Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@16:38:52 GMT

با انباشت تولید گوشت مرغ مواجه ایم

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۴۶۹۶۲

با انباشت تولید گوشت مرغ مواجه ایم

معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: در ۱۵ روز گذشته با انباشت تولید گوشت مرغ در مرغداری ها مواجه بودیم که این مسئله سبب شد قیمت هرکیلوگرم مرغ زنده از هزینه تمام شده تولید کمتر شود.

ایران آنلاین / معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی گفت: افزایش قیمت جهانی نهاده های دامی اختلال کوتاهی درصنعت مرغداری و بازار گوشت مرغ ایجاد کرد که در حال عبوراز این مرحله هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرتضی رضایی با اشاره به اینکه نهاده های مورد نیاز مرغداران شامل ذرت و کنجاله سویا به اندازه کافی در انبارها و بازار موجود است افزود: شرکت های دولتی و واردکنندگان کنجاله سویا و ذرت در بخش خصوصی به هیچ عنوان محدودیتی در تولید، عرضه و واردات ندارند.

وی ازدامداران خواست از خرید نهاده های موردنیاز در فضای التهابی و در زمانی که افرادی قصد دارند زمینه انقباض بازار را ایجاد کند خودداری کنند.

معاون امور تولیدات دام وزارت جهادکشاورزی به دامداران و مرغداران اطمینان داد هیچ محدودیتی در تأمین و توزیع نهاده ها وجود ندارد.

رضایی گفت: وزارت کشاورزی مصمم است تا شرایط را برای مرغداران و مصرف کنندگان تسهیل کند تا گوشت مرغ با قیمت مناسب و عادلانه تولید و عرضه شود.

وی افزود: در ۱۵ روز گذشته با انباشت تولید گوشت مرغ در مرغداری ها مواجه بودیم که این مسئله سبب شد قیمت هرکیلوگرم مرغ زنده از هزینه تمام شده تولید کمتر شود.

معاون امور تولیدات دام وزارت جهادکشاورزی گفت: بدیهی است مرغداران در مواجهه با چنین شرایطی در بازار میزان جوجه ریزی را کاهش می دهند واین مسئله سبب کاهش قیمت جوجه شده است.

رضایی تأکید کرد: متأسفانه حاشیه سود برای مرغداران بسیار پایین است و به همین علت شرکت پشتیبانی امور دام به منظور جلوگیری از وارد شدن ضرر و زیان به تولیدکنندگان، خرید گوشت مرغ مازاد را آغاز کرده است.

وی گفت: هم اکنون برای مدیریت شرایط تولید و بازار و ایجاد اطمینان و آرامش در مرغداران کنجاله سویا و ذرت مورد نیاز مرغداران به صورت پیش فروش در اختیار آنها قرار گرفته و هم اکنون بازار آرام است.

معاون امور تولیدات دام وزارت جهاد کشاورزی درباره بازار تخم مرغ گفت: پس از عبور از بحران بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان با تلاش تولیدکنندگان و مدیریت وزارت جهاد کشاورزی تولید کنندگان تخم مرغ فعال شدند و درحال حاضر تخم مرغ مورد نیاز در داخل تولید می شود.

رضایی با بیان اینکه نوسانات قیمت در محصولات کشاورزی امری طبیعی است، افزود: هیچگونه کمبودی در تامین تخم مرغ نداریم و نیازی به واردات این محصول نیست.

/مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۴۶۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند روبه‌رشد تولیدات حوزه کشاورزی لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، سیروس ابراهیمی امروز یکشنبه در حاشیه ستاد تنظیم بازار لرستان، کارگروه تنظیم بازار را یکی از کارگروه‌های مهم عنوان کرد و اظهار داشت: در این کارگروه معمولاً مسائل بازار، تولید، عرضه، مصرف، قیمت و نظارت مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه طبق آمار و مستندات سال گذشته در حوزه تولید محصولات کشاورزی در همه زیر بخش‌ها رشد خوبی داشته‌ایم، گفت: تولید مرغ، تخم‌مرغ، گندم و دیگر محصولات کشاورزی در استان رشد خوبی داشته است و امیدواریم این روند امسال هم ادامه داشته باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری لرستان، عنوان کرد: یکی از مسائلی که با آن مواجه هستیم تولید گوشت مرغ بیش از نیاز استان است که باید به دیگر استان‌ها صادر شود، چالش بعدی ۱۰ درصد ارزش‌افزوده است که محل اختلاف سازمان جهاد کشاورزی و امور مالیاتی است که باید بررسی شود.

ابراهیمی با اشاره به اینکه یکی از مصوبات امروز جلسه تنظیم بازار تحویل سبوس گندم به دامداران بود، گفت: کارخانجاتی که به تعهد خود در خصوص تحویل سبوس گندم به دامداران عمل نکنند سهمیه گندم آنها قطع می‌شود.

کد خبر 6097582

دیگر خبرها

  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • قیمت روز مرغ و ماهی دوشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • تنظیم بازار و جهش تولید با مشارکت تشکل ها
  • روند روبه‌رشد تولیدات حوزه کشاورزی لرستان
  • روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان
  • رشد تولید محصولات کشاورزی در لرستان
  • ثبات قیمت مرغ در بازار همدان 
  • قیمت جدید دام زنده؛ گوشت قرمز چند است؟
  • صادرات دام راه حلی مناسب برای تعدیل بازار گوشت
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد