Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - يزد - ايرنا - رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي استان يزد گفت: سالروز فتح خرمشهر در سوم خرداد ماه سال 1361توسط رزمندگان اسلام در عمليات بيت المقدس، نقطه عطفي در عصر دفاع مقدس تاريخ انقلاب اسلامي ايران است، اين روز تاريخي بايد همواره در بين مردم گرامي داشته شود و زنده بماند.

حجت الاسلام محمد فخرالديني روز پنجشنبه در گفت و گو با ايرنا با گراميداشت خاطره شهداي انقلاب افزود: فتح خرمشهر فصل به ياد ماندني از حماسه آفريني مردان بي ادعاي دوران دفاع مقدس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: اين روز مظهر عيني اقتدار و مقاومت امت اسلام و برگ زريني در تاريخ انقلاب و به خصوص عصر دفاع مقدس ملت قهرمان ايران است و بايد بازخواني آن همواره زنده بماند.
اين مسوول تصريح کرد: اين موفقيت بزرگ را بايد رخداد سرنوشت ساز دفاع مقدس ذکر کرد که عظمت ، عزت ، ايمان ، ايستادگي ، اخلاص و همه خوبي ها و زيبايي ها را در بين رزمندگان نشان داد.
فخرالديني اظهار کرد: رزمندگان قهرمان و ملت ايران در آزادي خرمشهر روح اتحاد و مقاومت در برابر دشمنان قسم خورده انقلاب و ولايتمداري خويش را به خوبي در منظر جهانيان به منصه ظهور رساندند.
وي بيان کرد: حماسه يادشده بايد به عنوان يک ارزش و الگوي بي بديل و غلبه حق بر باطل و درس آموز در بين مردم ، جوانان و مسوولان زنده بماند و به نسل هاي آينده منتقل شود.
همچنين مديرکل بنياد شهيد و امور ايثارگران يزد با اشاره به اينکه هزار رزمنده بسيجي يزد در عمليات بيت المقدس در فتح خرمشهر حضور داشتند گفت: از اين تعداد 130 نفر به شهادت رسيدند.
احمد ابراهيمي به ايرنا افزود: به مناسبت سوم خرداد با همکاري تشکل هاي مردمي و دستگاه هاي اجرايي 50 برنامه شاخص در استان برگزار مي شود.
اين مسوول با اشاره به اينکه فتح خرمشهر استکبار جهاني را حيرت ‌زده کرد، يادآور شد: زنده نگه داشتن روزهاي سرنوشت ساز دفاع مقدس نقش مهمي در ترويج فرهنگ شهادت و استقامت دارد.
ابراهيمي گفت: عزت انقلاب در عرصه هاي داخلي و خارجي مديون ايثار و فداکاري شهيدان و ولايتمداري ملت است که بايد همچنان ادامه داشته باشد.
همچنين مسوول حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس سپاه الغدير استان يزد گفت: به مناسبت سالروز فتح خرمشهر 200 برنامه در استان برگزار شد.
سرتيپ دوم پاسدار محمدمهدي فرهنگ دوست به ايرنا اظهار کرد: سرکشي به خانواده شهدا ، غبارروبي و عطر افشاني قبور منور شهيدان ، حضور متشکل رزمندگان بسيجي در نمازهاي جمعه ، سخنراني در مساجد ، برگزاري مسابقات و نمايشگاه کتاب شاخص برنامه هاست.
وي ، راه اندازي کاروان نمادين اعزام رزمندگان اسلام به جبهه در تمام شهرستان ها ، تجليل از پيشکسوتان جهاد و شهادت و برگزاري نشست هاي بصيرتي و معرفتي با حضور کارشناسان را ساير برنامه هاي مهم بزرگداشت سوم خرداد ذکر کرد.
به گفته وي مراسم بزرگداشت فتح خرمشهر در يزد امروز پنجشنبه از ساعت هشت لغايت 10 صبح در مسجد حظيره برگزار مي شود.
فرهنگ دوست به برگزاري مراسم غبارروبي 320 گلزار شهداي استان از ساعت 17 امروز با حضور خانواده هاي شهدا، ايثارگران و مردم خبر داد.
آزادسازي خرمشهر يکي از مهمترين اهداف عمليات بيت المقدس در جنگ ايران و عراق بود که پس از 578 روز اشغال در سوم خرداد سال 1361 صورت گرفت.
7536/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۴۰۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سروان شوذب مشکینی» زیر تیغ نقد

به گزارش خبرگزاری مهر، جلسه نقد پیش از چاپ کتاب داستانی «سروان شوذب مشکینی» نوشته مهرداد عادلی فردا چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت با حضور ابوالفضل درخشنده، محمدقاسمی پور، مرجان حصیرچی، طاهره قادری و نویسنده اثر در سالن قصر شیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

این کتاب شامل خاطرات مرحوم سروان شوذب مشکینی از فرماندهان گروهان لشکر ۲۱ حمزه در دوران دفاع مقدس است.

برنامه مورد اشاره فردا چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت از ساعت ۱۴ در سالن قصر شیرین موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می‌شود.

کد خبر 6098992 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • سوم خرداد به یک روز ملی و به یاد ماندنی در تاریخ تبدیل شده است
  • «سروان شوذب مشکینی» زیر تیغ نقد
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی
  • همایش یاد یاران، فرصتی برای جهاد تبیین است
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • تشییع شهید گمنام دفاع مقدس در سازمان زندان‌‎ها
  • دستگاه های اجرایی تنگستان در برگزاری مراسم سوم خرداد همکاری کنند
  • دفاع مقدس ما امروز در جنگ نرم است
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود
  • تشییع پیکر شهید دفاع مقدس در اهواز