Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری شبستان: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان با اشاره به اهمیت پیشگیری از وقوع جرم و کاهش جمعیت کیفری زندانهای استان، از اجرای برنامه های مدون در جهت کاهش آسیب های اجتماعی در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سنندج، رضا اعظمی، امروز (3 خرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اظهار کرد: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری در راستای کاهش آسیب های اجتماعی و جرایم، اقدامات برنامه ریزی شده و کارشناسی شده را به صورت مدون و گام شمار در دستور کار قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه مصوبات جلسات این معاونت الزام آور است، عنوان کرد: در سال گذشته 7 جلسه در مرکز استان و 12 جلسه در شهرستان های تابعه در راستای پیشگیری از وقوع جرم تشکیل و نسبت به اجرایی شدن مصوبات این جلسات اقدام شده است.

 

اعظمی، با اشاره به حوزه های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری بیان کرد: حوزه برنامه ریزی، حوزه پیشگیری قضایی، حوزه پیشگیری فرهنگی و اجتماعی، حوزه اطلاع رسانی، حوزه پیشگیری مردمی، حوزه پیشگیری امنیتی از جمله حوزه های کاری این معاونت است که در سال گذشته و جاری مجموعه اقدامات قابل توجهی را در راستای کاهش جرم و اسیب های اجتماعی انجام داده است.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان ادامه داد: طرح جمع آوری محکومین دستگیر نشده و متواری، طرح توانمندسازی قضات در رابطه با فرآیند داوری و ارتقای اثربخشی مجازات های جایگزین حبس در حوزه پیشگیری قضایی در سال 96 توسط این معاونت اجرا شده است.

 

وی از پیگیری ۱۴عنوان برنامه در حوزه پیشگیری فرهنگی و اجتماعی در سال ۹۶ خبر داد و افزود: کارگاه اصلاح و بازاجتماعی کردن مرتکبین جرائم علیه امنیت اخلاقی و ناهنجاری اخلاقی، پروژه ملی نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزی با عنوان نماد، برگزاری کارگاه مهارت پیشگیری رشد مدار در مدارس مجری پروژه نماد، تدوین سند کاهش خشونت، برگزاری کارگاه مهارت اجتماعی پایه ویژه مربیان مهدکودک و پیش دبستانی، کارگاه سبک زندگی ویژه معتادین بهبود یافته، اجرای شیوه نامه مشاوره خانواده، برگزاری کارگاه سبک زندگی برای سربازان با عنوان فرزندان آفتاب، ایجاد مراکز مناسب ملاقات فرزندان طلاق با عنوان مرکز مهر خانواده از جمله اقداماتی است که در سال 96 در این حوزه اجرا شده است.

 

اعظمی، حضور کارشناسان دادگستری در برنامه های صداوسیما با موضوع پیشگیری از آسیب های اجاماعی، انجام اقدامات و فعالیت های رسانه ای، برپایی غرفه پیشگیری از وقوع جرم با استفاده از مبلمان و تلویزیون شهری، ارتقای آگاهی عمومی و تبلیغات محیطی با استفاده از اپراتور تلفن همراه و تولید بولتن های خبری در نشریات را اقدامات حوزه اطلاع رسانی معاونت اجتماعی برشمرد.

 

این مقام مسئول با اشاره به برنامه های حوزه پیشگیری مردمی اذعان کرد: توانمندسازی و شبکه سازی سازمان های مردم نهاد در راستای پیشگیری از طلاق، اعتیاد، امنیت اخلاقی و خشنونت، و برگزاری کارگاه با رویکرد پیشگیری در نهادهای مذهبی با تمرکز بر آسیب های اجتماعی اولویتی استان را می توان از اقدامات حوزه پیشگیری مردمی نام برد.

 

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان، توهین به اشخاص، ضرب و جل عمدی، سرقت تعزیری، ایجاد صدمه بدنی غیرعمد بر اثر تصادفات رانندگی و تهدید را به ترتیب پنج عنوان مجرمانه استان اعلام کرد.

