Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@09:09:26 GMT

چند خبر کوتاه از استان سمنان

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۴۴۴۸۳

چند خبر کوتاه از استان سمنان

خبرگزاري آريا - سمنان- ايرنا- حضور 40 قاري نوجوان سمناني در همايش صوت ملکوت، لزوم اطلاع رساني براي اهدا کارت عضو در جامعه، خازن گذاري هفت پست توزيع برق در سمنان و حضور 450 بيمار سرطاني در شهرستان شاهرود از جمله خبرهاي کوتاه استان سمنان براي روز پنجشنبه است.

**حضور 40 قاري نوجوان سمناني در همايش صوت ملکوت
به گزارش ايرنا، مديرکل کانون پرورش فکري استان سمنان از برگزاري همايش صوت ملکوت در ايام ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: 40 قاري نوجوان از سرتاسر استان در اين همايش حضور دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مهدي جمال با بيان اين که به ‌منظور تقويت و اشاعه فرهنگ قرآني با همکاري اوقاف همايش صوت ملکوت در ايام ماه مبارک رمضان در استان برگزار مي‌شود، افزود: افتتاحيه اين همايش دهم خردادماه سال جاري است.
مديرکل کانون پرورش فکري استان سمنان بابيان اينکه همايش صوت ملکوت براي نخستين بار در استان اجرا مي‌شود، خاطرنشان کرد: با توجه به رويکردهاي آموزش‌ و پرورش و نياز جامعه برنامه‌ريزي براي اجراي هرساله اين همايش‌ها در دستور کار قرار دارد.
**کارت اهداي عضو در سمنان نيازمند اطلاع‌رساني
به گزارش ايرنا، رييس دانشگاه علوم پزشکي سمنان، بابيان اين که کارت اهداي عضو نيازمند اطلاع‌رساني عمومي است، گفت: اين کارت مي‌تواند فرايند اهداي عضو را سريع‌تر کند.
مهدي شادنوش افزود: اين کارت به طور قطع روند اهداي عضو را در همان ساعات ابتدايي مرگ تسهيل مي‌کند که اين امر، امکان زندگي بخشي به تعداد بيشتري از بيماران را مي‌دهد.
وي اظهارداشت: دانشگاه علوم پزشکي سمنان به‌منظور اطلاع‌رساني در حوزه صدور کارت اهداي عضو، با برپايي غرفه‌هايي در پنج نقطه شهر سمنان اين امکان را فراهم آورده که شهروندان به‌صورت آني کارت اهداي خود را دريافت کنند که اين امر در راستاي اطلاع‌رساني درباره اهميت اهداي عضو صورت مي‌گيرد.
**خازن گذاري هفت پست توزيع برق در سمنان انجام شد
به گزارش ايرنا، معاون بهره‌برداري شرکت برق منطقه‌اي سمنان گفت: باهدف افزايش بهره‌وري انتقال برق و همچنين کاهش تلفات، هفت پست استان داراي خازن جديد شدند.
حميدرضا ترحمي افزود: کاهش تلفات کل شبکه انتقال و فوق توزيع استان هدف‌گذاري اين شرکت در سال گذشته بود که در اين راستا، خازن گذاري پست هاي فوق توزيع استان از طريق 25 مگاوار شامل بانک خازني در پست هاي 63 کيلوولت جنت آباد، 63 کيلوولت شرق دو و 63 کيلوولت شهيد احمدي و 63کيلوولت بيارجمند در سال گذشته صورت گرفت.
معاون برق منطقه‌اي سمنان گفت: خازن هاي جديد در پست هاي 63 کيلوولت گرمسار، 63 کيلوولت جنوب سمنان و 63 کيلوولت اميريه نيز در اين سال نصب شدند.
ترحمي کنترل و مديريت مصرف داخلي پست ها و مانيتورينگ دايم آن را ديگر طرح کاهش تلفات خط توزيع نام برد و تاکيد کرد: اين کار در سال 96 با حضور متخصصان برق منطقه‌اي سمنان صورت گرفته است.
**450 بيمار سرطاني در سمنان وجود دارد
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکي شاهرود با بيان اين که 450 بيمار سرطاني در شهرستان وجود دارد، گفت: براي کنترل بيماري هاي سرطان بايد بر تغيير شيوه زندگي فرهنگ سازي کرد.
علي شيباني بابيان اين که عمده‌ترين سرطان‌ها را در شاهرود گوارش و معده و در خانم ها پستان شايع است، افزود: 220 بيمار دياليزي، 22 بيمار تالاسمي، 53 بيمار هموفيلي و 177 بيمار ام‌اس در شهرستان وجود دارد که ابتلا به بيماري‌هاي مزمن غير واگيردار نشان از تغيير ماهيت بيماري‌ها است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکي شاهرود با بيان اينکه با داشتن فرهنگ غني ايراني اسلامي بايد بر تغيير سبک زندگي اصرار بيشتري کنيم، خاطرنشان کرد: درگذشته علت بيشتر مرگ‌وميرها به دليل نبود امکانات پزشکي بود و رسيدن به شرايط بهداشت و درمان اوليه بسيار اسفناک بود اما امروز عليرغم ارتقا تجهيزات به سبب تغيير در نگرش صورت و نوع بيماري‌ها تغييريافته است.
استان سمنان با هشت شهرستان بيش از 700 هزار نفر جمعيت دارد.
6026/7339
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۴۴۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش بزرگ حجاج شرق استان سمنان

دریافت 44 MB

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با پیش از ظهر شنبه همایش بزرگ حجاج شاهرودی در سالن البرز شرقی برگزار شد. گزارش اختصاصی مهر را از این همایش مشاهده می‌کنید.

کد خبر 6096308

دیگر خبرها

  • تبادل مرگ و زندگی در جریان اهدای عضو
  • اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در شهرکرد
  • ۲ عمل اهدای عضو در مشهد نجات بخش جان پنج بیمار شد
  • ثبت پنجمین اهدای عضو طی سالجاری درچهارمحال وبختیاری
  • نجات جان ۵ بیمار با اهدای عضو جوان بجنوردی
  • اهدای عضو جوان بجنوردی، ناجی جان ۵ بیمار شد
  • اهدای عضو بیمار مرگ مغزی همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • پنجمین اهدای عضو در چهارمحال و بختیاری همزمان با شهادت امام جعفر صادق(ع)
  • نجات جان چند بیمار با اعضای بدن کارمند پست
  • همایش بزرگ حجاج شرق استان سمنان