Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - همدان - ايرنا - مدير امور آب نهاوند گفت: تمامي چاههاي آب کشاورزي اين شهرستان با برنامه ريزي هاي انجام شده تا پايان سال 98 به کنتور هوشمند مجهز مي شود.

احمد حسين مالمير عصر چهارشنبه در شوراي حفاظت از منابع آب نهاوند افزود: از سال 1388 که نصب کنتورهاي هوشمند در سطح شهرستان آغاز شد 45 دستگاه از طريق اعتبارات دولتي خريداري و روي چاههاي عميق نصب شد که با انجام اين کار بيش از 13 ميليون و 200 هزار متر مکعب در منابع آب شهرستان صرفه جويي شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي گفت: پس از اين تعداد، 317 کنتور ديگر با همکاري کشاورزان خريداري شده که با توجه به برنامه ريزي انجام شده در چاههاي کشاورزي نصب مي شود.
مالمير با بيان اينکه بيشترين اضافه برداشت استان از چاههاي کشاورزي مربوط به نهاوند است افزود: براي جلوگيري از افزايش بي رويه آب تمام چاههاي مجاز بايد پروانه بهينه بهره برداري دريافت کرده و علاوه بر آن نسبت به نصب کنتور حجمي نيز اقدام کنند.
وي ادامه داد: در شهرستان نهاوند يک هزار و 184 حلقه چاه آب مجاز موجود است که 152 حلقه آن مربوط به شرب، 713 حلقه مربوط به کشاورزي و 219 حلقه نيز مربوط به صنعت و خدمات است که مجموع تخليه آنها بيش از 276 ميليون متر مکعب در سال است.
وي با بيان اينکه افت سالانه منابع آب دشت نهاوند سالانه 49 صدم متر است افزود: از سال 1375 تاکنون ميزان افت آب دشت نهاوند 14 و 11 صدم متر بوده است که بر اين اساس 260 ميليون متر مکعب از آبهاي سطحي کاهش داشته است.
مالمير گفت: براي جلوگيري از افت منابع آب زير زميني 11 راهکار از سوي وزارت نيرو اعلام شده که مهمترين آنها نصب کنتور هوشمند روي چاههاي آب مجاز ، مسدود کردن چاههاي غير مجاز و تقويت گشت هاي بازرسي بوده است.
مدير امور منابع آب نهاوند افزود: به منظور نظارت بر مصرف منابع آب چاههاي مجاز 2 گروه بازرسي تشکيل شده و به صورت مستمر گزارش هاي ميزان آب مصرف شده را رصد مي کنند.
مالمير با بيان اينکه در حال حاضر 573 چاه غير مجاز در سطح شهرستان وجود داشته که با توجه به احکام قضايي 235 حلقه آن مسدود و پر شده است افزود: در صورت داشتن اعتبار لازم 11 حلقه چاه غير مجاز ديگر که داراي حکم هستند مسدود شده است.
فرماندار نهاوند نيز گفت: بحث کمبود آب يکي از مسائل مهم در سطح کشور است که براي مقابله با آن بايد راهکارهاي علمي مورد توجه قرار گيرد .
مراد ناصري افزود: نهاوند به دليل موقعيت جغرافيايي و کوهستاني بودن يکي از شهرستان هاي پربارش استان است که امسال در مقايسه با سال گذشته با کاهش باران روبرو بود.
وي با بيان اينکه بيشترين ميزان مصرف آب در بخش کشاورزي مربوط به نهاوند است افزود: يکي از راهکارهاي مهم براي بهينه سازي و کنترل مصرف آب کشاورزي اولويت دادن به نصب کنتور هوشمند روي چاههاي موجود آب است.
ناصري مديريت و نظارت را از ديگر راهکارهاي صرفه جويي در مصرف آب ذکر کرد و افزود: ما در سطح شهرستان يک هزار و 184 چاه مجاز داريم که اگر مصرف آب اين تعداد چاه درست مديريت نشود به يک تهديد تبديل شده و براي شهرستان مشکل اساسي ايجاد مي کند.
وي گفت: در اين شهرستان در مجموع يک هزار و 39 کيلومتر کانال هاي آب کشاورزي وجود دارد که پس از انقلاب تاکنون حدود 230 کيلومتر آنها بتوني شده اند و اين يکي از عوامل تهديد منابع آب شهرستان به حساب مي آيد.
2087/7525
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۴۰۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قلع و قمع ۱۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در نیشابور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور گفت: ایجاد بنا و تاسیسات، خاکبرداری و خاکریزی، گود برداری، پی کنی، دیوارکشی، فنس کشی، استقرار کانکس و آلاچیق، سوزاندن بقایا، قطع و ریشه کنی و خشک کردن باغات، احداث پارک و فضای سبز، استخر ذخیره آب و محوطه سازی از جمله موارد تغییر کاربری محسوب می شود و با متخلفان در این زمینه برخورد می شود.

 

علی مبارکی افزود: بر اساس تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها، ماموران جهاد کشاورزی موظفند با حضور نماینده دادسرا راساً نسبت به قلع و قمع بنا و مستحدثات اقدام و وضعیت زمین را به حالت اولیه اعاده کنند.

 

رئیس اداره امور اراضی جهاد کشاورزی شهرستان نیشابور هم گفت: ۱۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی و باغی جاده بوژان در محدوده روستاهای حمیدآباد، تحت منظر و حصار بوژان قلع و قمع شد.

 

جهانداری با بیان اینکه عمده اجرای حکم قلع و قمع مربوط به زمین هایی بود که اطراف آن دیوارکشی شده بود، ابراز کرد: با توجه به اینکه اجرای دیوار مانع از دید کارشناسان شده بود و افراد در داخل زمین ها مشغول ویلا سازی شده بودند، تمامی این دیوار کشی ها تخریب شد.

 

وی بیان داشت: این اقدام قانونی منجر به قلع و قمع ۱۰ مورد دیوارکشی به مساحت ۵۶۰ مترمربع، یک استخر به مساحت ۵۰ متر مربع و معدوم سازی یک مورد تابلو مربوط به جاده سازی و قطعه بندی شد و ۴ هزار و ۳۰۰ متر مربع از اراضی کشاورزی آزادسازی شد.

 

جهانداری از مردم خواست: هرگونه تخریب و تغییر کاربری زمین‌ های کشاورزی را از طریق سامانه ۱۳۱ گزارش کنند.

 

دیگر خبرها

  • نصب بیش از ۷ هزارو ۷۴۰ کنتور در کرمان
  • نصب بیش از ۲۸ هزار کنتور هوشمند در استان قزوین
  • دوربین‌های هوشمند جاده‌ای چگونه تخلف و سرعت خودرو‌ها را ثبت می‌کنند؟
  • تجهیز صنایع کشور با ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی
  • ساماندهی مراکز مجاز جمع آوری سیب صنعتی د رارومیه
  • افتتاح ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در زرند
  • نصب ۱۰ ایستگاه هوشمند آب و هواشناسی در شهرستان زرند
  • طالبان در پنجشیر جمع‌آوری موبایل‌های هوشمند را از سر گرفته‌اند
  • گروه طالبان در پنجشیر به جان مردم و موبایل‌‌های هوشمند افتادند!
  • قلع و قمع ۱۲ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در نیشابور