 

اعظمی، به سامانه دیده بان پیشگیری از وقوع جرم با عنوان سجام اشاره کرد و افزود: تا کنون قریب به یک هزار نفر در این سامانه ثبت نام کرده اند و گزارشات در حوزه آسیب های زیست محیطی و تصرف اراضی ملی را می توانند اطلاع دهند.

 

وی با بیان اینکه معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری از طرح های پزوهشی حمایت می کند، خاطر نشان کرد: این معاونت پایان نامه های کارشناسی ارشدی که در راستای کاهش آسیب های اجتماعی استان و به صورت میدانی و پژوهشی تدوین شده است، را حمایت می کند.

 

پایان پیام/79

منبع: شبستان

کلیدواژه: ماه رمضان خبرگزاری شبستان دولت برجام مجلس ماه مبارک رمضان سالروز آزادسازی خرمشهر نمایشگاه قرآن مسجد حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۴۵۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۳۰ درصدی سرقت‌ها در نیمه اول نوروز در ایلام

ایسنا/ایلام جانشین فرمانده انتظامی استان پیشگیری از سرقت را از اولویت برنامه های پلیس در طرح نوروزی دانست و گفت: در نیمه اول تعطیلات نوروز شاهد کاهش ۳۰ درصدی وقوع سرقت ها بودیم.

سرهنگ حسین نجفی در نهمین جلسه قرارگاه نوروزی و در جمع مسئولان انتظامی استان اظهار کرد: با تدوین برنامه های مدون و هدفمند و همچنین تلاش کارکنان انتظامی در نیمه اول تعطیلات نوروزی شاهد کاهش چشمگیر سرقت ها بودیم.

وی اضافه کرد: مصمم هستیم تا این روند کاهش سرقت ها در شیفت دوم تعطیلات نوروزی نیز ادامه دهیم که این امر مستلزم تلاش مضاعف کارکنان و همراهی و مشارکت خوب مردم است.
سرهنگ نجفی با اشاره به اینکه پلیس استان در اکثر مولفه ها موفق ظاهر شده است، تصریح کرد: آنچه که مهم و اولویت دارد، روند کشف به وقوع است، به این معنا که اگر هم سرقتی به وقوع پیوست بلافاصله پلیس با اشراف و تسلط کامل بتواند سارق یا سارقان را در کمترین زمان دستگیر کند.

جانشین فرمانده انتظامی استان، کاهش تصادفات جاده ای و برخورد با روزه خواری در ملاء عام را از دیگر برنامه های پلیس در طرح نوروزی خواند و گفت: کارکنان انتظامی در یگان‌های اجرایی باید با آمادگی و توان رزم عملیاتی ضمن انجام ماموریت ها، در هر ساعت از شبانه روز کار خدمات رسانی به مراجعان را انجام و از موکول کردن کارها به روز بعد یا پایان تعطیلات خودداری کنند.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کاهش ۵۳ درصدی سرقت در آبادان
  • اجرای طرح تئاتر درمانی با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی توسط مرکز مشاوره پلیس اصفهان
  • مدیرکل صداوسیمای کردستان چهره برتر سال معاونت استان‌ها شد
  • اصل ۴۴ قانون اساسی دقیق اجرا شود/استفاده از بخش تعاونی برای جهش تولید ضروری است
  • «مشهد مهربان»؛ ظرفیتی ارزشمند برای کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • ایجاد واحد واکنش سریع و رصد و پایش فضای مجازی با رویکرد پیشگیری از وقوع جرائم در دادگستری آذربایجان غربی 
  • اثرگذاری خدمات شهرداری قم در کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • حمایت از پایان‌نامه‌های حوزه صنایع غذایی در قالب برنامه «فن‌تز»
  • حمایت برنامه «فن‌تز» از پایان‌نامه‌های حوزه صنایع غذایی
  • کاهش ۳۰ درصدی سرقت‌ها در نیمه اول نوروز در ایلام