Web Analytics Made Easy - Statcounter

با فشار اعضای کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی، قانون مجوز اعلان جنگ یک‌طرفه توسط نخست‌وزیر و وزیر جنگ این رژیم، لغو شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، در حالی که پارلمان رژیم صهیونیستی «کنست» چندی پیش طرحی را تصویب کرد که در پی آن به نخست وزیر اجازه اعلان جنگ می‌داد، اعضای کابینه امنیتی این رژیم اما برای لغو آن وارد عمل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیران کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی شامگاه چهارشنبه طرحی را تصویب کردند که بر اساس آن اختیار اعلان جنگ از شخص نخست وزیر گرفته شده و فقط کابینه، آنهم در صورت اجماع، می‌تواند علیه کشوری اعلان جنگ کند.

به نوشته وبگاه «آی24 نیوز» بعد از فشار گسترده اعضای کابینه امنیتی به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم، او مجبور شد که به همراه «آیلت شاکد» وزیر دادگستری برای لغو طرح مذکور اقدام کند.

طرح قبلی که به نام «قانون جنگ» در کنست تصویب شده بود به نخست‌وزیر و وزیر جنگ این رژیم اجازه می‌داد بدون رای‌گیری در کابینه، علیه هر کشور یا گروهی که خواست اعلان جنگ کند.

البته «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ این رژیم با لغو قانون مذکور مخالف بوده و ادعا می‌کرد دشمنان تل‌آویو برای شروع جنگ علیه اسرائیل نیازی به مجوز پارلمان خود ندارند پس آنها نیز باید فورا و بدون اجازه گرفتن از کسی،‌ با حملات مقابله کنند.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی طی ماه‌های اخیر با نقض قوانین بین‌المللی، بارها به خاک سوریه تجاوز کرده و حملات هوایی علیه اهداف مقاومت در آن انجام داده است.

منبع: اقتصاد آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۴۷۵۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های دولت انگلیس علیه چین

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛  پس از اینکه اولیور داودن معاون نخست وزیر انگلیس در مجلس عوام این کشور ادعا کرد که در حملات سایبری چین به انگلیس در سال ۲۰۲۱ اطلاعات حدود چهل میلیون نفر از واجدان شرایط رای دادن در انتخابات انگلیس به سرقت رفت و ایمیل شماری از نمایندگان حزب حاکم محافظه کار که موضع ضد چینی داشتند نیزهک شد، دولت انگلیس اعلام کرد یک شرکت مرتبط با گروه سایبری «APT ۳۱» و دو مقام دولتی را که از آنان نام نبرده است تحریم کرد.
شماری از نمایندگان مجلس از حزب حاکم محافظه کار انگلیس از دولت خواستند دولت چین را به عنوان تهدید کننده امنیت ملی معرفی کند، اما دولت انگلیس در برابر این درخواست آنان تا کنون مقاومت کرده است.
سوئلا برآورمن وزیر کشور پیشین انگلیس نیزپیش‌تر از دولت خواسته بود چین را به عنوان تهدیدی علیه امنیت ملی انگلیس معرفی کند که دولت واکنشی به این درخواست نداشت.
اقدام دولت انگلیس در تحریم دو مقام دولتی و یک شرکت چینی، اما نمایندگان ضد چین در مجلس عوام انگلیس را راضی نکرد و ایان دانکن اسمیت از نمایندگان ضد چینی حزب حاکم محافظه کار با انتقاد شدید از واکنش دولت گفت: واکنش دولت به اقدام چین شبیه فیلی است که موش به دنیا آورده است.
رابرت جنریک وزیر پیشین مهاجرت انگلیس نیز با انتقاد از رویکرد دولت انگلیس در قبال چین گفت: این واکنش‌ها فقط چین را جری‌تر می‌کند نه پاسخگوی اقداماتش.
ریشی سوناک نخست وزیر انگلیس در پی اوج گرفتن حملات علیه چین به ویژه در حزب حاکم محافظه کار که او رهبریش را برعهده دارد گفت: انگلیس خود را برای حفاظت در برابر اقدامات خصمانه چین آماده می‌کند.
نخست وزیر انگلیس همچنین چین را تهدیدی علیه امنیت اقتصادی این کشور دانست.
این در حالی است که دیوید لیدینگتون عضو پیشین دولت انگلیس به نمایندگی از دولت در صدر هیئتی به پکن سفر کرد تا با مقامات حزب کمونیست چین درباره روابط دو کشور گفتگو کند.
بیش از دو سال است که رویکرد انگلیس نسبت به چین کاملا تغییر کرده است و دیگر از روابط دوران طلایی که در زمان نخست وزیری دیوید کامرون و ترزا می‌از آن یاد می‌شد صحبت نمی‌شود.

دیگر خبرها

  • نخست‌ وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین معرفی شد
  • نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین معرفی شد
  • نخست‌وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین معرفی شد
  • محمد مصطفی نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد
  • «محمد مصطفی» نخست وزیر جدید تشکیلات خودگردان فلسطین شد
  • پسر نتانیاهو هم از فلسطین اشغالی مهاجرت کرد
  • بنابر نتایج یک نظرسنجی: ۵۷ درصد صهیونیست‌ها از عملکرد نتانیاهو رضایت ندارند
  • فرخ‌رو پارسا نخستین وزیر زن ایرانی در نوروز ۴۸: نخست‌وزیری خیلی هم خوب است و اگر بتوانم می‌شوم/ مدرسه‌ی چهارهزار نفره تاسیس می‌کنم
  • کابینه جنگ رژیم صهیونیستی اختیارات هیئت مذاکره کننده را بیشتر کرد/ شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار نفر رسید/ نظامیان صهیونیست به قتل، غارت و تجاوز در بیمارستان شفا ادامه می‌دهند/نیروهای قسام اشغالگران و ادوات جنگی صهیونیست‌ها در اطراف بیمارستان شفا را درهم کوبی
  • تحریم‌های دولت انگلیس علیه چین