Web Analytics Made Easy - Statcounter

رائین خانزاده، هنرمند ریزنگار قرآنی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا به توصیف بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم پرداخت و گفت: به نسبت بودجه‌ای که برگزارکنندگان در اختیار داشتند برگزاری خوبی از این دوره نمایشگاه را شاهد هستیم اما باید گفت که با توجه به بودجه اندک بهتر بود به جای کمیت بالای بخش‌ها بر کیفیت برخی از آنها به شکل محدود سرمایه‌گذاری می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به طور مثال در مراجعه به بخش هنری این دوره از نمایشگاه چنین تصور می‌شود که استفاده خوبی از فضاهای نمایشگاهی این بخش نشده است و باید گفت مظروف درخور ظرفی که برای آن ایجاد شده است نیست و شاهد هستیم که در اغلب اوقات فضای نمایشگاهی این بخش خالی از بازدیدکننده است و آن پویایی و شعف لازم را ندارد که البته این امر در بسیاری دیگر از بخش‌های نمایشگاه نیز مشهود است.

خالق بزرگترین و کوچکترین قرآن مطلای جهان تصریح کرد: چیزی که چند دوره است خلأ آن در بخش هنری احساس می‌شود، ایجاد محیط‌های کارگاهی است که البته هر شب با حضور تعدادی هنرمند، آثاری در قالب تابلوهای نقاشی، معرق چوب و آینه و مانند اینها خلق می‌شود اما باید قبول کرد که این امر جریانی یک طرفه است و مخاطب و بازدیدکننده را با این اتفاق جذاب درگیر نمی‌کند در صورتیکه باید مخاطب و بازدیدکننده نیز در برپایی کارگاه‌های هنری نمایشگاه نیز سهیم باشند.

خانزاده در مورد آثار هنری به نمایش درآمده در فضای نمایشگاهی بخش هنری نیز گفت: حداقل آثاری را که ممکن بود بر روی دیوارهای نمایشگاه شاهد باشیم، نصب شده‌اند. فضاهای خالی بر روی دیوارهای فضای نمایشگاهی این بخش زیاد است هرچند که آثار محدود به نمایش درآمده در این بخش نیز چندان آثار فاخری محسوب نمی‌شوند و جا دارد که نمایشگاه قرآن گنجینه‌ای از آثار فاخر در حوزه هنرهای تجسمی قرآنی را به معرض دید تماشاگران قرار دهد.

وی در پایان گفت: تصور می‌کنم همه این ضعف‌ها ناشی از اختصاص بودجه کم برای برگزاری نمایشگاه باشدکه البته تحت این شرایط نیاز به این همه گسترش کمی و ایجاد بخش‌های گوناگون برای آن نیست بلکه می‌توان همانند سال‌های نخستین برپایی نمایشگاه در خیابان حجاب، بخش‌های محدودی را با کیفیت بالا برای جذب بیشتر مخاطبان تدارک دید.

انتهای پیام

   

   

 

 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا فرهنگی هنری نمایشگاه قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۴۴۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر ارشاد از ابلاغ مصوبه برپایی بازار هنر ایران خبر داد


محمدمهدی اسماعیلی  در حاشیه بازدید از نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: آثار ارائه شده در این نمایشگاه بسیار با کیفیت و تبلور هنر ایران در زمینه قرآنی است.

وی با اشاره به نقش مهم و موثر بخش خصوصی در برگزاری این نمایشگاه افزود: دولت وظیفه خود را تنها حمایت از بخش‌های خصوصی می‌داند. هر قدر حضور جریان‌های مردمی در یک فعالیت پررنگ‌تر باشد، می‌توان به تداوم آن فعالیت امیدوار شد.

اسماعیلی با بیان اینکه هنر‌های قرآنی ریشه دیرینه در بخش‌های مختلف هنر ایران دارد، اظهار داشت: توصیه شد که بخشی از غرفه ایران در شصتمین دوسالانه هنری ونیز که این روز‌ها در کشور ایتالیا برپا شده، به هنر‌های قرآنی اختصاص پیدا کند.

وی درباره برگزاری بازار‌های بزرگ برای هنر‌های تجسمی به ویژه هنر‌های قرآنی گفت: اواخر سال گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزاری بازار هنر ایران را تصویب و رئیس جمهور هم آن را ابلاغ کرد که یک گام مهم به شمار می‌آید. در حال حاضر برای اجرای بازار هنری قانون مصوب وجود دارد. البته خود بنده پیش از این هم آثار هنرمندان را به مسئولان فرهنگی دیگر کشور‌ها هدیه می‌دادم.

 نخستین نمایشگاه تخصصی هنر‌های قرآنی با عنوان روایت باران تا ۳۱ اردیبهشت در فرهنگسرای نیاوران برقرار و بازدید از آن برای علاقه‌مندان آزاد است.

دیگر خبرها

  • یک قرن سنندج در قاب تصویر
  • دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج برپا می‌شود
  • شهرداری تهران به دنبال ارائه کیفی خدمات در نمایشگاه کتاب است
  • نمایشگاهی از دستاوردهای هنرجویان هنرستانی در جرقویه
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • وزیر ارشاد از ابلاغ مصوبه برپایی بازار هنر ایران خبر داد
  • نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در آذربایجان غربی برگزار می شود
  • فرهاد قائمیان: رشد کمی و کیفی خاصی را در بخش های مختلف جشنواره امام رضا(ع) شاهدیم/ اعطای جایزه ویژه «غزه» برای نخستین بار
  • افتتاح نمایشگاه گروهی نقاشی «بهار رنگ ها» در برج آزادی
  • جشنواره قرآنی «حیات» در مشهد برگزار می‌شود