Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@04:21:15 GMT

جایگزینی مناسب برای برنج در زمان بحران آب

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۴۲۰۲۵

بخشدار بهنمیر گفت: آب مورد نیاز برای کشت توت فرنگی به نسبت کشت برنج بسیار پایین است به طوری که هر کیلو توت فرنگی 60 لیتر آب مصرف می کند. آفتاب‌‌نیوز : «اسحق علی کشاورز» در خصوص چگونگی  تبدیل شدن «بهنمیر» به قطبیت تولید توت‌فرنگی  کشور و مازندران در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: 560 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان بهنمیر به کشت توت‌فرنگی اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به این‌که دومین جشنواره توت‌فرنگی امسال در بهنمیر برگزار شد، خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره توت‌فرنگی یکی از راهکارهایی بود که  برای فروش این محصول در نظر گرفته شده است.
بخشدار بهنمیر تصریح کرد: این جشنواره‌ها برای معرفی بخش خصوصی بود و در طول برگزاری آن مدیران استانی نیز حضور داشتند.
کشاورز با بیان این‌که در بهنمیر فروش محصول توت فرنگی به صورت تشکیل گونه است تا از هدررفت محصول در فروش جلوگیری شود، یادآورشد: برخلاف شهرستان‌های دیگر که بعضاً مشاهده شده در کنار خیابان به فروش توت‌فرنگی می‌پردازند، در بهنمیر بازار تهران و شهرستان‌ها را خود کشاورزان مدیریت می‌کنند.
کشاورز با اشاره به این‌که یک کشاورز ماهر با رعایت اصول و  موازین کشاورزی می‌تواند در هر هکتار 150 میلیون تومان درآمد کسب کند، افزود: کشت توت‌فرنگی در اشتغالزایی تأثیر چشمگیری دارد به طوری‌که بیش از 1000 نفر کارگر حتی از خارج و داخل استان مازندران در فصل کشت و برداشت این محصول مشغول به کار می‌شوند.
وی افزود: با کشت توت‌فرنگی بالغ بر ۶۰ میلیارد تومان در چرخه اقتصادی به گردش در می‌آید که نقش بسزایی در رونق اقتصادی استان خواهد داشت.
بخشدار بهنمیر تصریح کرد: باید سطح زیر کشت توت‌فرنگی از 500 هکتار افزایش پیدا کند، چون فصل کشت توت‌فرنگی زمان مناسبی بوده و مشکل تأمین آب برای این محصول وجود ندارد.
 وی افزود: آب مورد نیاز برای کشت توت‌فرنگی به نسبت کشت برنج بسیار پایین است به طوری که هر کیلو توت‌فرنگی 60 لیتر آب مصرف می‌کند.

کد خبر: ۵۲۵۱۷۵ تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵

منبع: آفتاب

کلیدواژه: توت فرنگی بحران آب برنج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۴۲۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم «کشاورز قم» به مرحله دوم لیگ بسکتبال امید‌های کشور راه یافت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، تیم بسکتبال «کشاورز قم» در آخرین بازی دور برگشت مرحله مقدماتی به مصاف تیم فرخ دانه کیمیای شهرکرد رفت و با وجود قبول شکست ۶۴ – ۵۸ به عنوان تیم دوم گروه هفتم راهی مرحله بعد شد.

نماینده قم در بازی نخست دور برگشت تاک کاشان را ۶۱ – ۲۱ شکست داده بود تا در پایان بازی‌های این گروه با دو پیروزی و دو شکست و ۶ امتیاز در رده دوم گروه قرار بگیرد.

سالن شهید رضاییان قم میزبان بازی‌های دور برگشت گروه هفتم لیگ بسکتبال امید‌های کشور بود.

دیگر خبرها

  • زمان اردوی تیم ملی کشتی فرنگی بزرگسالان اعلام شد
  • واژگونی تراکتور منجر به فوت کشاورز مهابادی شد
  • جایگزینی بیش از ۲ کیلومتر نیوجرسی جای گاردریل در جاده‌های مازندران
  • برداشت توت فرنگی رامیان+تصاویر
  • خیابان کشاورز بجنورد بازگشایی شد + فیلم
  • اسباب‌بازی‌های چوبی جایگزینی مناسب برای بازی‌های سرد و بی‌روح + عکس و فیلم
  • وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با جایگزینی علوفه کم آب کاهش می‌یابد
  • تیم «کشاورز قم» به مرحله دوم لیگ بسکتبال امید‌های کشور راه یافت
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان