Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@00:08:45 GMT

طرح کنارگذر جنوبي تهران 45 درصد پيشرفت دارد

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۴۳۸۳۹

طرح کنارگذر جنوبي تهران 45 درصد پيشرفت دارد

خبرگزاري آريا - قزوين-ايرنا-مديرعامل شرکت آزادراه کنار گذر جنوبي تهران گفت: اين طرح پس از 2 سال از شروع عمليات اجرايي به 45 درصد پيشرفت فيزيکي رسيده است.

عطاء الله قادري روز پنجشنبه در حاشيه نشست شوراي معادن استان قزوين در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين طرح از جمله پروژه هاي فراملي به شمار مي رود که از برنامه زمان بدي خود خيلي جلوتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي ادامه داد: عزم مديران پروژه اين است که هرچه سريعتر کنارگذر جنوبي تهران به بهره برداري برسد چون منافع و مزيت هاي زيادي براي کشور بدنبال دارد.
قادري اضافه کرد: اين طرح فراملي و مهم براي کشور با توجه به اثرات مثبت آن پس از بهره برداري جزو پروژه هاي منحصر به فرد و حايز اهميت کشور محسوب مي شود.
قادري گفت: اين محور ارتباط استان هاي آذربايجان شرقي،غربي،گيلان،اردبيل و قزوين را با مرکز، جنوب و شمال کشور با سهولت بيشتر روبرو مي کند و با فعال سازي آن ديگر لزومي به ورود ترافيک از 11 استان به پايتخت نخواهد بود.
وي با بيان اينکه چهار استان تهران، البرز، کرج و قزوين به صورت مستقيم از اين محور بهره مند مي شوند،افزود: اين مسير ارتباطي در چهار قطعه شامل 158 کليومتر و 6 خط طراحي شده که قطعه يک آن در استان هاي البرز و قزوين واقع شده است.
مديرعامل شرکت آزادراه کنار گذر جنوبي تهران گفت: اين محور بيشترين تقاطع آزادراه ها و بزرگراه هاي ارتباطي کشور را دارد و از آزادراه کرج-قزوين شروع شده و از بزرگراه ماهدشت به اشتهارد،آزادراه تهران-ساوه،جاده قديم تهران-ساوه،جاده قديم و آزادراه تهران-قم،آزادراه حرم به حرم يا قم-گرمسار نيز عبور مي کند.
قادري افزود: اين پروژه طي 2 سال بعد از بهره برداري هزينه هاي سرمايه گذاري شده را جبران مي کند و در صرفه جويي سوخت، ناوگان، استهلاک و کاهش اثراث سوء زيست محيطي براي کشور منفعت دارد و به عنوان محور پدافند غيرعامل و امداد و نجات و مديريت بحران چهار استان همجوار پايتخت محسوب مي شود.
وي با بيان اينکه اهميت زياد اين پروژه و نقش موثر آن در ساماندهي ترافيک کشور موجب شد قرارگاه خاتم الانبيا در آن نقش ايفا کند،افزود: اعتبار اين پروژه به صورت مشارکتي 70 درصد از سوي قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا و 30 درصد از سوي دولت از طريق اوراق مشارکت تامين مي شود.
قادري همچنين گفت: در مجموع 2 هزار و 500 نفر با يک هزار دستگاه خودرو در اين پروژه مشغول فعاليت هستند و اميدواريم با تلاش شبانه روزي بتوانيم اين پروژه را طبق زمانبندي به بهره برداري برسانيم.
مديرعامل شرکت آزادراه کنارگذر جنوبي تهران افزود: واگذاري اين پروژه به بخش خصوصي از طريق وصول عوارض تا زمان استهلاک منابع طي 20 سال است.
وي افزود: کمترين طول اين محور در استان قزوين قرار دارد و بيش از 50 تا 60 درصد ترافيک اين استان با اجراي آن ساماندهي شده و به اين محور هدايت مي شود.
6101*3013
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۴۳۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترافیک سنگین در آزادراه تهران کرج قزوین

تین نیوز

رییس پلیس راه استان البرز از ترافیک سنگین در آزادراه تهران کرج قزوین در محدوده استان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، سرهنگ پیمان کرمی با اشاره به ترافیک سنگین در آزادراه تهران کرج قزوین در محدوده استان البرز گفت: این ترافیک در خط جنوبی آزادراه کرج قزوین حد فاصل استاندارد تا پل فردیس و در آزادراه کرج تهران محدوده فردیس تا گرمدره کرج سنگین است.

وی با اشاره به اینکه اکنون ترافیک در خط شمالی آزادراه کرج قزوین روان گزارش شده است، بیان کرد: جاده کرج چالوس در محدوده استان البرز نیز امروز سه شنبه از ساعت ۹ صبح الی ۱۵ به دلیل اجرای عملیات عمرانی بسته است و مسافران باید از محورهای جایگزین استفاده کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های شمالی
  • محور هراز و آزادراه تهران-شمال قفل شد
  • ترافیک سنگین در محورهای مواصلاتی/جاده چالوس مسدود شد
  • ترافیک سنگین در اکثر محور‌های مواصلاتی کشور
  • ترافیک سنگین در جاده‌های شمال؛ بارش باران در ۲۰ استان
  • تردد از محور چالوس ممنوع شد/ مسافران شمالی احتیاط کنند
  • ۶ کیلومتر باند دوم محور نهبندان - زابل زیربار ترافیک رفت
  • ترافیک سنگین صبحگاهی در آزاد راه کرج تهران
  • ترافیک سنگین در آزادراه تهران کرج قزوین
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت / بارش باران در محورهای استان خوزستان