Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-18@12:32:22 GMT

مصرف توت و انگور چه تاثیری بر ریه‌ها می‌گذارد؟

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۳۹۵۹۱

به گزارش مهر، محققان دانشگاه جان هاپکینز آمریکا عنوان می کنند افرادی که بیشتر مواد خوراکی حاوی نوعی فلاوونوئید موسوم بهآنتوسیانین مصرف می کنند بهترین عملکرد ریه را حتی با افزایش سن خواهند داشت.

به گفته محققان، آنتوسیانین ها در میوه ها و سبزیجات دارای رنگدانه های تیره نظیر انگور قرمز، بلوبری و سیب زمینی بنفش یافت می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«وانسا گارسیا لارسن»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «رژیم غذایی سرشار از میوه و سبزیجاتمی تواند از ریه ها در مقابل آسیب و صدمه حفاظت کند، عملکردشان را حفظ کرده و ریسک ابتلا به بیماری های تنفسی را در سنین بالاتر کاهش دهد.»

وی در ادامه می افزاید: «ظرفیت ریه افراد تا ۳۰ سالگی به اوج می رسد. بعد از آن، عملکرد ریه ها به تدریج اُفت می کند. سرعت این اُفت عملکرد در بین افراد متفاوت بوده و به چندین عامل نظیر سیگار کشیدن، تحرک بدنی، قرارگیری در معرض برخی آلاینده ها و وجود برخی مشکلات پژشکی بستگی دارد.»

به گفته گارسیا لارسن، مطالعات قبلی نشان داده اند که مواد غذایی فرآوری شده مثل گوشت های نمک سودشده با روند تندتر اُفت عملکرد ریه ها مرتبط هستند.

حال مطالعه جدید نشان می دهد افرادی که مقدار زیادی میوه و سبزیجات تیره رنگ می خورند در مقایسه با کسانی که کمتر از این نوع مواد خوراکی حاوی آنتوسیانین استفاده می کنند با روند کُندتر کاهش عملکرد ریه ها در سال مواجه هستند.

این مطالعه شامل ۴۶۳ فرد بزرگسال از نروژ و انگلستان با میانگین سنی ۴۴ سال بود. تمامی شرکت کنندگان پرسشنامه ای در مورد رژیم غذایی پر کردند و تست عملکرد ریه شان در ابتدای مطالعه انجام شد. ۱۰ سال بعد، مجددا عملکرد ریه این افراد آزمایش شد.

محققان به رابطه بین مصرف آنتوسیانین و سلامت ریه پی بردند؛ هر چقدر فرد بیشتر آنتوسیانین مصرف کند سلامت ریه بهتری دارد.

به گفته محققان، مواد خوراکی سرشار از فلاوونوئیدهای آنتوسیانین به خاطر خواص آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی بسیار برای سلامت ریه ها مفید هستند. این مواد خوراکی از ریه ها در مقابل آلاینده ها و سایر عوامل محیطی نظیر سیگار کشیدن محافظت می کنند.

 

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۳۹۵۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مواد شیمیایی در پارکینگ ها احتمال ابتلا به ALS را افزایش می دهد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، به گفته محققان، بنزین یا نفت سفید، تجهیزات گازسوز و مواد شیمیایی مراقبت از چمن، سه عامل خطر اصلی ابتلاء به ALS هستند که در گاراژها و پارکینگ‌ها یافت می‌شوند.

نتایج نشان می‌دهد قرار گرفتن در معرض هر یک از این موارد خطر ALS را حدود ۱۵ درصد افزایش می‌دهد.

به گفته محققان، سایر مواد شیمیایی موجود در گاراژها که خطر ابتلاء به ALS را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد شامل آفت کش‌ها، رنگ و لوازم نجاری است.

این خطرات در خانه‌های با گاراژ متصل به محل سکونت، بیشتر بود. به گفته محققان، جریان هوا از پارکینگ به فضای زندگی احتمالاً علت این موضوع است.

محقق ارشد «استوارت باترمن» از دانشگاه میشیگان، گفت: «به خصوص در فصل سرما، هوای گاراژ وقتی درب ورودی باز می‌شود به داخل خانه هجوم می‌آورد و جریان هوا کم و بیش به طور مداوم از طریق شکاف‌ها و منافذ کوچک در دیوارها و کف‌ها رخ می‌دهد.»

باترمن در بیانیه خبری دانشگاه افزود: «بنابراین، منطقی است که نگهداری مواد شیمیایی فرّار در یک گاراژ متصل، تأثیر قوی‌تری را نشان دهد.»

برای این مطالعه، محققان قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی در خانه‌های بیش از ۶۰۰ نفر مبتلا به ALS و بدون ALS را ارزیابی کردند. این بیماری بر توانایی مغز برای کنترل عضلات بدن تأثیر می‌گذارد.

آنها دریافتند که به طور کلی، ذخیره مواد شیمیایی به طور قابل توجهی با خطر ALS مرتبط است.

به گفته محققان، این یافته با مطالعات قبلی که غلظت بالاتر آفت‌کش‌ها را در خون افراد مبتلا به ALS نشان می‌داد و همچنین آفت‌کش‌ها را با احتمال بقای بدتر برای ALS مرتبط می‌دانست، مطابقت دارد.

باترمن افزود: «اکنون باید بر اساس این اکتشافات بفهمیم چگونه این قرار گرفتن در معرض خطر ابتلاء به ALS را افزایش می‌دهد.»

کد خبر 6080439

دیگر خبرها

  • عملکرد بی نظیر رونالدینیو مقابل میلان (لیگ قهرمانان اروپا - 18 آوریل، 2006) / فیلم
  • تولید سالانه ۳۵۰۰ تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی
  • فواید بی‌نظیر ریواس
  • غذا‌های مناسب برای پرکاری تیروئید
  • گیاهی که برای تعدیل قند خون در افراد دیابتی مفید است | فواید بی‌نظیر ریواس : این افراد نباید ریواس مصرف شود
  • مواد شیمیایی در پارکینگ ها احتمال ابتلا به ALS را افزایش می دهد
  • چه خوراکی‌هایی را باید کمتر خورد؟
  • نقش گیاهان خوراکی طبیعی و دارویی در سلامت
  • این خوراکی‌ها را برای افزایش طول عمر بخورید
  • ترکیب این خوراکی‌ها با آب خطرناک است