Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-19@19:50:10 GMT

قزوین بالاترین میانگین تولید شیر را در کشور دارد

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۴۶۲۹۹

قزوین بالاترین میانگین تولید شیر را در کشور دارد

سید محمد میربابایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در آزمایش ها و بررسی های به عمل آمده توسط کارشناسان امور دام، در بعضی گله های استان از هر گاو روزانه 42 کیلوگرم شیر دریافت می شود که در نوع خود کم نظیر است.
وی با بیان اینکه شیر تولیدی در قزوین از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است و بخش قابل توجهی از آن به مصرف صنایع لبنی می رسد،اظهار کرد: به لحاظ تولید شیر در واحدهای صنعتی در بین پنج استان کشور قرار داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: واحدهای دامی شیرده در استان در صورت افزایش تقاضا قادر به افزودن ظرفیت تولید خود هستند.
این مسئول با بیان اینکه 345 واحد گاوداری صنعتی شیری در استان قزوین با ظرفیت اسمی 42 هزار راس فعالیت می کنند،اظهار کرد: به تازگی طرح تولید شیر بز از طریق دام های وارداتی در استان کلید خورده که امیدواریم در سال جاری شاهد بهره برداری از آن باشیم.
سال گذشته 523 هزار و 256 تن شیر در استان قزوین تولید شد.
3013
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 استان قزوین استان کشور سازمان جهاد کشاورزی استان شیر تولید موسسات مالی و اعتباری تلگرام تحولات سوریه گفت و گوی ملی ارز دیجیتال ارزش های دهه 60 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۴۶۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از نان کامل در زنجیره تولید نان لحاظ شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، محمدحسین عطایی در اولین همایش مردمی گندم و نان سالم افزود: تولید نان کامل باید فرهنگ سازی شود تا مردم با این محصول آشنا شوند تا این چرخه و زنجیره بتواند به هدف دست یابد.

وی با اشاره به اینکه نان محصول مقدسی است و در سنت و دین ما جایگاه ویژه دارد و به اهمیت این نعمت الهی توصیه شده افزود: سلامت جامعه و مردم در گرو تغذیه سالم به ویژه نان است که اگر توجه ویژه به آن نشود سلامت جامعه دچار تهدید می‌شود بنابراین بایستی تلاش شود تا تولید نان کامل تحقق یابد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان  اظهار داشت: در سال گذشته ۲۱۰ هزار تن گندم در استان تولید و ۱۸۵ هزار تن این محصول بصورت تضمینی خریداری شده است.

عطایی اضافه کرد: در سال زراعی جاری ۱۱۲ هزار هکتار گندم دیم و ۴۷ هزار هکتار گندم آبی در مزارع استان کشت شده که با توجه به میزان بارش پیش بینی می‌شود ۲۱۰هزار تن گندم برداشت شود.

وی با اشاره به تولید کمی و کیفی محصول گندم استان اشاره کرد و گفت: قزوین جزو استان‌های خشک محسوب می‌شود بنابر این برنامه‌های کشت گندم با روش‌های کم آب بر بمنظور افزایش تولید، روش کم خاکورزی و کشت قراردادی در دستور کار این سازمان است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان  یادآور شد: امسال شش هزار و ۶۰۰ تن بذر مرغوب گندم و بیش از ۱۴هزار تن کود ازت بعنوان کود سرک در مزارع به کشاورزان استان تحویل داده شده است.

وی آموزش کشاورزان با علوم نوین کشاورزی، تغییر در اقلیم کشت، جهش تولید در دیمزار‌ها از دیگر برنامه‌های در دست اقدام این سازمان است.

دیگر خبرها

  • مسابقات کاراته در بالاترین سطح و کیفیت در همدان برگزار شد
  • صندوق‌های توسعه بخش کشاورزی در قزوین تقویت شوند
  • قم در جایگاه نوزدهم رشد تورم در کشور
  • این کشور اروپایی بالاترین نرخ تورم را ثبت کرد
  • استفاده از نان کامل در زنجیره تولید نان لحاظ شود
  • میانگین اجرای طرح کاداستر در اراضی کشاورزی کشور ۵۱ درصد است
  • ثبت بالاترین میزان تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲
  • بیکاری فارغ التحصیلان مازندران بالاتر از میانگین کشور
  • صادرات نفت روسیه با وجود تحریم رکورد زد
  • ضرورت تسهیل فرایند صادرات برای جهش تولید