Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان - ایرنا - معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: امدادگران این جمعیت کوهنورد حادثه دیده را در حوالی سد کردآباد شهرستان طارم که از ناحیه ستون فقرات و مغزی دچار آسیب شدید شده بود، به بیمارستان منتقل کردند.

غفور آقاجانلو روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طبق گزارش اعلامی، چهار کوهنورد تهرانی ( 2 نفر خانم و 2 نفر آقا ) که از شهرستان طارم قصد عزیمت به استان گیلان را داشتند، یکی از این کوهنوردان سقوط کرده و مصدوم می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: پس از دریافت این گزارش، تیم جمعیت هلال احمر سرخه دیزج طارم به همراه یک دستگاه آمبولانس و خودروی کمک دار به محل حادثه اعزام شدند.
آقاجانلو افزود: کوهنورد مصدوم خانم حدود 30 ساله تهرانی در حوالی سد کرد آباد از صخره سقوط کرده بود که با توجه به آسیب های جدی برای درمان به بیمارستان شهدای طارم انتقال یافت.
وی بیان کرد: هم اکنون وضعیت این زن کوهنورد اهل تهران مساعد گزارش شده و اقدامات درمانی لازم انجام گرفته است.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: منطقه طارم به لحاظ دارا بودن آب و هوایی بکر و طبیعت زیبا بسیاری از گردشگران و کوهنوردان این مسیر را برای تردد انتخاب می کنند.
وی یادآوری کرد: اغلب کوهنوردان بدون آگاهی از وضعیت جوی و اقلیمی، هیات کوهنوردی و جمعیت هلال احمر استان به ارتفاعات طارم صعود می کنند، که بروز چنین مساله امکان امداد رسانی بهنگام امداد گران را با دشواری مواجه می کند.
آقاجانلو خاطر نشان کرد: بر این اساس بعداز ظهر روز گذشته نیز حوالی ساعت: 15:30 نیز سقوط یک دامدار از ییلاقات هزار رود طارم که از اسب سقوط کرده بود، 2 تیم از جمعیت هلال احمر طارم به محل اعزام شدند.
وی اظهار کرد: این مصدوم احتمال خونریزی داخلی داشت و برا این اساس مقرر بود با بالگرد به بیمارستان منتقل شود اما به دلیل نامساعد بودن جوی با امبولانس انتقال یافت.
به گزارش ایرنا، پیش از این امدادگران این جمعیت طی فروردین امسال نیز کوهنورد حادثه دیده را در ارتفاعات طارم این استان پس از هفت ساعت تلاش نجات دادند و مصدوم توسط اورژانس برای درمان به بیمارستان منتقل شد.
بهمن سال گذشته نیز 15 کوهنورد زنجانی در ارتفاعات روستای ولیدر شهرستان طارم، مسیر خود را گم کردند که متاسفانه بک نفر از انها بر اثر سقوط سنگ و برخورد آن به ناحیه سر جان خود را از دست داد.
7320/8068

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۴۷۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابچه آموزشی بین مسافران زنجانی توزیع شد

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: در راستای کاهش حوادث کتابچه آموزشی امداد و نجات بین مسافران زنجانی توزیع می‌شود.

حکمت‌الله هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: طرح نوروزی امداد و نجات هلال‌احمر از بیست‌وچهارم اسفند سال قبل آغاز شده است و تا هفدهم فروردین ادامه خواهد داشت.

وی افزود: هلال‌احمر استان در بهار در ۱۹ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای، ۱۱ پست ثابت و سیار خدمات بشردوستانه و هفت پست ثابت آموزشی، درمانگاه، داروخانه و توانبخشی هلال‌احمر استان مشغول ارائه خدمات به شهروندان و مسافرین نوروزی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم در ارائه خدمات به مسافران مباحث آموزشی در زمان وقوع حادثه است، اضافه کرد: در همین راستا علاوه بر امدادرسانی نسبت به ارائه آموزش هم اقدام می‌شود.

هاشمی از توزیع کتابچه آموزشی امداد و نجات بین مسافران در استان خبر داد و گفت: در این کتابچه آموزشی راهکارهای کمک‌رسانی به مصدومان اطلاع‌رسانی شده است.

وی با اشاره به اینکه تحقق شعار «آموزش همگانی، همه جا، همه وقت و برای همه» برای رسیدن به عدالت آموزشی از اهداف هلال‌احمر در آموزش همگانی‌است، اضافه کرد: کتاب حاضر راهنمای جامعی برای علاقه‌مندان به مدیریت آموزش‌های فراگیر و همگانی است و می‌تواند چراغ راهی برای همه امدادگران و مسافرین باشد.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان زنجان گفت: توزیع کتابچه‌های آموزشی از طریق پایگاه‌های امداد و نجات بین مسافرین و شهروندان توزیع می‌شود.

کد خبر 739255

دیگر خبرها

  • بهره‌مندی ۱۴۳ هزار مسافر از خدمات امدادگران فارس
  • زنجان نیازمند احداث پایگاه‌های امداد و نجات بیشتری است
  • فیلم | سقوط مرد ۵۵ ساله در آبشار کوهرنگ | فوران وحشتناک آب را ببینید
  • سقوط جوان ۲۲ ساله از کوه در شهر خور
  • مفقودی‌ها سیل «گرمه» توسط امدادگران جمعیت هلال احمر پیدا شدند
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳۵ حادثه‌دیده / بهره‌مندی بیش از ۱۰ هزار نفر از فضای دوستدار کودک
  • امدادرسانی هلال‌احمر به ۱۳۵ حادثه دیده /بهره‌مندی بیش از ۱۰ هزار نفر از فضای دوستدار کودک
  • کتابچه آموزشی بین مسافران زنجانی توزیع شد
  • هلال احمر استان مرکزی به ۶۵ حادثه دیده امدادرسانی کرد
  • نظارت میدانی استاندار مرکزی بر روند خدمات‌رسانی امدادگران هلال‌احمر