Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرویس سیاسی جام نیـوز، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز در یک نشست اروپایی باز هم درباره برجام صحبت کرد.


اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشستی با عنوان «نشست کسب و کار اروپا» یک روز پس از سخنان آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب درباره لزوم ارائه تضمین توسط اروپا درباره محقق شدن منافع ایران در حفظ برجام به دنبال خروج آمریکا از این توافق مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


فدریکا موگرینی، امروز درباره لزوم حفظ برجام گفت که «این یک آزمون برای اتحادیه اروپا است که ایا ما می‌توانیم تصمیمات مختص به خودمان را بگیریم، حق حاکمیت خود را به نمایش گذاشته و از منافعمان حفاظت کنیم و قدرت خود را نشان دهیم».


موگرینی در ادامه با اشاره تلویحی به فشارهای آمریکا به اتحادیه اروپا درباره برجام تصریح کرد: «ما چالش‌هایی داریم اما ما می‌توانیم توافق (برجام) را حفظ کنیم اگر ایرانی‌ها در توافق بمانند و به آن احترام بگذارند همان کاری که آنها اکنون دارند این کار را انجام می‌دهند».


اظهارات مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حالی مطرح شده که مقام‌های آمریکایی به دنبال خروج واشنگتن از برجام، به اروپا درباره اعمال تحریم‌ها در صورت تعاملات اقتصادی با ایران هشدار داده‌اند.

منبع: جام نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۴۷۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آی‌اواس17.5 به افراد اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد که اپ‌ها را از وب‌سایت‌ها دانلود کنند

ایتنا - توسعه‌دهندگانی که می‌خواهند اپ‌های قابل دانلود را در وب‌سایت‌های خود ارائه دهند، باید فرآیند تأیید محضری (Notarization) اپل را به اجرا در آورند، باید حداقل دو سال سابقه عضویت در برنامه توسعه‌دهنده اپل داشته باشند، و توسعه‌دهنده باید مستقر در اتحادیه اروپا یا دارای شعبه‌ای در آنجا باشد. به‌تازگی اپل iOS 17.5 beta 2 را برای توسعه‌دهندگان منتشر کرد؛ اهمیت این نسخه از این جهت که است که حاصل ناچار شدن اپل به پیروی از قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) است.
 
به گزارش ایتنا و به نقل از GSMArena، از iOS 17.5 به بعد دارندگان آیفون در منطقه اتحادیه اروپا قادر خواهند شد که اپ‌ها را از وب‌سایت‌ها دانلود کنند – اقدامی که با عنوان سایدلودینگ شناخته می‌شود. دیگری نیازی به مراجعه به اپ استور اپل یا هر فروشگاه اپ دیگری برای این موضوع نیست. اپل همچنین، به لطف DMA، از iOS 17.4 پشتیبانی از اپ‌استورهای جایگزین را آغاز کرده است.

به این ترتیب امکان یافتن اپ‌ها قدری منعطف‌تر می‌شود. البته اپل این قابلیت را کاملاٌ رایگان در اختیار قرار نمی‌دهد. توسعه‌دهندگانی که می‌خواهند اپ‌های قابل دانلود را در وب‌سایت‌های خود ارائه دهند، باید فرآیند تأیید محضری (Notarization) اپل را به اجرا در آورند، باید حداقل دو سال سابقه عضویت در برنامه توسعه‌دهنده اپل داشته باشند، و توسعه‌دهنده باید مستقر در اتحادیه اروپا یا دارای شعبه‌ای در آنجا باشد.

 
و البته فقط اینها نیست. تنها اپ‌هایی که در سال گذشته یک میلیون نصب اول یا بیشتر سالانه در iOS در اتحادیه اروپا داشته‌اند واجد شرایط توزیع به این روش هستند. بنابراین، هنوز دیوارهای اپل وجود دارد، اما کوتاه‌تر شده‌اند.. خبر خوب این است که اپ‌های دانلود شده از وب‌سایت‌ها را می‌توان مانند سایر اپ‌های پشتیبان‌گیری، بازیابی و به‌روزرسانی کرد.
 
هنگامی که کاربر می‌خواهد چنین اپی را نصب کنید، یک برگه سیستم می‌بیند که نام اپ، نام توسعه‌دهنده، توضیحات اپ و اسکرین‌شات‌هایی از آن را نشان می‌دهد، و باید به آن برنامه‌نویس مجوز صریح دهید تا اپ خود را نصب کند. کاربران فقط می‌توانند از این ویژگی در داخل اتحادیه اروپا و فقط در آیفون‌ استفاده کنند.
 
مزیت همه این‌ها برای توسعه‌دهندگان این است که آنها مجبور نخواهند بود برای اپ‌هایی که در وب‌سایت‌ها توزیع می‌شوند مبلغی از فروش اپلیکیشن‌ها را به اپل بپردازند. اما این بدان معنا نیست که آنها چیزی پرداخت نخواهند کرد - اپل برای هر نصب سالانه بیش از یک میلیون در سال گذشته کارمزد 0.5 یورویی موسوم به «هزینه فناوری اصلی» را طلب می‌کند. خوشبختانه، این هزینه حداقل برای موسسات غیرانتفاعی، موسسات آموزشی و نهادهای دولتی معاف شده است.

دیگر خبرها

  • ادعای یک نشریه انگلیسی : بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است
  • بایدن در حال بررسی گزینه احیای برجام است!
  • آی‌اواس17.5 به افراد اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد که اپ‌ها را از وب‌سایت‌ها دانلود کنند
  • رسمی؛ قرارداد دنیله ده روسی با آاس رم تمدید شد
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • بورل: غزه مثل سطح ماه شده؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست
  • اتحادیه اروپا : غزه مثل سطح ماه شده ؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست
  • همکاری راهبردی اتحادیه اروپا و ژاپن در بخش مواد پیشرفته آغاز شد
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • ساز مخالف اسلواکی در اتحادیه اروپا؛ باز هم پای روسیه در میان است