Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@07:31:49 GMT

سوم خرداد یکی از روزهای تاریخی و مهم نظام است

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۴۷۴۸۰

سوم خرداد یکی از روزهای تاریخی و مهم نظام است

خبرگزاری شبستان:معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی گفت: سوم خرداد یکی از روزهای تاریخی، ارزشمند و مهم انقلاب و نظام اسلامی است.

محمد رضا گرجی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی ضمن گرامیداشت سوم خرداد روز فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: این روز روزی ارزشمند ومهم در تاریخ انقلاب اسلامی است که به نام مقاومت و ایثار و پیروزی نامگذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با اشاره به اینکه ملت بزرگ ایران همراه با مردم خرمشهر شهر خون و قیام در عملیاتی غرور آفرین دست دشمن را از این آب و خاک کوتاه کردند، افزود: سوم خرداد را فرهنگ بسیجی و ایثار و شهادت به وجود آورد.

 

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: سوم خرداد و افتخار آفرینی ملت ایران اسلامی و رزمندگان و بسیجیان در این روز متعلق به همه نسل هاست و این فرهنگ بسیجی و ایثار و شهادت باید در بین همه نسل ها ساری و جاری شود.

 

معاون فرهنگی و آموزشی بنیادشهیدوامورایثارگران استان مرکزی  با اشاره به اینکه هر ملتی در طول تاریخ خود گردنه های متعددی را پشت سر می گذارد، افزود: سخت ترین این گردنه ها که در عین حال، عبور از آنها، بسیار غرور آفرین و ارزشمند است، دفاع از استقلال، تمامیت سرزمین، شرف و به ویژه اندیشه ها و باورهای ملت هاست .

 

وی با اشاره به اینکه انقلاب شکوهمند ایرانی اسلامی به راحتی به دست نیامده است، خاطر نشان کرد: این انقلاب حاصل خون پاک شهدا، ایثارگری و از خود گذشتگی ملت ایثارگر و همیشه در صحنه ایران اسلامی است و انتقال دستاوردهای دفاع مقدس و ارزش های انقلاب به نسل جوان ونوجوانان ضروری است.

 

گرجی سوم خرداد را یکی از همان روزهای مهم و تاریخی نظام دانست و ادامه داد: باید در پاسداشت این روز بزرگ و ارزشمند در تاریخ ملت ایران اسلامی تلاش کرده و تبیین ارزش های این روز پرداخته شود.

 

وی بزرگترین پیام پیروزی رزمندگان اسلام در عملیات غرور آفرین بیت المقدس، اثبات شکست ناپذیری ملت ایران دانست و بیان کرد: ملت ایران در آن سال با بصیرت و بدون هیچ تردیدی به مقابله با دشمن پرداختند و توانستند در چنین روزی یکی از بزرگترین پیروزی‌های نظامی معاصر را رقم بزند.

 

گرجی با بیان اینکه بیش از هزار و هشتصد نفر از رزمندگان استان مرکزی در شش گردان و به صورت پراکنده در گردان های زرهی در هر چهار مرحله آزادسازی خرمشهر حضور داشتند، ادامه داد: 330 نفر از آن عزیزان در این عملیات به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

 

این مقام مسئول اظهار کرد: در حماسه سوم خرداد رزمندگان استان مرکزی در قالب گردان‌های علی ابن ابیطالب (ع)، امام حسین (ع)، امام حسن (ع)، امام سجاد (ع)، جانبازان روح‌الله و گردان توپخانه در عملیات بیت‌المقدس جانفشانی کردند و سردار شهید نیازعلی طالبی از فرماندهان گردان جانبازان روح‌الله بود که به شهادت رسید.

 

معاون فرهنگی و آموزشی بنیادشهیدوامورایثارگران استان مرکزی  با بیان اینکه برنامه های مختلفی به منظور گرامیداشت این روز در نظر گرفته شده است افزود:عطر افشانی و گلباران قبور مطهر شهدا، دیدار از خانواده شهدا و ایثارگران، برگزاری یادواره شهدای عملیات بیت المقدس، برگزاری نمایشگاه عکس، ارسال پیامک با موضوع فتح خرمشهر، بازدید دانش آموزان از موزه شهدا، اعزام راویان و پیام آوران ایثار به مراکز فرهنگی و برگزاری مسابقات فرهنگی از جمله این برنامه ها است.

 

پایان پیام/177

منبع: شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۴۷۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واحد تولید و بسته بندی غیر استاندارد زعفران در مرکزی محکوم شد

سید سعید میرنظامی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در چهل و دومین نشست کمیسیون ماده ۴۲ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، پرونده یکی از شرکت‌های تولید و بسته بندی زعفران در استان مرکزی که در ۲ بند آزمون شده مغایر با استاندارد بود، توسط اعضای این جلسه مورد بررسی و رسیدگی قرار گرفت.

وی افزود: در این نشست که با حضور قاضی منتخب دادگستری برگزار شد، با محرز شدن تخلف واحد تولیدی و اتفاق نظر اعضای کمیسیون، واحد تولیدی که در مامونیه از توابع شهرستان زرندیه استان مرکزی فعالیت می‌کرد، ملزم به پرداخت جریمه نقدی، ارائه تعهد، الزام به بهسازی تولیدات و جمع آوری محصولات از سطح بازار شد.

مدیر کل استاندارد استان مرکزی گفت: طبق ماده ۴۱ قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، در صورتی که واحدهای تولیدی و خدماتی دارای پروانه کاربرد علامت استاندارد یا تاییدیه از سازمان، اقدام به تولید کالا یا خدمات پایین‌تر از کیفیت استاندارد کنند، موضوع در کمیسیون ماده ۴۲ این قانون، مورد بررسی و تصمیم گیری اعضا قرار می‌گیرد.

کد خبر 6087595

دیگر خبرها

  • ما از تحقیقات غرب در حوزه فلسفه اسلامی بی‌اطلاع هستیم
  • برگزاری مزایده بناهای تاریخی استان مرکزی در نیمه نخست سال جاری
  • معرفی توانمندی‌های نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان
  • استقلال سیاسی کشور ایران بی‌مثال است / تداوم جدی در اجرایی شدن طرح نور
  • امروز مقاومت مقابل نظام سلطه مورد توجه و اقبال همه جوان‌های منطقه است
  • ذلت، تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب
  • واحد تولید و بسته بندی غیر استاندارد زعفران در مرکزی محکوم شد
  • معرفی توانمندیهای نظام بانکی ایران در نشست با مدیران بانک مرکزی پاکستان.
  • کمبود نقدینگی از مهم‌ترین مسائل توزیع برق مرکزی
  • عملیات وعده صادق تمام معادلات دنیا را تغییر داد