Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-02@22:49:50 GMT

فتح خرمشهر فتح ارزشها بود

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۴۳۸۹۲

فتح خرمشهر فتح ارزشها بود

خبرگزاری شبستان:مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، فتح خرمشهر در سوم خرداد سال ٦١ را نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی دانست و گفت: به فرموده امام راحل (ره) فتح خرمشهر فتح خاک نبود بلکه فتح ارزشها بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در سمنان، محمد رضا سوقندی به مناسبت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهردر نشست با مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان، با گرامی داشت این روز بزرگ به تبیین چگونگی آزادسازی خرمشهر و سیر تاریخی این حادثه عظیم پرداخت وگفت: فتح خرمشهر عملیات بی‌نظیری بود که دنیا را شگفت‌زده کرد و همه دنیا ناباورانه به پیروزی ما نگاه می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی به مقاومت ٣٤  روزه مردم خرمشهر در برابر متجاوزان بعثی اشاره داشت وافزود: خرمشهر ٥٧٥ روز در اشغال نیروهای بعثی بود که سرانجام در ساعت ١١ صبح روز سوم خرداد ١٣٦١ به دست رزمندگان پرتوان اسلام فتح شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، با بیان این مطلب که با فتح خرمشهر معادله جنگ به نفع ایران تغییر کرد افزود: با رویکرد نا امیدانه ای که بود فتح خرمشهر امید برگشت و مردم پس از آزادی خرمشهر به صورت خودجوش وارد خیابان ها شدند و جشن پیروزی برپا کردند.

 

سوقندی اضافه کرد: تا قبل از فتح خرمشهر دشمن حالت تهاجمی نسبت به جمهوری اسلامی ایران داشت؛ اما پس از آن دشمن حالت تدافعی به خود گرفت.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان،  با بیان اینکه دوران پس از فتح پیروزی خرمشهر شرایط به نفع انقلاب اسلامی تغییر کرد و گفتمان دنیا و در سطح بین الملل دگرگون شد اظهار داشت: چهار عملیات مقدمه آزادسازی خرمشهر شد که شامل عملیات ثامن الائمه ، طریق القدس، فتح المبین بود که مقدمه ای شد برای انجام عملیات بزرگ بیت المقدس که منجر به فتح خونین شهر شد.

 

وی ادامه داد: فتح خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ کشور ما محسوب می‌شود و باید به یاد داشته باشیم که این پیروزی بزرگ حاصل فداکاری و جان‌فشانی رزمندگانی است که به سلاح ایمان مجهز بودند.

 

سوقندی بیان کرد: ما این دفاع مقدس را جهاد در راه خداوند متعال می‌دانستیم و قدرت واقعی رزمندگان ما از ایمان، وحدت و پیروی از ولایت منشأ می‌گرفت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

وی گفت: در عملیات ثامن حصر آبادان شکست، در عملیات طریق القدس بستان آزاد شد و در عملیات فتح المبین منطقه غرب خرمشهر و دزفول آزاد شد و این پیروزی ها مقدمه ای شد تا در عملیات ظفرمند بیت المقدس خرمشهر به آغوش میهن بازگشت و در فاصله چهار مرحله عملیات ٢٥ روزه بیت المقدس بیش از پنج هزار کیلومترمربع از خاک میهن آزاد شد.

 

سوقندی به تبیین حوادث دهه ٦٠ انقلاب اسلامی نیز پرداخت و گفت: آشنایی با حوادث و وقایع دهه شصت برای حفاظت از انقلاب اسلامی به خصوص برای نسل جدید لازم است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان حضور امام ، دفاع مقدس و انتخاب آیت الله خامنه ای به عنوان رهبری انقلاب اسلامی را از مهمترین این وقایع دانست و اظهار داشت: در دهه ٦٠ انقلاب اسلامی از گردنه ها و بحران های مختلفی عبور کرد.

 

وی همچنین به دعوی انقلاب اسلامی با غرب نیز اشاره کرد و گفت: دعوی انقلاب اسلامی با غرب بر سر مسایل مادی، تکنولوژی و علم نیست چرا که اسلام با علم، پیشرفت و تکنولوژی مخالف نیست بلکه منادی آن نیز هست و این دعوی ناشی از نوع نگاه ما به هستی است.

 

به گفته سوقندی جوانان در عصر حاضر نباید فریب ناتوی فرهنگی، امپرالیسم خبری و خط رسانه ای غرب که به نام دفاع از آزادی و حقوق بشر صورت می گیرد را نخورند و تمام این برنامه ها با هدف فریب و در راستای منافع غرب انجام می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با تاکید براینکه کانون های مساجد جریان دفاع مقدس را به عنوان یک اولویت به یک گفتمان تبدیل کنندادامه داد: میتوان در زمینه گفتمان دفاع مقدس در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با رهنمود ها و کلام امام می توان کار کرد.

 

وی با اشاره به اینکه امام و خط ایشان و اندیشه های آنان امروز مظلوم واقع شده اضافه کرد: اگر آن روز رهبری و اندیشه های امام و عرفان و توکل و استقامت و اخلاص امام نمی بود امروز کار سختی داشتیم واقعا کار امام بسیار بزرگ بود و امروز تمامی جهان خمار این انقلاب اسلامی هستند و تمامی معاملات دشمنان را بهم ریخت.

