اغلب آن‌ها توسط بهترین خوانندگان و ترانه سرایان تهیه می‌شدند و شاخص اصلی انتخاب آثار مسایل فنی بود و همین امر باعث ماندگاری آن‌ها شد.

بدیع درباره کاهش کیفیت ترانه ها، ملودی‌ها و انتخاب خوانندگان تیتراژ‌های تلویزیونی بیان کرد: چندین سال پیش این موضوع مطرح شد که سازمان صدا و سیما با موسیقی پاپ مخالف است، ولی حالا می‌بینیم که عرصه بیشتر در اختیار اینگونه آثار است. متاسفانه افراط و تفریط کار را به جایی رسانده که شاهد شرایط نابسمان و مدیریت نشده‌ای در جریان تیتراژ‌ها هستیم.

این شاعر و ترانه سرا با اشاره به اینکه باید به سلیقه و نیاز مردم هم احترام گذاشت، گفت: مردم خواستار شنیدن موسیقی پاپ هستند، ولی باید آثاری باکیفیت در اختیار آن‌ها قرار داد نه اینکه ترانه‌ها و آثار ضعیف در رسانه ملی پخش شود.

وی در پایان تاکید کرد: من معتقدم برای بهبود و استانداردسازی تیتراژ سریال‌ها و مجموعه‌های تلویزیونی باید مرجعی وجود داشته باشد که بتواند معرف و انتخابگر موسیقی خوب در رسانه ملی به حساب آید. البته ما مجموعه ای، چون مرکز موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما را داریم، اما به نظر می‌آید تهیه کنندگان آنچنان به این مرکز و آثار تولید شده آن توجهی نمی‌کنند.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003QvS

منبع: فردا

کلیدواژه: تیتراژهای تلویزیونی خواننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۳۹۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ سرسام‌آور سریال‌سازی تلویزیون فاش شد

آفتاب‌‌نیوز :

یک تهیه‌کننده تلویزیون در گفتگو با فرهیختگان گفت که طی سال‌های اخیر چند پروژه جلوی دوربین برده، کف برآورد یک سریال رده الف تلویزیون را بین ۲ و ۲.۵ میلیارد تومان می‌داند و توضیح می‌دهد با وجود اینکه ممکن است برخی از سریال‌ها حتی با برآورد اولیه یک یا ۱.۵ میلیارد تومانی به ازای هر قسمت، آغاز شوند، ولی سالانه بسیاری از مجموعه‌ها در میانه تصویربرداری به الحاقیه بودجه می‌رسند و در ادامه به ارقام ۲ تا ۲.۵ میلیارد تومانی -به ازای هر قسمت- می‌رسند.

یکی از تهیه‌کنندگان سیما نرخ پایه تولید سریال الف در سال ۱۴۰۲ را دقیقه‌ای ۳۰ میلیون تومان عنوان می‌کند که برای هر قسمت ۴۲ دقیقه‌ای سریال، یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان خواهد بود. نرخ پایه برای آثاری نظیر «زیرخاکی»، «نون خ»، «هفت‌سر اژدها»، «روز‌های ابدی» و «جشن سربرون» که رده الف فاخر داشته باشند، دقیقه‌ای ۴۵ میلیون تومان است و این رقم به هر قسمت حدود ۲ میلیارد تومان می‌رسد. این در حالی است که این ارقام، نرخ پایه است و بسیاری از سریال‌ها، بیش از این اعداد هزینه برمی‌دارند.

منبع: روزنامه فرهیختگان

دیگر خبرها

  • خوانندگی پولاد کیمیایی برای «گالیله»
  • بحث درباره «فیلم و سریال» به شبکه چهار کشیده شد
  • پولاد کیمیایی برای نمایش «گالیله» می‌خواند
  • نرخ سرسام‌آور سریال‌سازی تلویزیون فاش شد
  • «امتداد» آماده پخش شد/ فیلم و سریال از دریچه فلسفه و اندیشه
  • پولاد کیمیایی خواننده «گالیله» شد
  • برگزاری کلاس‌ بازیگری برای دانش‌آموزان تهرانی | نقش‌آفرینی هنرجوها در سریال‌های تلویزیونی
  • خوانندگی پولاد کیمیایی برای «گالیله» + ویدیو
  • شنیدن ملودی‌های شریف روی نُت «رعنا»/ موسیقی خوب برای سریال خوب است
  • عرضه «پرونده مختارنامه» در نمایشگاه کتاب تهران