Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ظرفيت توليد برق مرحله دوم اين نيروگاه 25 کيلو وات است که با 107 ميليون تومان هزينه و در مساحت 240 متر مربع افتتاح شد.

صادق پور مدير عامل شرکت آب و فاضلاب قم گفت: اين اقدام در جهت اجراي مصوبه هيئت وزيران مبني بر الزام نهادهاي دولتي براي توليد 20 درصد برق مصرفیشان از انرژي هاي تجديد پذير انجام شده و همچنان ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وي افزود: ايجاد يک نيروگاه 3 مگاواتي در مخازن آب معصوميه در مرحله عقد قرارداد است و ايجاد نيروگاههاي خورشيدي در اراضي مخازن آب سالاريه، شکوهيه، دوبرادران و ديگر املاک اين شرکت نيز در حال بررسي و اقدام است.

در مراسم افتتاح اين نيروگاه معاون هماهنگي امور اقتصادي و توسعه منابع انساني استانداري، ضمن قدرداني از شرکت آب و فاضلاب که پيشقدم در استفاده از توليد انرژي تجديد پذير در قم است گفت: تبديل اراضي بياباني به مکاني براي توليد انرژي خورشيدي، فرصتي استثنايي براي استان است.  

غضنفري افزود: امسال حداقل 20 مگاوات برق خورشيدي وارد شبکه توزيع قم خواهد شد و عمليات اجرايي براي توليد 10 مگاوات ديگر هم آغاز مي شود.

وي خاطر نشان کرد ايجاد يک نيروگاه 500 مگاواتي هم در منطقه حوض سلطان واقع در جاده قم تهران در حال برنامه ريزي است که در مدت 3 سال به بهره برداري خواهد رسيد.

مرحله اول نيروگاه خورشيدي ستاد مرکزي شرکت آب و فاضلاب به ظرفيت 20 کيلو وات سال گذشته افتتاح شده بود که  با افتتاح فاز دوم، ظرفيت توليد نيروگاه خورشيدي آن، به 45 کيلو وات مي رسد.

مصرف روزانه برق ستاد مرکزي اين شرکت 200 کيلو وات است که يک چهارم آن از نيروگاه خورشيدي شرکت تامين مي شود.

شايان ذکر است مصرف روزانه برق قم 700 تا 750  مگاوات است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: شرکت آب و فاضلاب استان قم نیروگاه خورشیدی صادق پور مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۴۴۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل جلسه بررسی روند نگهداری از تاسیسات آب و فاضلاب در شهرستان ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان ارومیه در این رابطه اظهار داشت: در راستای اصول نگهداری از تاسیسات حوزه آب و فاضلاب مستقر در روستا‌های ارومیه، جلسه‌ای با حضور همکاران بهره برداری مناطق ۳ گانه و شهر‌های تابعه، نماینده پیمانکار مربوطه، مسئول تامین و تولید و مسئول PM امور ارومیه برگزار شد.   وی، هدف از برگزاری این جلسه را شناخت کافی در زمینه بهره برداری صحیح و نگهداری مناسب از تاسیسات مربوط به انتقال و توزیع آب، جمع آوری فاضلاب، واحد‌های تصفیه خانه آب و فاصلاب عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • افتتاح همزمان ۱۶ نیروگاه خورشیدی در ۶ استان کشور
  • خراسان رضوی در نصب برق خورشیدی چاه‌‎های کشاورزی پیشگام است
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟
  • چگونه کشور‌های جهان از خورشید طلا و از باد پول می‌سازند؟!
  • بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان
  • ایران جزو کشورهای برتر در سدسازی است | بهره برداری از سد و نیروگاه بزرگ ساخت ایران در سریلانکا
  • بهره برداری و آماده بکار بودن ۱۶ دستگاه دیزل ژنراتور در خراسان شمالی 
  • تشکیل جلسه بررسی روند نگهداری از تاسیسات آب و فاضلاب در شهرستان ارومیه
  • راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی تا سطح ۴۰ مگاوات تولید برق در «عین‌الکش»/ بیمارستان سینا را از ما گرفتند!
  • تولید سالانه ۵۰ میلیون مترمکعب پساب از تصفیه‌خانه‌های استان مرکزی