Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@13:46:24 GMT

پامپئو: برگزاری دیدار با ترامپ به کیم بستگی دارد

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۴۰۸۲۱

پامپئو: برگزاری دیدار با ترامپ به کیم بستگی دارد

مایک پامپئو اعلام کرد،‌ به برگزاری نشست میان رهبران ایالات متحده و کره شمالی "امیدوار" است ولی انجام این دیدار به کیم جونگ اون بستگی دارد.

به گزارش ایسنا، مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا که در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا صحبت می‌کرد، گفت: "حصول یک توافقنامه بد در دستور کار نیست. مردم آمریکا روی ما حساب می‌کنند که این کار را درست انجام دهیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر توافقنامه مورد نظرمان روی میز نباشد، با احترام مذاکرات را ترک خواهیم کرد."

این دیدار قرار است در دوازدهم ژوئن در سنگاپور برگزار شود ولی کره شمالی اعلام کرده است که در صورت پافشاری آمریکا برای خلع سلاح هسته‌ای یک‌جانبه این کشور، در گفت‌وگوها شرکت نخواهد کرد.

دونالد ترامپ نیز امروز به خبرنگاران گفت، سرنوشت این دیدار تا هفته دیگر مشخص خواهد شد.

ترامپ سه شنبه هم در دیدار با رئیس جمهوری کره جنوبی گفته بود که امکان دارد دیدارش با کیم جونگ اون در تاریخ مشخص شده، برگزار نشود.

به گفته ترامپ برای انجام این دیدار کره شمالی باید حتما شرایط آمریکا را برآورده کند.

به گفته پامپئو، کیم می‌داند که تا زمان خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی، رویکرد آمریکا به این کشور تغییر نخواهد کرد.

پامپئو همچنین گفت: کیم گفته است که می‌داند رشد اقتصادی کشورش و رفاه مردمش به یک تغییر موضع استراتژیک نیاز دارد.

دولت کره شمالی اعلام کرده است که یکی از مراکز آزمایش‌های هسته‌ای خود را این هفته تخریب می‌کند و از خبرنگاران خارجی برای تهیه گزارش در این بار دعوت کرده است.

با این حال، سخنان اخیر جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید که خواستار تکرار الگوی خلع سلاح هسته‌ای لیبی در مورد کره شمالی شده بود، با نگرانی این کشور همراه شده است.

معمر قذافی، رهبر سابق لیبی چند سال پس از خلع سلاح هسته‌ای این کشور به وسیله شبه نظامیان مورد حمایت کشورهای غربی کشته شد.

ترامپ با رد این موضوع گفته است که آمریکا امنیت کیم جونگ اون را در صورت موفقیت گفت‌وگوها تضمین می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام مایک پامپئو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۴۰۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد

یک روزنامه انگلیسی نوشت دونالد ترامپ برای پایان دادن به جنگ اوکراین به صورت مسالمت‌آمیز طرح مفصلی دارد، اما تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آن را ارائه نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، روزنامه تایمز مدعی شد «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا طرحی مفصل برای حل مسالمت‌آمیز مناقشه اوکراین دارد؛ اما قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا آن را ارائه نخواهد کرد.

یک منبع نزدیک به ترامپ که نخواست نامش فاش شود، به روزنامه تایمز گفت: (ترامپ) یک طرح دارد اما نمی‌خواهد درباره آن با شبکه‌های خبری صحبت کند، چون در آن صورت دیگر نمی‌تواند از آن استفاده کند.

به گفته این منبع، ترامپ قصد دارد برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا، پایان بخشیدن به جنگ اوکراین را در فهرست وعده‌های اصلی خود قرار دهد.

این گزارش در حالی منتشر شده که ترامپ بارها گفته است در صورت پیروزی در انتخابات می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن این جنگ را تمام کند. او همچنین در اواخر ماه میلادی گذشته گفت در صورت پیروزی در انتخابات تنها زمانی حاضر به حمایت از اوکراین خواهد شد که اروپا هم در این حمایت شریک باشد.

این روزنامه همچنین به نقل از منابع آگاه نوشت ترامپ قصد دارد در صورت پیروزی در انتخابات حداقل بودجه نظامی لازم برای کشورهای عضو ناتو را از ۲ درصد به سه درصد افزایش دهد.

منابع نزدیک به ترامپ باور دارند به نظر می‌رسد ترامپ این ایده را در پی گفت‌وگو با «آندژی دودا»، رئیس‌جمهور لهستان پرورده باشد. دودا نیز پیش‌تر خواستار افزایش چشمگیر در بودجه دفاعی ناتو شده بود و انتظار می‌رود در اجلاس آتی سران ناتو آن را مطرح کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تایمز: ترامپ طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • تایمز: ترام طرح مفصلی برای پایان جنگ اوکراین دارد
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • دیدار دیپلمات‌های ایران و روسیه در وین در آستانه سفر گروسی به تهران
  • رایزنی نماینده ایران با اولیانوف در وین
  • دیدار نمایندگان ایران و روسیه در آستانه سفر گروسی به تهران
  • رایزنی نمایندگان ایران و روسیه در وین
  • اشتباه مهم من در دوره اول این بود: زیادی خوب بودم!- ترامپ 
  • ترامپ: دانشجویان را «شستشوی مغزی» دادند
  • ترامپ بار دیگر از جنایات اسرائیل در غزه حمایت کرد