Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی عابدینی در گفتگو با خبرنگار  گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مسابقات شمشیربازی مادرید بیان کرد: این مسابقات رقابت های کلاس A جهانی بود و تمام کسانی که در مسابقات مسکو شرکت داشتند در مادرید هم حضور پیدا کرده بودند. به دلیل فاصله کم نتوانستم  ریکاوری خوبی داشته باشم.

او افزود: از نتایجی که کسب کردم بسیار راضی ام.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در مسابقات مادرید مقابل حریفم تنها با اختلاف یک امتیاز آن هم با نتیجه 15 بر 14 مغلوب شدم. به غیر از «اوه»  کره ای که به عنوان سومی دست یافت، تمام کسانی که در مسکو مدال گرفته بودند از کسب مدال بازماندند. از نتایج و عملکردم در مسابقات مادرید رضایت دارم.

یک سال پر فراز و نشیب را پشت سر گذاشتم

او درباره مدال برنزش در رقابت های مسکو گفت: بعد از پایان  المپیک ریو، توانستم طلای تیمی سنگال ، نقره جام جهانی پادووا ایتالیا و همچنین هشتمی جام جهانی لهستان را بدست آوردم که برایم بسیار حائز اهمیت بودند. البته کم کم دچار افت شدم و آن چنان که باید نتوانستم در مسابقات قهرمانی جهان نتایج لازم را کسب کنم. اما با توجه به تمرینات و اعتقاد قلبی که داشتم خیلی زود توانستم به فرم خوبم باز گردم و به امید خدا  این روند رو به رشد ادامه داشته باشد تا بتوانم در مسابقاتی که شرکت می کنم دست پر به کشور باز گردم.

مدال برنز مسکو برایم شیرینی خاصی داشت

نفر چهارم المپیک ریو گفت: خوشبختانه در روسیه موفق شدم دو جین از قهرمان های المپیک و جهان را شکست دهم. این مدال استارت خوبی برای من بود. من هدف اصلی ام بازی های آسیایی است. امیدوارم این هدفگذاری ها منجر به نتیجه شود و بتوانم به چیزی که می خواهم و استحقاقش را دارم برسم. با اینکه این مدال خیلی برای من شیرین بود اما دوست داشتم نقره یا طلا بگیرم اما به دلیل قرعه سختی که نصیبم شد نتوانستم این امر را محقق کنم. بازی های سختی را پشت سر گذاشتم و با تمام توان برای کشورم مبارزه کردم.

خستگی نگذاشت در رقابت سابر تیمی مادرید روی سکو برویم

عضو تیم ملی سابر درباره حضور ایران در جایگاه چهارم دنیا بیان کرد: خدا را شکر پس از عملکرد بی نظیر و کسب رتبه هشتمی تیمی مادرید توانستیم به رتبه چهارم بیاییم. ما در حال حاضر از خیلی تیم های قدرتمند دنیا جلوتر هستیم با وجودی که نتایج قابل قبول بود اما خستگی عاملی شد تا به بچه ها فشار وارد شود و نتوانیم روی سکو برویم. امیدوارم در مسابقات بعدی این نتیجه را جبران کنیم تا بتوانیم در رنکینگ به رتبه بهتری برسیم.

برای تیم ملی کشورم در جام جهانی روسیه آرزوی موفقیت می کنم

عابدینی در خصوص هم زمانی رقابت های شمشیر بازی قهرمانی آسیا  و جام جهانی فوتبال گفت: رقابت های قهرمانی آسیا و جام جهانی فوتبال به صورت هم زمان برگزار می شود. امیدوارم در رقابت های قهرمانی آسیا بتوانیم بین 2 تا سه مدال بگیریم. همچنین برای تیم ملی فوتبال کشورم در جام جهانی روسیه آرزوی موفقیت می کنم . من مسابقات تیم ملی را مشاهده می کنم  و برای فوتبالیست ها  دعا می کنم تا سربلند از بازی ها به کشور باز گردند.

 می خواهیم در جاکارتا سه مدال بگیریم

عضو تیم ملی سابر درباره بازی های آسیایی جاکارتا هم گفت: هدفم بازی های آسیایی است. خودم تمام فکر و ذهنم کسب طلا در جاکارتاست. امیدوارم با تلاش و کوشش فراوان بتوانیم نقره بازی های آسیایی اینچئون را به طلا تبدیل کنیم تا هم دل مردم را شاد کنیم و هم در جایگاه مدالی کشورمان تاثیر گذار باشیم. به نظرم تیم های چین، کره جنوبی، ژاپن و قزاقستان از جمله کشورهایی هستند که می توانند در جاکارتا برای ما درسرساز شوند. با وجودی که در ورزش چیزی قابل پیش بینی نیست اما دنبال این هستیم در جاکارتا سه مدال بگیریم.

پاداش بازی های آسیایی نسبت به چهار سال گذشته تغییری نکرده است

عابدینی در مورد پاداش تعیین شده برای بازی های آسیایی که به نفرات اول تا سوم به ترتیب 160، 80 و 40 سکه تعلق می گیرد، توضیح داد: فکر می کنم نسبت به چهار سال گذشته پاداش بازی های آسیایی هیچ تغییری نکرده است. به هر حال امید تمام ورزشکاران المپیک و بازی های آسیایی است. شاید برای ورزشکاران هم خوب باشد و هم بد! یک ورزشکار حرفه ای تمام کارش ورزش است به طوری که روزی بین هشت تا ده ساعت تمرین می کند تا بتواند در رقابت هایی که حضور می یابد برای کشورش افتخار آفرینی کند. البته بازی های آسیایی میدان بسیار بزرگی است و باید انگیزه ای که به ورزشکار می دهند مناسب با رقابت باشد. با توجه به اینکه ورزشکار 2 سال تمام برای بازی های آسیایی در اردو حضور دارد و با سختی تلاش می کند، دور از خانواده است باید بیشتر پاداش بدهند. در هر حال این قانونی است که تصویب شده و کسی نمی تواند این رای را تغییر دهد.

