Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان گفت: ‌هدایت و تدابیر رهبری، نقش استراتژیک نیروهای اطلاعات و به خصوص بلوغ شهید حسن باقری در شناخت ضعف های دشمن و اتحاد و ایمان به پروردگار از مهمترین علل پیروزی کشور در عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر بودند.

‌سردار محمد  علیپور در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پاسخ به این سوال که چرا جنگ شروع شد می تواند بسیاری از حقایق را برای نسل جوان ما روشن سازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استکبار جهانی و ابرقدرت‌های دنیا به واسطه یک فرد بیمار و کافر به نام صدام در پی آن بودند که نهال تازه کاشته شده انقلاب را نابود و ریشه کن کنند اما فرهنگ حاکم بر انقلاب که برگرفته از فرهنگ عاشورا بود نگذاشت که این حرکت طراحی شده و قدرتمند به ثمر بنشیند.

وی عنوان کرد: نه تنها انقلاب ما در طول هشت سال دفاع مقدس ضربه ندید بلکه به یک درخت تناور تبدیل شد که محصولش را نیز به بسیاری از نقاط دنیا صادر کرد.

این فرمانده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: در جنگ تحمیلی کسی از کسی نمی‌پرسید که تو کجایی هستی، چپ هستی یا راست، اصولگرا هستی یا اصلاح طلب و تنها وحدت واقعی و قلبی بود که باعث شد نتیجه مطلوب حاصل شود. باید بپذیریم که هر وقت وحدت داشتیم و به سنت الهی چنگ زدیم به خواسته‌هایمان رسیده‌ایم ‌و هر وقت از یکدیگر و از اقشار مردم فاصله گرفتیم، زیان دیدیم.

سردار علیپور با اشاره به نقش مجموعه نفت در دوران دفاع مقدس افزود: اگر پشتیبانی و حمایت مجموعه نفت از جبهه‌ها نبود، معلوم نمی‌شد که چه سرعتی در این موفقیت حاصل شود. مدیران نفت باید نقش بی بدیل خود در هشت سال دفاع مقدس را احصا کنند تا دنیا و نسل جوان خودمان بدانند که این مجموعه در زیر بمباران‌ها و موشک‌ها، پیچ تولید و صادرات را نبستند و جهادگونه در این نبرد در سنگر اقتصادی و حمایتی به پیش رفتند و حیف است که این نقش و جایگاه بی بدیل مغفول بماند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس خوزستان با اشاره به علل پیروزی عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر، عنوان کرد: هدایت و تدابیر رهبری، نقش استراتژیک نیروهای اطلاعات و به خصوص بلوغ شهید حسن باقری در شناخت ضعف های دشمن و اتحاد و ایمان به پروردگار از مهمترین علل پیروزی کشور در عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر بودند که باید موشکافانه به این موضوعات پرداخته شود تا معنی واقعی جمله رهبر کبیر انقلاب که خرمشهر را خدا آزاد کرد به عینه قابل لمس و فهم باشد.

وی ادامه داد: آیا کار خدا نبود که ما در این عملیات، دشمن را به مرزهای خودش برگردانیم و بیش از ۱۷ هزار نفر را اسیر و دهها هزار نیروی بعث عراق را به هلاکت برسانیم، در حالی که از نظر تجهیزات و امکانات به هیچ وجه قابل قیاس نبودیم.  


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استخدام آزادسازی خرمشهر منطقه خوزستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۴۱۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد فرهنگی هنری «باغ راه گفتگو» برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، رویداد فرهنگی هنری باغ راه گفتگو «مسیری برای تفکر و تامل در موضوع عفاف و حجاب» توسط موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و مجموعه دختران چادری از روز جمعه ۲۱ اردیبهشت تا روز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار می شود.

این رویداد فرهنگی هنری با برپایی میزهای تخصصی مشاوره و گفتگو، نمایشگاه آثار هنری، ایستگاه تفکر، ایستگاه حس خوب، ایستگاه کودک، ایستگاه بازی و سرگرمی برای دختران به دنبال ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، فراهم ساختن بستر مناسب جهت تعامل و هم افزایی میان جوانان و نوجوانان، به کارگیری و اشاعه نمادها، نشان‌ها و مؤلفه‌های هویت اسلامی، ایرانی در پوشش و سبک زندگی است.

رویداد مذکور از روز جمعه ۲۱ اردیبهشت تا روز سه شنبه ۲۵ اردیبهشت از ساعت ۱۶ تا ۲۰ و در روز دختر از ساعت ۹ تا ۲۰ در پل پیروزی واقع در موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و باغ کتاب برگزار می شود.

کد خبر 6100474 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • سپاه پاسداران با عملیات وعده صادق، هیمنه دشمن را در هم کوبید
  • تذکر مهم رهبر انقلاب به نیروهای نظامی از زبان فرمانده بلندپایه ارتش
  • رویداد فرهنگی هنری «باغ راه گفتگو» برگزار می شود
  • در حکمرانی فضای مجازی دچار ضعف هستیم
  • نداشتن بصیرت نسبت به دشمن، راه نفوذ او را باز می‌کند
  • «سروان شوذب مشکینی» زیر تیغ نقد
  • عجیب ترین فرمانده جنگ ایران و عراق /جانشین سپاه خرمشهر و دوست نزدیک سردار سلیمانی را بیشتر بشناسید
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی
  • حضور نشر سرو با بیش از ۱۱۳ عنوان اثر در نمایشگاه کتاب تهران
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند