Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهران نزدیک ترین مرز زمینی به عتبات عالیات است، مرزی که در سال شاهد تردد بیش از چهار میلیون زائر است، کمی آن طرف تر بازارچه و گمرک مرزی مهران قرار دارد تنها بازارچه ای که فقط صادرات به کشور عراق آن هم از نوع تولیدات ایرانی دارد.

جمیل شوهانی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت استان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: از مجموع صادرات کشور به عراق ۱۹ درصد از محل گمرک و بازارچه مرزی استان ایلام صادر شده است‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن مصطفایی مدیر کل گمرکات استان نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در سال گذشته از طریق مرز مهران یک میلیارد و ۲۱۳ میلیون دلار کالا صادر و خارج شده است.

اما ایجاد بازارچه های مرزی در دو سوی مرز به موضوع اصلی استان های مرزی تبدیل شده است.

ایجاد زیرساخت ها قدم اول برای ایجاد بازارچه مرزی است

احمد کرمی معاون امور عمرانی استاندار ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در هر دو بازارچه یعنی چیلات و چنگوله در بحث راهسازی، آبرسانی،  برق رسانی و فیبر نوری مشغول به کار هستند.

وی افزود: در مجموع حدود ۲۵ میلیارد تومان قراردادهایی است که در این راستا فعالیت صورت می گیرد.

وضعیت بازارچه چنگوله

نظام ملکشاهی فرماندار مهران نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در بازارچه چنگوله کارهای اصلی شروع شده، برای زیرساخت های آن جمعا اعتبارات امسال در این راستا ۷ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به سوال تجار راجب اینکه با ایجاد بازارچه چنگوله در مهران آیا باید به بازارچه جدید کوچ کنند، اضافه کرد: تجار نیازی نیست به بازارچه جدید کوچ کنند بلکه در گمرک کار گمرکات انجام می گیرد و در بازارچه نیز کارهای بازارچه انجام می شود که این دو مکمل همدیگر هستند.

از مرز مهران ۲۲۰ کیلومتر به سمت دهلران محل ایجاد بازارچه مرزی چیلات قرار دارد.

آخرین وضعیت بازارچه چیلات

حسینعلی موسوی فرماندار دهلران در خصوص بازارچه مرزی چیلات در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در مجموع ۱۸۰ میلیارد ریال در بحث راه اندازی بازارچه چیلات در حال هزینه کردن این بازارچه هستیم.

مسئولان می گویند تا اربعین امسال زیرساخت بازارچه های چنگوله و چیلات آماده می شود.

راه اندازی مرز چیلات و بازارچه چنگوله در استان علاوه بر تسهیل در تردد زوار به عتبات عالیات به اقتصاد مردم مرز نشین این منطقه هم کمک خواهد کرد.

کد خبر 4305001

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان دهلران مرز چیلات دهلران مرز مهران ماه مبارك رمضان بوشهر شیراز کرمانشاه گرگان شهرکرد بیرجند بارش باران مشهد خرم آباد یاسوج اشتغال سوم خرداد فتح خرمشهر تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۴۱۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوت یک نفر در پی وقوع سیلاب در روستای مرزی لانو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، ظهر امروز و در پی بارش شدید و وقوع سیلاب در روستای مرزی لانو بخش درح مرد جوانی که برای مشاهده سیلاب در محل وقوع آن حضور داشت، در آب سقوط کرده و جان خود را از دست داد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۵۰‌ درصد تردد زوار عراق از مرز مهران است
  • بازدید سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران
  • آخرین وضعیت بارش ها در ایلام
  • سفیر ایران در عراق از پایانه مرزی مهران بازدید کرد
  • فوت یک نفر در پی وقوع سیلاب در روستای مرزی لانو
  • عکس| تصویر جدید مهران مدیری و دخترش
  • بازارچه‌های محلی در نقاط مختلف تبریز توسعه پیدا می‌کند
  • سد کنجانچم دشت مهران پرآب شد
  • سد کنجانچم دشت مهران را آبیاری می‌کند
  • برپایی بازارچه کسب وکار به همت دانش‌آموزان بندرانزلی