 

سوقندی تصریح کرد:هرچه بیشتر جلو می رویم نسل امروز ما نسبت به امام معرفت کمتری دارند و باید معرفت نسبت به امام به عنوان شخصیت همه جانبه به عنوان انسان نمونه اسلام و سبک زندگی امام برای نسل امروز باز تولید شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به اینکه امام دربدترین شرایط قوی بود و با دست خالی در برابر تمامی دشمنان ایستادگی کرد اظهارداشت:  اگر می خواهیم انقلاب حرکت رو به جلو داشته باشیم باید اندیشه های امام را معرفی کنیم و در جامعه برای گسترش ترویج اندیشه امام تلاش بیشتری صورت گیرد.

 

وی با بیان اینکه افرادی که در فکر براندازی نطام جمهوری اسلامی هستند قطعا با امام شناسی و شناخت اندیشه های امام مخالف هستند و نهایت تلاش خود را در این راه بکار خواهند برد افزود: شناخت امام نباید تقطیع شود و امام را باید کامل شناخته شود و کلام امام باید بصورت کامل بیان شود و خط امام و رهبری باید با یکدیگر دیده شود و بهترین مرجع جهت ترویج اندیشه امام مقام معظم رهبری است.

 

به گفته سوقندی یکی از خطوط اصلی امام ولایت فقیه بود و ولایت ستون انقلاب و اندیشه امام است.

 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان سمنان نیز دراین نشست گفت: حماسه سوم خرداد بر استقلال و آزادی ایران اسلامی اثرگذاری بالایی داشت و مردم غیور کشورمان از خرد و کلان برای حفظ مرزهای جغرافیایی همچنین عزت اسلامی و ایرانی خود، حتی از جانشان گذشتند تا اصول اصیل انسانی در سایه اسلام و قرآن باقی بماند.

 

حجت الاسلام محمدرضا حدادیان با اشاره به برنامه های دبیرخانه کانون های مساجداستان سمنان به مناسبت سوم خرداد بیان کرد: ما در کانون‌های خود برنامه های بصیرتی و فرهنگ و هنری متفاوتی را دنبال می کنیم.

 

وی گفت: به مناسبت آزادسازی غرورآفرین خرمشهر کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان نسبت به برگزاری مراسم جشن و سخنرانی دراین رابطه با هدف بیان واقعیات برای نسل جوان و کسانی که در دوران هشت سال دفاع مقدس حضور نداشتند، اقدام کرده است.

 

پایان پیام/276

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان خبرگزاری شبستان دولت نمایشگاه قرآن برجام مجلس ماه مبارک رمضان آمریکا رمضان حسن روحانی حماسه سوم خرداد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان خبرگزاری شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۴۳۸۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیداری آزادی‌خواهان جهان نشات گرفته از انقلاب اسلامی است

به گزارش خبرنگار مهر، سرتیپ علی رزمجو بعد از ظهر چهار شنبه در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت شهید مرتضی مطهری و هفته عقیدتی سیاسی در سپاه در سالن ۲۲ بهمن بوشهر با بیان اینکه مبانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ریشه در آیات قرآن کریم دارد گفت: فلسفه تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر اساس اصول و اعتقادات الهی ترسیم شده است و با به کارگیری عقل، خرد و توانمندی‌های فردی و سازمانی در راه حق حرکت می‌کند.

فرمانده سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر با اشاره به تکثیر اعتقادات آزادی‌خواهانه‌ای که از انقلاب اسلامی در دنیا نشأت گرفته است افزود: ایستادگی ملت مظلوم فلسطین در مقابل رژیم غاصب صهیونیستی و بیداری آزادی‌خواهان جهان در راستای حمایت این ملت مظلوم همگی نشأت گرفته از آرمان‌های الهی انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه رژیم غاصب صهیونیستی را گیر افتاده در باتلاقی عمیق خواند و تصریح کرد: مقاومت مردم فلسطین، ناتوانی رژیم غاصب صهیونیستی در هدف قرار دادن اهداف نظامی و اعتراضات داخلی این رژیم کودک کش را در باتلاقی عمیق فرو برده است.

فرمانده سپاه امام صادق علیه السلام استان بوشهر در پایان اظهار کرد: موفقیت‌های مختلف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف تجلی‌گاه عشق به خدا، ایثار، فداکاری و از خود گذشتگی است

در پایان این مراسم به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی در سپاه از مربیان و هادیان نمونه سپاه امام صادق علیه‌السلام استان بوشهر تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 6094443

دیگر خبرها

  • شهید مطهری از معماران بنای فکری انقلاب اسلامی بود
  • شهید مطهری از معماران انقلاب اسلامی بود
  • حمایت از رژیم کودک‌کش اسرائیل تبلور شیطنت آمریکا در منطقه است
  • بیداری آزادی‌خواهان جهان نشات گرفته از انقلاب اسلامی است
  • آغاز بکار مدرسه ملی روایت در سمنان
  • کارنامه و کتابشناسی شهیدمطهری؛ از مشهد و قم تا مبارزه با مارکسیسم
  • شلیک به مغز انقلاب اسلامی
  • مراسم سوگواری امام صادق در باغ موزه دفاع مقدس برگزارمی شود
  • بیداری ملت های آزاده جهان به برکت انقلاب اسلامی است
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب