Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@11:56:29 GMT

آزادسازی خرمشهر تحقق وعده الهی را تثبیت کرد

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۴۳۲۹۲

آزادسازی خرمشهر تحقق وعده الهی را تثبیت کرد

انزلی - ایرنا - فرمانده ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش کشورمان گفت: سوم خرداد، واقعه مهمی است که تحقق وعده الهی و پیروزی حق بر باطل را به اثبات رساند.

به گزارش خبرنگار ایرنا دریادار دوم عرشه و ستاد احمدرضا باقری صبح پنجشنبه در مراسم صبحگاه مشترک در ناوگان شمال با تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان و سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر اظهار کرد: سوم خرداد ، در تاریخ کشورمان از جهات بسیاری دارای اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: واقعه سوم خرداد نه فقط بخاطر آزادسازی یک شهر و بازپس گیری 25 هزار کیلومتر از خاک کشور ، بلکه به دلیل وارد آمدن ضربه مهلک به دشمن تا بن دندان مسلح اهمیت دارد.
دریادار باقری با تاکید بر اینکه آزادسازی خرمشهر در آن برهه از زمان بر اساس محاسبات نظامی عملا امکان پذیر نبود، تصریح کرد: آزادسازی خرمشهر بیانگر آن است که مهمترین عامل در پیروزی، داشتن رهبری با درایت ، ایمان و انگیزه و همچنین حفظ انسجام و وحدت بین مردم و نظامیان است.
وی با اشاره به توطئه های مکرر دشمنان از بدو پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی تاکنون علیه ایران اسلامی تاکید کرد: امروز در شرایطی که ایران اسلامی با آماج فتنه انگیزی و توطئه دشمنان قرار دارد، باید با عبرت گرفتن از تاریخ و حفظ بیش از پیش وحدت و همدلی ملی بین همه آحاد و اقشار این سرزمین در سایه اطاعت از رهبری در مسیر پیشبرد اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی گام برداریم.

** وعده تحقق آزاد سازی بیت المقدس نیز نزدیک است
در ادامه این مراسم حجت الاسلام سید عبدالجواد شمس الدین امام جمعه شهرستان بندرانزلی واقعه سوم خرداد را از مصادیق پیروزی خون بر شمشیر دانست و اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر با مقاومت و از جان گذشتگی همه نیروهای اسلام شکل گرفت تا جایی که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد.
به گزارش ایرنا با آغاز جنگ تحمیلی نیروهای رژیم بعث عراق با حمله به خاک میهن اسلامی خرمشهر را به اشغال خود در آوردند و رزمندگان اسلام در روز سوم خردادماه سال 1361، پس از 578 روز اشغال با انجام عملیات غرورآفرین بیت المقدس، خرمشهر را آزاد کرده و دشمن را از خاک میهن اسلامی بیرون راندند.
بندرانزلی در 40 کیلومتری غرب مرکز گیلان واقع شده و منطقه چهارم دریایی و ستاد فرماندهی ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این شهر ساحلی مستقر است.
7471 / 2007

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي آزادسازي خرمشهر گيلان بندرانزلي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۴۳۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیج سازندگی، رکنی اساسی در تحقق آرمان‌های نظام در مناطق محروم

متن پیام قناعت استاندار خراسان جنوبی به مناسبت سالروز تشکیل بسیج سازندگی به شرح زیر است:

به نام خدا

"این کارِ اردوهاى هجرت و حرکت عظیم بسیج سازندگى یکى از برکاتش خدمت‌رسانى است که میلیون‌ها نفر از این خدمت شما به صورت مستقیم بهره‌مند می‌شوند". مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی)

بسیج سازندگی، این شجره طیبه‌ای که به فرمان رهبر فرزانه انقلاب اسلامی (حفظه الله) در هفدهم اردیبهشت ماه ۱۳۷۹ بنیان گذاری شده است، در طول این سال ها، همواره منشأ خیرات و برکات فراوانی بوده و به عنوان رکنی اساسی در تحقق سیاست‌ها و آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی در توسعه مناطق محروم و کم برخوردار، عملکردی درخشان و قابل قبول از خود به جای گذاشته است.

و اینک این نهاد انقلابی با گذشت ۲۴ سال از زمان تأسیس، با بسط و توسعه دامنه وظایف و محور‌های خدمات رسانی خود در زمینه‌های محرومیت زدایی، اقتصاد مقاومتی، حضور در حوادث غیرمترقبه و برپایی اردو‌های جهادی در خدمت به مردم و شتاب بخشیدن به روند اجرای طرح‌های محرومیت زدای نظام مقدس جمهوری اسلامی، سنگ تمام گذاشته است.

همراهی با دستگاه‌های اجرایی در تحقق و تکمیل طرح‌های عمرانی، راه اندازی کارگاه‌های کوچک و زود بازده اقتصاد مقاومتی، احیا و لایروبی قنوات، مرمت راه‌ها در مناطق صعب العبور، انجام برنامه‌های فرهنگی، اعتقادی، تربیتی و تحقق طرح کمک‌های مؤمنانه تنها بخشی از خدمات قابل توجه و تقدیر بسیج سازندگی در خراسان جنوبی است.

بیشتر بخوانید

 ۵۵ نفر از جهادگران برتر بیرجند تجلیل شدند

اینجانب سالروز تأسیس بسیج سازندگی را به همه بسیجیان، جهادگران و کارکنان خدوم، مخلص و همیشه در صحنه بسیج سازندگی در خراسان جنوبی تبریک گفته، از تلاش‌های این عزیزان در زمینه محرومیت زدایی از مناطق مختلف استان قدردانی می‌کنم.

باشد که این عزیزان در ادامه فعالیت‌های خود در عمل به منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، تحقق آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی و ایفای وظایف و سیاست‌های دولت مردمی ایران قوی، گام‌های بزرگتر و پر افتخارتری بردارند و با برنامه ریزی برای استفاده هر چه بیشتر از ظرفیت‌های بی نظیر خراسان‌جنوبی در مأموریت‌های محوله، راه‌های رسیدن به توسعه استان را کوتاه‌تر کنند.

جواد قناعت
استاندار خراسان جنوبی

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برنامه‌های ۳ خرداد استان مرکزی
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان در سال گذشته
  • کاهش ازدواج و طلاق در کردستان طی سال گذشته
  • بسیج سازندگی، رکنی اساسی در تحقق آرمان‌های نظام در مناطق محروم
  • دستگاه های اجرایی تنگستان در برگزاری مراسم سوم خرداد همکاری کنند
  • تعلیم و تربیت احیاکننده تمدن عظیم اسلامی است
  • تسلیت استاندار خوزستان به مناسبت درگذشت مادر شهیدان دزفولی
  • تثبیت جایگاه ایران در منطقه پس از «وعده صادق»
  • پایگاه مسجد باید محور همه فعالیت‌ها قرار بگیرد
  • دستاوردهای عملیات وعده صادق روایت فتح می‌خواهد