Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت گلستان گفت: صادرات غیر نفتی استان در سال ۹۶ نسبت به سال ۹۵ رشد ۷ درصدی داشته است. ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۷ استانها گلستان نظرات

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت،معدن و تجارت استان گلستان، حسینقلی قوانلو در دومین جلسه کارگروه توسعه صادرات و کمیته برون‌گرایی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی ستاد اقتصاد مقاومتی استان، اظهار داشت: تغییر ارزش دلار در چند ماه پایانی سال گذشته سبب شد تا از انتهای پائیز تا پایان سال 96 رشد بسیار خوبی را در صادرات غیرنفتی استان شاهد باشیم و در مجموع در سال 96 صادرات استان از 211 میلیون دلار در سال 95 با رشد 7 در صدی به 225 میلیون دلار رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، اقلام عمده صادراتی استان شامل پنیر، رب گوجه فرنگی، میله گرد، پلی استایرن، تخته فشرده و نئوپان، پریفرم، پلی‌اتیلن، قطعات سوله و ید بوده‌اند.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان گلستان با اشاره به این که کشورهای عراق با 86 میلیون دلار، ترکمنستان 55 میلیون دلار، افغانستان 13 میلیون دلار و قزاقستان حدود 10 میلیون دلار صادرات مهم‌ترین کشورهای هدف صادراتی استان بوده اند، گفت: کشورهای رومانی، روسیه ،بلغارستان،ازبکستان، ترکیه، هند، چین، قطر، پاکستان ،ایتالیا، ویتنام، آذربایجان، هنک‌کنگ، صربستان، گرجستان، قرقیزستان، بوسنی و هرزگوین، یونان، تاجیکستان، بحرین، لهستان، نروژ، کنیا، ارمنستان، کویت، آلمان، امارات واسترالیا ، کشورهایی بودند که در سال گذشته از استان گلستان محصولاتی به آنها صادر شد.

قوانلو گفت: با توجه به مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی و کارگروه توسعه صادرات استان در سال گذشته، توسعه کشورهای هدف صادراتی را مدنظر قرار دادیم که این مهم در سال گذشته به خوبی محقق شد.

وی با بیان این که واردات برای استان گلستان یک مزیت است، گفت: از آنجا که عمده واردات استان کالاهای واسطه‌ای هستند نه کالاهای مصرفی و مزیت کالاهای واسطه‌ای این است که پس از فرآوری دوباره صادر می‌شوند، به نفع استان ماست که واردات به استان‌مان رشد کند.

قوانلو همچنین گفت: خوشبختانه روند مثبت توسعه صادرات استان که ماههای پایانی سال گذشته آغاز شده همچنان ادامه داشته و در فروردین ماه سالجاری صادرات استان نسبت به مدت مشابه سال قبل 28 درصد رشد داشته است که امیدواریم این روند روبه رشد همچنان تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/ش

R41471/P1377/S6,70/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۴۷۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل شدید گلستان؛ خط راه‌آهن تهران - گرگان زیر آب رفت

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان در گلستان
  • توقیف ۲۵۰۰ میلیارد تومان اموال قاچاقچیان موادمخدر در گلستان
  • جلوگیری از نقل و انتقال 2 هزار و 500 میلیارد تومان اموال قاچاقچیان موادمخدر در گلستان
  • ترکمنستان مقصد۴۸ درصد صادرات گلستان/ خبری از یُد در ۱۰ کالای اول صادرات نیست!
  • سیل شدید گلستان؛ خط راه‌آهن تهران - گرگان زیر آب رفت
  • تسهیل خدمات سرمایه‌گذاری از مسیر پنجره واحد الکترونیک در قشم| حجم صادرات و صادرات مجدد قشم به 505 میلیون دلار رسید
  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان
  • ۱.۵ میلیارد دلار صادرات واحد‌های صنعتی استان تهران در سال گذشته
  • تولید ۷۵ درصد پارچه موردنیاز کشور در داخل
  • میزان صادرات زنجان در سال جاری ۶۵۸ میلیون دلار هدفگذاری شد