Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیمامرکزکردستان، مدیر امور شیلات و آبزیان جهاد کشاورزی کردستان گفت: ۴۰ تُن ماهی قزل آلای رنگین کمانی از قفس‌های شناور پرورش ماهی در سد زیویه کامیاران برداشت شد.
رحمان میرزایی افزود: طرح پرورش ماهی در قفس یکی از طرح‌های جدید شیلات کردستان است که در دریاچه پشت سد‌ها اجرا می‌شود.
میرزایی گفت: در این طرح بچه ماهی‌ها در بهمن ماه داخل قفس‌های توری رها سازی شده و قبل از گرم شدن هوا و وقتی که ماهی‌ها به وزن کافی رسیدند، برداشت و روانه بازار مصرف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


میرزایی از جمله مزایای ویژه این روش آبزی پروری را سهولت در احداث و اجرا نسبت به سایر روش ها، هزینه سرمایه گذاری کمتر و تولید بیشتر در واحد سطح، بهره برداری بهینه از منابع آب طبیعی و نیمه طبیعی و ایجاد اشتغال پایدار به صورت مستقیم و غیر مستقیم اعلام کرد.
میرزایی گفت: قفس‌های اجرای این طرح در سد‌های کردستان که دارای موج بلند (امواج) نیستند با استفاده از تور و بشکه‌های خالی ساخته و روی آب شناور می‌شود.
وی گفت: در این روش در ۲ نوبت در ماه‌های مهر و بهمن بچه ماهی‌های ۱۰۰ گرمی در قفس‌ها رها سازی می‌شود و برداشت ماهی نیز در ۲ نوبت دی و اوایل خرداد صورت می‌گیرد.
میرزایی افزود: محصور کردن ماهی در یک سطح کم و افزایش ضریب رشد روزانه، امکان توسعه بیشتر و قابلیت جابجایی در سطح دریاچه و کاهش هزینه جانبی تولید و پایین آوردن ضریب تبدیل غذایی را از دیگر مزایای اجرای این طرح است.
میرزایی با اشاره به گسترش پرورش ماهی در قفس در سد‌های کردستان افزود: چند طرح دیگر در سد‌های سورال و سنگ سیاه دهگلان با همکاری شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان در دست اجراست که با بهره برداری از آنها، ظرفیت تولید ماهی در این بخش به ۳۰۰ تُن در سال افزایش می‌یابد.
وی افزود: سد‌های امیرآباد و رمشت کامیاران و تلوار بیجار که تنها کاربری زراعتی دارند، قابلیت بسیار خوبی برای اجرای طرح پرورش ماهی در قفس دارند.
استان کردستان با تولید سالانه بیش از ۹ هزار تُن ماهی سردآبی و گرم آبی و داشتن منابع آبی مناسب یکی از استان‌های مستعد در تولید و پرورش ماهی است.
این استان با داشتن ۱۲ سد در حال بهره برداری، ۱۷ رودخانه دائمی و ۲۴ رودخانه فصلی به لحاظ منابع آبی یکی از استان‌های مهم در شمال غرب کشور و از نظر تولید ماهی در این منابع آبی در بین استان‌های غیر ساحلی کشور در رتبه سوم و در تولید ماهی پرورشی در جایگاه نهم کشور قرار دارد.
سد زیویه در ۲۶ کیلومتری شمال غربی کامیاران و در فاصله یک کیلومتری جنوب غربی روستای زیویه بر روی رودخانه شاهینی که جزء شاخه‌های اصلی سیروان است واقع شده، این سد دارای ظرفیت مخزن ۱۶.۲ میلیون مترمکعب است و در بهار امسال بر اثر بارش‌های مناسب ۱۰۰ درصد ظرفیت آن تکمیل شد و سرریز کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: برداشت قفس شناور ماهی کامیاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۴۴۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شرکت بیش از ۲۶ هزار داوطلب کردستانی در کنکور سراسری

ایسنا/کردستان مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از شرکت ۲۶ هزار و ۳۸۰ داوطلب کردستانی در نوبت اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ خبر داد.

هاشم ناظمی جلال در گفت‌وگوبا ایسنا اظهار کرد: نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ پنجشنبه و جمعه ۶ و۷ اردیبهشت ماه در ۱۱ حوزه اصلی شهرستان‌های استان برگزار خواهد شد که در آن ۲۶ هزار و ۳۸۰ داوطلب کردستانی در ۵ گروه آزمایشی با هم به رقابت خواهند پرداخت.

وی عنوان کرد: در نوبت اول آزمون سراسری امسال، آموزش و پرورش در ۷ شهرستان دیواندره، کامیاران، بانه، سقز، قروه، دهگلان و مریوان و همچنین دانشگاه‌های کردستان، آزاد اسلامی، پیام نور و علمی کاربردی در ۳ شهرستان سنندج، بیجار و سقز متولی برگزاری آزمون هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه از میان داوطلبان امسال در نوبت اول ۱۰ هزار و ۴۰۸ نفر را آقایان و ۱۵ هزار و ۵۷۵ نفر را خانم‌ها تشکیل می‌دهند، افزود: بیشترین تعداد شرکت کننده در گروه آزمایشی علوم تجربی با ۱۱ هزار و ۵۷۵ داوطلب و کمترین آن در گروه آزمایشی هنر با ۸۸۰ نفر به رقابت می‌پردازند.

وی با اشاره به لزوم رفع نقص احتمالی کارت نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ از سوی داوطلبان گفت: تمامی داوطلبان موظف هستند براساس راهنمای منتشر شده در کارت آزمون نوبت اول کنکور ۱۴۰۳ آن را کنترل، و در صورت نقص، رفع کنند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • شرکت بیش از ۲۶ هزار داوطلب کردستانی در کنکور سراسری
  • استفاده از اقتصاد دریا از فاصله ۱۳۰۰ کلیومتری!
  • برگزاری یازدهمین کنفرانس ملی ماهی شناسی ایران در بندرعباس
  • تنوع سبد محصولات پتروشیمی با هدف تکمیل زنجیره ارزش
  • کاشت هل در گلدان به آسان ترین روش در خانه
  • براي تقويت و ارتقا جايگاه مدرسه بايد برخي از محدوديت ها را برداشت
  • آب شیرین‌کُن شناور راهکاری فناورانه برای مبارزه با خشکسالی
  • پرورش ماهیان گرمابی در دشتستان از طرح‌های اولویت‌دار شیلات است
  • آغاز تولید تخم اصلاح شده ماهی قزل‌آلا در اصفهان
  • آغاز تولید امسال تخم چشم زده ماهی قزل‌آلا در اصفهان