Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین-ایرنا-مدیرکل استاندارد قزوین گفت: 362 فقره گواهینامه انطباق کالاهای صادراتی و واردتی با استاندارد طی 2 ماهه امسال در استان صادر شد.

سیروس صارمی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: 88 فقره از این گواهینامه ها مربوط به کالاهای صادراتی و 264 مورد نیز مربوط به کالاهای وارداتی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: حجم ناخالص مربوط به گواهینامه های صادراتی یاد شده حدود 616 هزار تن و به ارزش تقریبی 170 میلیارد ریال شامل اقلامی چون پودرهای شوینده (دستی و ماشینی)، خرما (هسته دار، بدون هسته، چیپسی، قالبی) و کشمش (تیزابی و افتابی و سبز،مویز،طلایی ،کاشمری) بوده اند که به مقصد کشورهای جمهوری چک،انگلیستان،کانادا، تایوان، بلژیک،آذربایجان،عراق، ژاپن، شیلی، پاکستان، ترکمنستان، تاجیکستان، مجارستان، چین، لهستان، آفریقای جنوبی، آمریکا و افغانستان صادر شده اند.
صارمی افزود: به منظور جلوگیری از خروج کالاهای نامرغوب به بازار های بین المللی، گواهینامه های انطباق صادراتی پس از بازرسی و نمونه برداری و آزمون بر روی نمونه های مربوطه صادر می شود.
مدیرکل استاندارد قزوین همچنین گفت: ارزش کالاهای وارداتی به استان نیز که برای آنها گواهینامه انطباق صادر شده، 9 میلیارد ریال بوده است.
صارمی همچنین گفت: اقلام وارداتی شامل مواد غذایی (پاستیل، شکلات، روغن زیتون و کافی میکس)، انوع قطعات خودروهای سبک و سنگین( دیسک کلاچ سواری، لنت کلاچ، باطری، قطعات اسکانیا، تسمه دینام ، قطعات کولر خودرو)، انواع شوینده ها و مواد بهداشتی (مسواک، خمیر دندان ، شامپو) بوده است که از کشورهای ترکیه، آلمان، کره جنوبی، چین، تایوان، مجارستان، اسلواکی، پاکستان و ایتالیا وارد کشور شده اند.
3013

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد استاندارد گواهينامه انطباق قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۴۶۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت و بازسازی بیش از ۲۰۰ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین اهواز

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سعید پرشی گفت: ساخت و بازسازی قطعات در چند ساله اخیر روند رو به رشدی را داشته است و متخصصان این امور ضمن کسب آموزش‌های لازم و نیز  به دست آوردن تجربیات جدید توانمندی خوبی را در زمینه ساخت و بازسازی قطعات مورد استفاده این نیروگاه بدست آورده اند.  


وی تعداد تفکیکی قطعات ساخته شده را ۱۷۵ قطعه و تعداد بازسازی شده را ۸۱ قطعه عنوان کرد و افزود: در مجموع این نیروگاه ۲۵۶ قطعه را در یک ماه گذشته مورد ساخت و بازسازی قرار داده است.

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۷ درصدی صادرات و ترانزیت گمرک سرخس در فروردین
  • انجام ۲۶۸ مورد ماموریت توسط آتش نشانی قزوین
  • متوسط قیمت کالاهای خوراکی منتخب در مناطق شهری کشور اعلام شد
  • رسیدگی به هزار و ۳۵۸ پرونده تخلف در تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • ۲۱۸ هزار تن کالا از مرز مهران به عراق صادر شد
  • میزان جریمه‌های تعزیرات کهگیلویه و بویراحمد در فروردین اعلام شد
  • ۱۰۰ هزار تن کالا از خراسان رضوی به پاکستان صادر شد
  • ساخت و بازسازی بیش از ۲۰۰ قطعه توسط متخصصان نیروگاه رامین اهواز
  • محموله صادراتی اسرائیل در مرز بازرگان توقیف شد + جزئیات