Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-رئیس دانشگاه فرهنگیان با اعلام خبر ورود ۹۳۵۰ معلم جدید به مدارس از اول مهر گفت: طبق آخرین رایزنی ها خواستار تخصیص ۲۵ هزار مجوز دیگر شده‌ایم و اعلام کردیم ۲۵ هزار ظرفیت خالی داریم که تاکنون با آن موافقت نشده است.حسین خنیفر در نشستی خبری با اصحاب رسانه با اشاره به صدسالگی تربیت معلم گفت: یکی از امتیازات این دانشگاه حمایت تمام قد وزیر آموزش و پرورش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین از حمایت های ارکان نظام از جمله مجلس و دولت برخورداریم و امیدواریم به جایگاهی که باید دست یابیم.

وی درباره استفاده از ظرفیت دانشگاه خوارزمی گفت: یکی از راههایی که می‌توانیم از امثال دانشگاه خوارزمی استفاده کنیم زنده کردن دوره تعهد دبیری با مجوزهای لازم از سوی مراجع تصمیم گیر است و ما پیگیر این برنامه هستیم.

رئیس دانشگاه فرهنگیان درباره اهمیت دوران آموزش ابتدایی تصریح کرد: آموزش ابتدایی گذرنامه زندگی است. مغز کودکی عمدتا در دوران کودکی رشد می‌کند و تمام یادگیری‌ها و زحمات ما مربوط به همین دوره و قبل از نوجوانی است. سپس مغز انسان انبار اطلاعات می‌شود.

خنیفر با بیان اینکه باید به جایی برسیم که فاخرترین معلمان به دوره ابتدایی بروند، تصریح کرد: اگر معلم فوق لیسانس وارد دوره ابتدایی کنیم هنر کرده ایم. مدعی نیستیم اما روی دوره ابتدایی حرف داریم و میخواهیم آن را به سمت نظام های آموزشی قوی دنیا در حوزه ابتدایی نزدیک کنیم که اولین آنها فنلاند است. 

رئیس دانشگاه فرهنگیان در پاسخ به اینکه آیا برنامه ای برای تجمیع پردیس ها ندارید؟ خاطرنشان کرد: فعلا تجمیعی درکار نیست؛ اما برنامه بلند مدت برای ایجاد پردیس های بسیار بزرگ تحت عنوان دانشگاه تربیت معلم جامع استانی داریم که البته طرح آن بسیار زود است و باید روی آن خوب مطالعه کنیم. اگر ۳۱ دانشگاه ۱۰۰ هکتاری برای ۳۱ استان راه اندازی کنیم می‌توانیم ریشه بی معلمی را از بین ببریم.

وی با بیان اینکه ۸۰ میلیارد تومان برای نوسازی تجهیزات دانشگاه نیاز داریم تصریح کرد: ۱۷ هزار ردیف برای جذب نیرو در قالب آزمون استخدامی در سال جاری داریم که از بین فارغ‌التحصیلان دانشگاه های دیگر گزینش می‌شوند. طبق آخرین رایزنی ها خواستار تخصیص ۲۵ هزار مجوز دیگر شده ایم و اعلام کردیم ۲۵ هزار ظرفیت خالی داریم که تا کنون با آن موافقت نشده است. 

خنیفر با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی درباره بودجه دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: نگاه به بودجه آموزش و پرورش نباید حداقلی و مصرفی باشد، بلکه باید نگاه سرمایه گذاری باشد. 

رئیس دانشگاه فرهنگیان همچنین با بیان اینکه امسال باید ۴۰۰ ردیف استخدامی هیئت علمی به ما بدهند گفت: برآورد کردیم تا سال ۱۴۰۴ باید ۲۰۸۰ هیات علمی جذب شود که بتوانیم نیرو تربیت کنیم.

وی با اشاره به اینکه ۹۳۵۰ معلم در مهر ماه تحویل آموزش و پرورش می‌دهیم گفت: سال بعد ۱۵ هزار نیرو می‌توانیم بگیریم و اگر بودجه عمرانی مان را اضافه کنند با تکمیل ظرفیت ها تا ۲۰ هزار نیرو در سال می‌توانیم جذب کنیم.

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رییس دانشگاه فرهنگیان اخبار مهم اخبار روز جدیدترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۴۲۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذ مجوز جذب یک هزار نخبه علمی/۶۰ نفر استخدام شدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بنیاد ملی نخبگان، مریم کارگر نجفی معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو گفت: رویکرد ما بهره گیری هر چه بیشتر از توان نخبگان در مجموعه های وزارت نیرو است.

وی ادامه داد: در زمان حاضر از حدود ۱۰ هزار شرکت دانش بنیان فعال در کشور بیش از هزار شرکت در حوزه وزارت نیرو فعال هستند که زمینه فعالیت ۸۰ درصد از این شرکت ها نیز در حوزه برق است.

کارگر نجفی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه وزارت نیرو در دولت سیزدهم توفیقات خوبی داشته است، اظهار کرد: عمده این موفقیت در گذر از پیک تابستان ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ در حوزه آب و برق خود را نشان داد.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو از اخذ مجوز جذب یک هزار نخبه علمی در زیر مجموعه های وزارت نیرو خبر داد و گفت: در این راستا تا کنون ۶۰ نفر جذب شده اند و فرآیند جذب ۱۲۶ نفر نیز در حال انجام است.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو به سرعت گرفتن جهاد آبرسانی به روستاها در کشور اشاره کرد و گفت: رکورد زنی در کاهش اجرای پروژه‌ها از نظر زمانی، از دیگر موفقیت های وزارت نیرو در دولت سیزدهم است. همچنین وزارت نیرو در حوزه نظام بهره وری طی ۲ سال گذشته رتبه برتر را در جشنواره شهید رجایی کسب کرده است.

شایان ذکر است، به منظور تحول در دستگاه‌های اجرایی و ارتقا نظام حکمرانی کشور، طرح جذب نخبگان و استعدادهای برتر علاقه‌مند به فعالیت در دستگاه‌های دولتی به همت بنیاد ملی نخبگان اجرایی می‌شود، در این طرح نخبگان و استعدادهای برتر شناسایی و برای اشتغال به دستگاه‌های اجرایی معرفی می‌شوند.

شناسایی مشمولان این تسهیل، بر اساس آخرین مدرک تحصیلی، امتیاز حاصل از فعالیت‌های نخبگانی و تأیید کارگروه تخصصی انجام می‌شود.

متقاضیان در صورت کسب حداقل امتیاز لازم (بر اساس آخرین مدرک تحصیلی) و احراز سایر شرایط، از مزایای این تسهیل بهره‌مند می‌شوند.

کد خبر 6085062 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • نمایشگاهی از دست سازه های دانش آموزان هیرمندی
  • آغاز ثبت‌نام دوره‌های مهارت آموزی نومعلمان در دانشگاه فرهنگیان
  • آغاز ثبت سفارش کتاب‌های درسی/ اعلام قیمت کتب دوره ابتدایی
  • نتایج نهایی استخدام معلمان کی اعلام می‌شود؟ | آغاز بارگذاری مدارک پذیرفته‌شدگان از امروز | انجام ارزیابی تکمیلی در آخر اردیبهشت‌
  • زمان جذب و استخدام پذیرفته‌شدگان نهایی پذیرفته‌شدگان آزمون‌آموزگاری
  • نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش
  • نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی اعلام می‌شود
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی
  • مسابقات قرآنی دانش آموزان دلیجان
  • اخذ مجوز جذب یک هزار نخبه علمی/۶۰ نفر استخدام شدند