Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - قزوين-ايرنا- مدير امور دام سازمان جهاد کشاورزي قزوين گفت: اين استان با متوسط دريافت روزانه 33 کيلوگرم شير از هر گاو بالاترين ميانگين توليد اين محصول نسبت به جمعيت دامي را در بين استان هاي کشور داراست.

سيد محمد ميربابايي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: در آزمايش ها و بررسي هاي به عمل آمده توسط کارشناسان امور دام، در بعضي گله هاي استان از هر گاو روزانه 42 کيلوگرم شير دريافت مي شود که در نوع خود کم نظير است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه شير توليدي در قزوين از کيفيت بسيار بالايي برخوردار است و بخش قابل توجهي از آن به مصرف صنايع لبني مي رسد،اظهار کرد: به لحاظ توليد شير در واحدهاي صنعتي در بين پنج استان کشور قرار داريم.
مدير امور دام سازمان جهاد کشاورزي استان قزوين خاطرنشان کرد: واحدهاي دامي شيرده در استان در صورت افزايش تقاضا قادر به افزودن ظرفيت توليد خود هستند.
اين مسئول با بيان اينکه 345 واحد گاوداري صنعتي شيري در استان قزوين با ظرفيت اسمي 42 هزار راس فعاليت مي کنند،اظهار کرد: به تازگي طرح توليد شير بز از طريق دام هاي وارداتي در استان کليد خورده که اميدواريم در سال جاري شاهد بهره برداري از آن باشيم.
سال گذشته 523 هزار و 256 تن شير در استان قزوين توليد شد.
3013
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۴۲۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح ماهر در مدارس استان قزوین

علیرضا جاهد معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین گفت: طرح ماهر (مهارت آموز هلال احمر) مختص دانش آموزان دوره دوم ابتدایی با همکاری آموزش و پرورش در قالب آموزش مهارت‌های تخصصی، سطح آمادگی و تاب آوری دانش آموزان را در مواجهه با حوادث طبیعی و غیر طبیعی افزایش می‌دهد.

وی افزود: طرح ماهر در رابطه با آشنایی با جمعیت هلال احمر، حفظ خونسردی در حوادث، آشنایی با شماره‌های اضطراری، آشنایی با نقاط امن و نحوه پناه گیری و خروج ایمن می‌باشد که تا پایان سال تحصیلی با همکاری و تلاش آموزش و پرورش در تمامی مدارس دوره دوم ابتدایی اجرا خواهد شد.

جاهد ادامه داد: یکی از رویکرد‌های اصلی سند تحول بنیادین، مهارت آموزی و مهارت افزایی است که طرح ماهر (مهارت آموز هلال احمر) به این مهم جامه‌ی عمل می‌پوشاند.

معاون جوانان جمعیت هلال احمر استان قزوین عنوان کرد: در این دوره آموزش دو ساعته دانش آموزان به همراه اولیاء خود سرفصل‌های آموزشی را فرا می‌گیرند و در مقابل حوادث ایمن می‌شوند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • حدود ۵۰ هزار نفر در بخش دامپروری قم مشغول به‌کارند
  • تولید گوشت مرغ در چهارمحال و بختیاری ۳۰ درصد رشد کرد
  • اجرای طرح ماهر در مدارس استان قزوین
  • برگزاری مانور تیم سحر هلال احمر در قزوین
  • رشد ۲.۴۳ درصدی موالید در مادران ۲۰ تا ۲۴ سال
  • رشد ۲.۴ درصدی موالید مادران زیر ۲۴ سال
  • ۳۰ تُن مکمل و افزودنی‌های غیرمجاز دامی در پردیس کشف شد
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • اردبیل رتبه چهارم تولید عسل کشوری را دارد
  • جوجه ریزی ۱۰۰ میلیون قطعه‌ای در مرغداری‌های مازندران