Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کاشان- ايرنا- رئيس اداره منابع آب شهرستان آران و بيدگل گفت: سطح آب سفره هاي زيرزميني اين شهرستان سالانه به طور ميانگين با کاهشي نيم متري رو به روست و در اين راستا 17 حلقه چاه غيرمجاز از ابتداي سال 1396 تا کنون در اين شهرستان مسدود شده است.

جمال الدين صمصامي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا بيان کرد: 76 حلقه چاه غيرمجاز تا کنون در اين شهرستان شناسايي شده که چاه هاي مسدود شده در سال گذشته بيشتر صنعتي بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي افزود: هشت حلقه چاه غيرمجاز نيز در سال 1395 پر يا مسدود شد که در مقايسه، سال 96 رشدي 100 درصدي يافت.
رئيس اداره منابع آب آران و بيدگل با تاکيد بر لزوم پيگيري جدي انسداد چاه هاي غيرمجاز در اين شهرستان گفت: انسداد چاه هاي غيرمجاز اولويت نخست در راستاي حفاظت از آب هاي زيرزميني بوده و امسال نيز به جد پيگيري مي شود.
او اضافه کرد: نصب کنتورهاي هوشمند، کنترل اضافه برداشت منابع آبي، اصلاح و تعديل پروانه ها از ديگر اقدام هاي در دست اجرا جهت حفاظت از منابع آبي زيرزميني شهرستان آران و بيدگل است.
صمصامي بيان کرد: هم اکنون 250 حلقه چاه داراي پروانه در بخش کشاورزي، 26 حلقه چاه آب آشاميدني در اختيار آبفاي آران و بيدگل، 30 حلقه چاه آب آشاميدني در اختيار آبفاي کاشان و 120 حلقه چاه صنعتي و خدماتي در محدوده اين شهرستان فعال است.
وي گفت: هم اينک 88 درصد منابع آب شهرستان آران و بيدگل در بخش کشاورزي، هشت درصد در بخش آشاميدني و چهار درصد در بخش صنعتي مصرف مي شود.
آران و بيدگل با جمعيت افزون بر 103 هزار نفر در فاصله 6 کيلومتري کاشان و 215 کيلومتري شمال اصفهان واقع است.
7472/8123
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۴۷۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت غیرمجاز سالانه ۳۰ میلیون متر مکعب آب در خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی، سید عقیل مرتضوی افزود: بیشتر چاه‌های غیرمجاز استان در باغ ویلا‌ها و حاشیه رودخانه‌ها واقع است که با حفر چاه‌های کم عمق در برخی از فصول برداشت غیرمجاز آب دارند.
وی با اشاره به محدودیت منابع آبی خراسان شمالی با توجه به تداوم خشکسالی بر ضرورت استفاده بهینه از منابع آبی موجود تاکید کرد و گفت: مخازن آب زیرزمینی استان سالانه بین ۶۵ تا ۹۵ میلیون متر مکعب کسری دارند و به عبارتی این میزان بیش از مقدار تغذیه آبخوان‌ها در سال برداشت می‌شود.
مرتضوی در ادامه اضافه کرد: مجموع اضافه برداشت آب از چاه‌های مجاز استان سه برابر مجموع برداشت آب از چاه‌های غیرمجاز است و وزارت نیرو از طریق توانیر به صورت متمرکز کنترل اضافه برداشت‌ها را در دستور کار دارد و برق این چاه‌ها را قطع می‌کند.
سه هزار و ۳۸۷ حلقه چاه مجاز در خراسان شمالی وجود دارد که سالانه ۴۰۰ میلیون مترمکعب از منابع‌آبی زیرزمینی برداشت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • حادثه واژگونی خودرو در کویر مرنجاب آران و بیدگل با ۳ مصدوم
  • مسدود شدن ۲۰۵ چاه غیرمجاز در مازندران
  • ازدواج فامیلی عاملی برای افزایش آمار معلولان
  • تشییع و خاکسپاری مادر شهید قاسمی در آران و بیدگل
  • انسداد یک هزار حلقه چاه و پیشگیری از هدررفت ۶ میلیون متر مکعب آب در البرز
  • شناسایی ۶۵۰ فقره انشعاب غیرمجاز آب در طرقبه شاندیز
  • برداشت غیرمجاز سالانه ۳۰ میلیون متر مکعب آب در خراسان‌شمالی
  • اینفوگرافیک | احداث و تکمیل کمربندی آران و بیدگل اتصال به جاده قدیم قم _کاشان و کمربندی کاشان
  • دو خبر فرهنگی از آران و بیدگل
  • بیش از هزار و ۲۰۰ حلقه چاه‌غیرمجاز در آذربایجان‌غربی مسدود شد