توقع داریم مسئولان به شمشیربازی مانند سایر رشته های المپیکی اهمیت دهند

نفر چهارم المپیک ریو درباره اینکه آیا حمایت ها آن چنان که باید از این رشته خوب است یا خیر،پاسخ داد: ما توقع داریم مسئولان شمشیربازی را مانند سایر رشته های المپیکی به یک چشم ببییند و فرقی بین رشته ها قائل نشوند. متاسفانه تاکنون حمایتی از طرف مسئولان صورت نگرفته است و باید رسیدگی بیشتر شود تا بدون دغدغه برای کشورمان افتخار آفرینی کنیم. این را باید عنوان کنم ما مدالی نبوده که نتوانسته باشیم آن را گرفته باشیم و خدا را شکر با تلاش فرزاد ارسباران، علی پاکدامن، محمد رهبری و پیمان فخری سرمربی تیم به هر افتخاری که پیش از ما ورزشکاران دیگر موفق به کسب آن نشده بودند، نایل شده ایم. ما به حمایت بیشتر مسئولان نیازمندیم تا با قدرت در مسابقات حضور یابیم،در کنار آن پرچم کشورمان را هم به اهتزاز در بیاوریم.

موفقیت شمشیربازی در گروی حمایت مسئولان است

عابدینی درباره ابقای باقرزاده در فدراسیون شمشیربازی هم بیان کرد: به باقرزاده تبریک بگویم. امیدوارم در سال های پیش رو هم روند موفقیت شمشیربازی ادامه داشته باشد. باقرزاده طبق برنامه ها اهدافش را پیش می برد و تنها موفقیت شمشیربازی در گروی حمایت مسئولان است و اگر چنین چیزی میسر نشود نبایستی مسئولان توقع داشته باشند تا شمشیربازی در المپیک مدال بگیرد.

امیدوارم صحبت های مسئولان هر چه زودتر عملی شود

او درباره دیدار ورزشکاران با رئیس جمهور تصریح کرد: به هر حال دیدار با رئیس جمهور یک مملکت خیلی خوب بود و انگیزه ای برای ما  شد. خوشبختانه توانستیم دغدغه هایمان را به گوش مسئولان برسانیم و امیدوارم این صحبت های مسئولان هر چه زودتر عملی شود. ورزشکاران بیشتر آدم های صبوری هستند و ما دوست داریم بیشتر حمایت شویم  تا بدون دغدغه مالی به ورزش ادامه دهیم. این کار خیلی خوب و به موقع بود که توانستیم پیش از اعزام به جاکارتا جوایزمان را دریافت کنیم تا با انگیزه راهی اندونزی شویم. به هر حال در این جامعه زندگی پست و بلندی زیادی دارد و این چیزی هست که همگان به آن واقف هستند. ما در شمشیربازی تنها به دنبال این هستیم تا با کسب مدال دل مردم را شاد کنیم. توجه مسئولان می تواند گام بلندی برای پیشرفت ورزش کشورمان در جهان تلقی شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فدراسیون شمشیربازی اخبار ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۳۹۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

البرز میزبان مسابقات انتخابی تیم ملی پرورش اندام آسیایی شد

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، پس از بررسی درخواست‌های میزبانی استان‌های مختلف برای میزبانی از مسابقات پرورش اندام و فیزیک قهرمانی باشگاه‌های ایران و انتخابی تیم ملی اعزامی به رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۲۴ مغولستان، فدراسیون بدنسازی استان البرز را به عنوان میزبان این رویداد انتخاب و معرفی کرد.    بر این اساس مسابقات قهرمانی باشگاه‌های کشور و انتخابی تیم ملی طی روز‌های ۹ لغایت ۱۱ خردادماه به میزبانی استان البرز برگزار می‌شود.   این دوره از مسابقات به نام گرامیداشت زنده یاد بیت الله عباسپور، قهرمان فقید پرورش اندام ایران و جهان نامگذاری شده است.    گفتنی است؛ پنجاه و هفتمین دوره مسابقات پرورش اندام قهرمانی آسیا طی روز‌های ۱۵ تا ۱۸ تیرماه به میزبانی کشور مغولستان برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • شکست تلخ؛ دست امیر عبدی از مدال آسیایی کوتاه ماند
  • دست امير عبدى از مدال آسیایی كوتاه ماند
  • دستِ کوتاه امیر عبدی از مدال آسیایی در مبارزه‌ای برابر
  • ایمان محمدی صاحب مدال برنز آسیایی شد
  • البرز میزبان مسابقات انتخابی تیم ملی پرورش اندام آسیایی شد
  • درخشش داور سمنانی در مسابقات والسبال آسیایی
  • علی داودی: استرسم برای المپیک کمتر شد/ مسئولان به ما سر بزنند
  • کشتی‌گیران مازندرانی نمادی از غیرت و توانمندی‌های جوانان ایرانی هستند
  • درخشش آزادکاران مازندرانی در رقابت های آسیایی بیشکک قرقیزستان
  • قهرمانی مقتدرانه تیم ملی کشتی آزاد در رقابت‌های آسیایی با حمایت همراه اول