Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا، منصور غلامی در مورد اقدامات وزارت علوم برای حذف کنکور گفت: «ما در وزارت علوم و تحقیقات همکاری لازم را با وزارت آموزش و پرورش داشته‌ و داریم.»

او تصریح کرد: «اکنون در آموزش و پرورش کارگروه‌هایی تخصصی شاخص‌ها و ضوابط ارزیابی دانش‌آموزان در دوره متوسطه را بررسی می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از اینکه این فعالیت‌ها در آموزش و پرورش به نتیجه رسید، مجموعه کارشناسی در وزارت علوم با شاخص‌هایی که برای انتخاب دانشجو تعریف کرده‌اند با همکاران وزارت آموزش و پرورش نشستی مشترک خواهند داشت و پس از توافق، ضوابط ورود دانش‌آموزان به دانشگاه‌ها بدون کنکور فراهم می‌شود.»

او در پایان خاطر نشان کرد: «حدف کنکور یک قانون و تکلیفی است که باید انجام شود اما به هر حال برای دانشگاه‌ها و رشته‌های پر طرفدار یک مسابقه وجود دارد و باید ضابطه‌ای تعیین شود تا بتوانیم مشخص کنیم چه فردی اولویت بیشتری برای ورود به این دانشگاه و رشته خاص را دارد.»

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: دانش آموزان کارشناسی کنکور وزارت آموزش و پرورش وزارت علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۴۶۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت اضطراب دانش آموزان کنکوری

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مشاور آموزشی آموزش وپرورش با اشاره به نزدیک شدن کنکور و ضرورت کاهش اضطراب دانش آموزان در این روز‌ها گفت: یکی از نکاتی که دانش آموزان در روز قبل از کنکور لازم است رعایت کنند این است که از مطالعه مطلب جدید اجتناب کنند.

حسینی افزود: خواب، تغذیه کافی و باکیفیت از عوامل مهار اضطراب است.

او ادامه داد: دانش آموزان باید اهداف واقع بینانه برای خودشان را تعیین کنند و این را بدانند که کنکور یک مرحله از زندگی به حساب می‌آید و کل زندگی آنها نیست.
جیریایی مدیر آموزش و پرورش شهرستان محلات هم با اشاره به تأثیر نتایج ۴۰ درصدی آزمون تحصیلی سال سوم و چهارم دبیرستان دانش آموزان در رتبه کنکور آنها از تدابیر لازم برای برگزاری آزمون این مقاطع به صورت کاملا سالم خبر داد.

وی افزود: کنکور سراسری و دانشگاه آزاد به صورت یکپارچه و در قالب آزمونی جامع برای ۵ گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان برگزار خواهد شد.

براساس اعلام سازمان سنجش زمان برگزاری کنکور سراسری دو بار در سال خواهد بود و تاریخ کنکور ۱۴۰۳ برای نوبت اول کنکور سراسری، ۶ و ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ بوده و برگزاری نوبت دوم کنکور، ۷ و ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • امروز، چهارشنبه آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسۀ کنکور
  • گلایه داوطلبان از عدم فعالسازی گزینه ثبت نام آزمون ترمیم معدل در سایت مای مدیو
  • مدیریت اضطراب دانش آموزان کنکوری
  • این دانش‌آموزان و طلاب از امسال بدون کنکور معلم می‌شوند
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی
  • ۳۲۷ هزار داوطلب کارت نوبت اول کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ را دریافت کردند
  • نتایج آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش
  • برپایی نمایشگاه دستاوردهای فنی دانش آموزان
  • استخدام ۴۱۷۰ مراقب سلامت و بهداشت در مدارس + تاریخ برگزاری آزمون
  • سلامت خانواده از آموزش پرورش تا آموزش عالی