Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها > زنجان - مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با بیان این‌که رویکرد اصلی در کنترل و کاهش آسیب ‌های اجتماعی، گسترش آموزش ‌ها در سطوح استانی و شهرستانی است، گفت: اولویت ستاد اجتماعی و فرهنگی شورای اجتماعی کشور در سالجاری در حوزه آموزش، برگزاری آموزش و مشاوره 6 ساعته قبل از ازدواج برای زوجین است که در 4 بخش حقوقی و قضایی-مذهبی و دینی-خانواده و مهارت‌ های زندگی و مسائل بهداشتی و مراقبتی انجام می‌ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرآنلاین؛ مسیح‌ اله سلطانی در جلسه شورای اجتماعی استان با بیان اینکه‌ اعتیاد، طلاق، حاشیه ‌نشینی و انحرافات اخلاقی و اجتماعی، آسیب‌ های اجتماعی اولویت ‌دار ابلاغی از سوی شورای اجتماعی کشور است، اظهار کرد: بحث خشونت هم به صورت استانی در زنجان پیگیری می‌ شود.
وی افزود: کم ‌توجهی به هویت ملی، کم‌ توجهی به سبک زندگی ایرانی، نداشتن نگرش سیستمی و بلند مدت، بی ‌توجهی به آینده‌ پژوهی، به حاشیه رفتن نخبگان متعهد، متخصص، باشرافت و میهن ‌پرست، نداشتن شهامت شنیدن و دیدن آسیب ‌ها، انفعال ‌گرایی، مُزمن شدن آسیب ‌های قبلی که باعث انباشته شدن آنها شده، تغییر اقلیم و مشکلات زیست‌ محیطی و نداشتن برنامه مناسب و تداوم وضع موجود، از جمله عوامل موثر در ایجاد و تشدید آسیب‌ های اجتماعی است.
سلطانی با اشاره به آسیب ‌های اجتماعی نو پدید، یادآور شد: اعتیاد به اینترنت، جرایم اینترنتی، ازدواج سفید، طلاق سفید، ماشین خوابی، تقدس ‌زدایی از خانواده، آیین‌ های دروغین مانند شیطان‌ پرستی، گسترش سفره کوچک بازنشستگی به دلیل عدم ازدواج فرزندان، پیران جوان، جوانان سالمند، فساد و فرسودگی اجتماعی از جمله آسیب‌ های اجتماعی نوپدید هستند.
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری زنجان با بیان اینکه جهت کنترل و کاهش آسیب ‌های اجتماعی، 39 تفاهم ‌نامه به صورت ملی و استانی در سال 96 با دستگاه ‌های مختلف منعقد شده است، خاطر نشان کرد: 126 برنامه بر اساس این تفاهم‌ نامه‌ ها در حوزه کاهش آسیب ‌های اجتماعی از جمله اعتیاد و طلاق پیش ‌بینی شده بود که برخی از آنها هم ‌اکنون نیز در حال اجرا هستند.
وی با اشاره به تخصیص اعتبارات به حوزه کنترل و کاهش آسیب ‌های اجتماعی، ابراز کرد: مبلغ 705 میلیون تومان از محل اعتبارات ملی و 640 میلیون تومان از محل اعتبارات استانی به اجرای این برنامه ‌ها اختصاص یافت.
سلطانی با بیان اینکه‌ در مجموع مبلغ یک میلیارد و 350 میلیون تومان برای اجرای 126 برنامه طی 39 تفاهم ‌نامه تخصیص یافت، اضافه کرد: از مبلغ فوق، 200 میلیون تومان نیز جهت اجرای 62 برنامه به 12 تشکل، پرداخت شده است.

 

46

کلید واژه‌ها : استان زنجان - آسیب اجتماعی - امنیت اجتماعی - زنجان - زنان آسیب‌پذیر -

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان زنجان آسیب اجتماعی امنیت اجتماعی زنجان زنان آسیب پذیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۴۵۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی

پروین محمدپوری مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی با اشاره اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در استان، گفت: در این مدت ۵ هزار و ۱۲۳ تماس با دفتر مشاوره و خدمات روان‌شناختی بهزیستی برای مشاوره تلفنی با خط ۱۴۸۰ انجام و همچنین طرح آگاه‌سازی با تأکید ویژه بر خود مراقبتی برای هزار و ۳۳۱ نفر از دختران و زنان استان از سوی دفتر پیشگیری از آسیب‌های‌اجتماعی اجرا شده است.

وی با بیان اینکه مأموریت اصلی دفتر امور آسیب‌دیدگان‌اجتماعی، توانمندسازی افراد در معرض آسیب و آسیب‌دیده‌اجتماعی است، افزود: ارائه خدمات تخصصی به موقع به گروه‌های هدف، مطالعه و تحلیل وضعیت موجود آسیب‌های‌اجتماعی، ارائه راهکار لازم به نهاد‌های مربوطه و شناسایی مناطق آسیب‌زا در انجام مداخلات لازم را از اهداف دفتر آسیب‌دیدگان اجتماعی بهزیستی اعلام کرد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی استان هم طی پارسال، گفت: در این مدت ۹ هزار و ۶۵۳ تماس شامل اختلالات حادخانوادگی، کودک‌آزاری، سالمند‌آزاری، همسرآزاری و معلول‌آزاری با اورژانس‌اجتماعی استان برقرار شده که از این تعداد ۳ هزار مورد پذیرش مداخله انجام شده و ۵ هزار نفر از خدمات‌سیار بهره‌مند شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • نحوه مدیریت و رویکرد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان متحول شده است
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • برگزاری کارگاه آموزشی سبک فرزندپروری با رویکرد اسلامی
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • کاهش آسیب‌ های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی