Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-23@10:13:44 GMT

روسیه رفیق نیمه راه؟

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۴۵۲۸۹

روسیه رفیق نیمه راه؟

به گزارش جماران؛ اوپک و روسیه کمتر از یک ماه دیگر برای مذاکره درباره پیشرفت توافق نفتی خود و اقداماتی که باید در مراحل بعد انجام دهند، دیدار می کنند.

همه کشورهایی که در پیمان کاهش تولید نفت مشارکت کرده اند، همچنان تا پایان امسال نسبت به اجرای آن متعهد هستند.

اما روسیه در ماههای مارس و آوریل بالاتر از سهمیه توافق شده با اوپک نفت تولید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه اظهار کرده که این کشور ممکن است پس از دیدار ژوئن، شاهد کاهش کمتر تولید باشد. اما تحریمهای آمریکا علیه نفت ایران قطعا فضایی را برای صادرات بیشتر از سوی سایر تولیدکنندگان فراهم خواهد کرد و به این ترتیب، روسیه ممکن است سایر شرکای خود در توافق نفتی را غافلگیر کند.

تحلیلگران گروه مالی سیتی برآورد کرده اند که روسیه ۴۰۸ هزار بشکه در روز ظرفیت تولید غیرفعال دارد که معادل چهار درصد از کل تولید این کشور است که به  ۱۱.۳ میلیون بشکه در روز بالغ می شود. با این حال این میزان بسیار کمتر از ظرفیت تولید شناور عربستان است که به ۲.۱۲ میلیون بشکه در روز می رسد اما به عنوان بخشی از کل ظرفیت تولید، قابل توجه محسوب می شود.

برخی از غولهای نفتی روسیه مدتها قبل روشن ساخته اند که اهداف تولید جاه طلبانه ای برای آینده دارند که توافق کاهش تولید اوپک آنها را محدود کرده است. با وجود این محدودیت، برخی از آنها تولیدشان را توسعه داده لند از جمله "گازپروم نفت" که سال گذشته ۴.۱ درصد تولید بیشتری نسبت به سال ۲۰۱۶ داشت. این افزایش بدنبال راه اندازی میادین جدید در قطب شمال و سرمایه گذاریهای این شرکت در عراق حاصل شد.

روس‌نفت سال گذشته با وجود کاهش تولید، ۷.۶ درصد نفت بیشتری تولید کرد. این شرکت برای سه ماهه نخست امسال کاهش ۱.۲ درصدی تولید را گزارش کرد اما اعلام کرد ظرفت مدت دو ماه می تواند به سطح تولید پس از آغاز توافق نفتی با اوپک بازگردد.

اکنون اظهارات اخیر مقامات روس‌نفت ممکن است یک اظهارنظر عادی محسوب شود یا می تواند نشان دهد که هر دو شرکت روس‌نفت و "گازپروم نفت" به همراه سایر شرکتهایی که از توافق کاهش تولید تبعیت کرده اند، مشتاق هستند که تولیدشان را گسترش دهند.

به عنوان نمونه "گازپروم نفت" طرح تولید بسیار جاه طلبانه ای برای دوره منتهی به سال ۲۰۲۰ دارد و قصد دارد تولید سالانه اش تا سال ۲۰۲۰ به ۱۰۰ میلیون تن برسد. این شرکت به دلیل توافق نفتی اوپک، اکنون هدف مذکور را یک یا دو سال به تعویق خواهد انداخت.

در این بین، روس‌نفت چاههای جدیدی را در ویتنام و سیبری غربی حفاری می‌کند. لوک اویل فعالیتش در خلیج مکزیک و عراق را توسعه می دهد. "گازپروم نفت" تولیدش را در سه میدان قطب شمال افزایش داده است. در واقع شرکتهای نفتی بزرگ روسیه تولیدشان را افزایش داده اند و اجازه داده اند فرسودگی طبیعی میدانها عهده دار کاهش تولید شود. اما اکنون آنها روشن کرده اند که دیگر تولید فعلی خود را محدود نخواهند کرد یا پروژه های جدید را برای مدت طولانیتر متوقف نمی‌کنند.

الکساندر نواک در آوریل گفت: توافق نفتی با اوپک تا پایان امسال ادامه خواهد داشت و در ژوئن می توانیم درباره کوچک شدن سهمیه کاهش تولیدمان گفت و گو کنیم. اکنون که برنت در نزدیک مرز ۸۰ دلار در هر بشکه قرار دارد و احتمال صعود بیشتر قیمتها قوی است، مذاکرات درباره سهمیه کاهش تولید ضروری به نظر می‌رسد.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 اوپک قیمت نفت نفت روسیه اوپک نفتی موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۴۵۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر کاری می‌کنیم با بسیج دانشجویی رفیق بشویم نمی‌شود! / بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟+ فیلم

وزیر علوم و تحقیقات و فناوری در هشتمین نشست از سلسله نشست‌های علمی با کارگزاران گفت:هر کاری می‌کنیم با بسیج دانشجویی رفیق بشویم نمیشود.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، وزیر علوم و تحقیقات در هشتمین نشست از سلسله نشست‌های علمی با کارگزاران که در دانشگاه علامه طباطبایی در حال برگزاری است در پاسخ به سوال بسیج دانشجویی گفت:هر کاری می‌کنیم با بسیج دانشجویی رفیق بشویم نمیشود

وی افزود: بسیج دانشجویی می‌گوید چرا حرف‌هایی که می‌زنید عمل نمی‌کنید .انتظار داریم ۱۰ مورد بیاورید و بگویید که چرا به این کار‌ها عمل نکردید .می گویید حضور کم در دانشگاه‌ها، بزنید حضور وزیر در دانشگاه تهران، علامه، خواجه نصیر، علم و صنعت.

وی ادامه داد: حضرت علی می‌فرمایند وجدان تنها محکمه‌ای است که نیاز به قاضی ندارد؛ باید یک حرفی بزنید که وجدان آدم، انسان را راحت بگذارد. بیش از ۶۰ سفر استانی داشتیم و با دانشجویان و اساتید دیدار داشتیم.حتی در تعطیلات عید در گروه‌های مجازی اساتید و دانشجویان حضور داشتم و به سوالات جواب دادم.



کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

سازمان برنامه بودجه باید ۱۵ درصد برای فعالیت‌های پژوهشی و ۵ درصد برای فعالیت فرهنگی اختصاص دهد

زلفی گل در ادامه گفت:بحث پژوهانه جامع را در برنامه توسعه هفتم آورده‌ایم،   سازمان برنامه بودجه باید ۱۵ درصد برای فعالیت‌های پژوهشی و ۵ درصد برای فعالیت فرهنگی اختصاص دهد

وی ادامه داد: کارانه در وزارت بهداشت وجود داشت در وزارت علوم نبود، این را مصوب کردیم .برای اولین برای استادانی که طی 5 سال گذشته استخدام  شدند پژوهانه ویژه اختصاص دادیم.

وی افزود: می گویید حضور کم در دانشگاه‌ها، بزنید حضور وزیر در دانشگاه تهران، علامه، خواجه نصیر، علم و صنعت .برای دانشمندان یک و دو درصد پژوهانه و اعتبار ویژه اختصاص دادیم .امسال یک ردیف ویژه در قانون بودجه برای پژوهانه آورده ایم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

بورسیه صنعت را برای اولین بار رقم زدیم/ مجلات تحت نمایه بین‌المللی را ۱۰۰ درصد افزایش خواهیم داد

وزیر علوم و تحقیقات در ادامه گفت:با اتاق بازرگانی هماهنگ کردیم تا دانشجویان رتبه خاص بورسیه شوند و نگران آینده شغلی خود نباشند.یک کارگروهی شکل دادیم تا برای تمام مدیرمسئولان و سردبیران مجلات علمی کارگاه آمورشی بگذارند تا چه جوری مجلات ما تحت نمایه بین المللی دربیاید.

وی افزود: طی ۴۳ سال ۱۰۱ مجله وابسته به وزارت علوم تحت نمایه بین المللی بود، ولی در دوره ما تا الان ۶۷ مجله و بیش از ۱۰۰ درصد رشد خواهیم داد.

 

 

دیگر خبرها

  • آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند
  • توافق اروپا برای تحریم‌های بیشتر علیه ایران
  • توافق اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم‌های ایران
  • بلژیک: اروپا در آستانه توافق بر سر دارایی های خارجی روسیه است
  • هر کاری می‌کنیم با بسیج دانشجویی رفیق بشویم نمی‌شود! / بیشتر از این در دانشگاه‌ها حضور پیدا کنیم؟+ فیلم
  • ◄ پارلمان اروپا اتوبوس و کامیون دیزلی را حذف کرد
  • کاهش نواقص جایگاه‌های سوخت شهرستان سبزوار
  • ضرورت حركت از اقتصاد نفتی به سمت چرخه تولید
  • امضای قراردادهای ریلی بین FESCO روسیه و پنج شرکت لجستیکی چینی
  • آثار منفی کاهش تولید پالایشگاه‌های نفت بر ارزش صادرات روسیه