Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز، کتاب "جنگ دوست داشتنی" نوشته سعید تاجیک، حاوی خاطرات طنز آمیز و شوخ طبعانه درباره حضور وی در جبهه های جنگ هشت ساله به چاپ هشتم رسید.

سعید تاجیک لحظه هایی را در جنگ به تصویر می کشد که کمتر در دید دیگران به ویژه خبرنگاران داخلی و خارجی آمده است. وی در جنگ به خلق آدمیانی می پردازد که عینیت داشته و اکنون شبه اسطوره می نمایند، مردان بزرگی همچونشهید باکری و شهید همت که همگی در آفرینش قصه های او نقش یکسان دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نویسنده این کتاب با استفاده از ذهن توانمند خود بدون داشتن یادداشت روزانه، جزییات مربوط به حوادث و شخصیت ها را به یاد آورده و با زبانی طنز آمیز به رشته کلام کشیده است. در میان خاطرات او، هم طنزهای مبتنی بر موقعیت طنز آمیز و هم طنزهای عبارتی که مبتنی بر ظرفیت های زبانی هستند وجود دارد و تلفیق این دو شیوه، کتاب او را خواندنی و ارزشمند کرده است.

کتاب با این عنوان شروع می شود: در سال 1345 در خیابان 24 متری شهر ری به دنیا آمدم . تا نه سالگی در شهر ری ساکن بودم. از از پدر بزرگم مقداری زمین به مادرم ارث رسیده بود. پدر و مادرم تصمیم گرفتند در آن خانه ای بنا کنند. خانه به مرور زمان ساخته شد و ما در آن ساکن شدیم.

در کودکی بچه بازیگوشی بودم و پدر و مادرم از کارهای من کلافه می شدند. اگر شبی در خواب شیطان گولم می زد و گل های قالی را آب میدادم، قاسم، برادر بزرگترم را به جای خواب خود می کشاندم و در جای او می خوابیدم.خیس شدن قاسم یک طرف و کتک خوردن او از مادرم طرف دیگر ماجرا بود!

گفتنی است چاپ هشتم کتاب "جنگ دوست داشتنی" با شمارگان 2500 نسخه در 568 صفحه به همراه ضمیمه ای از عکس های شخصیتها توسط انتشارات سوره مهر منتشر شد.

501

تاجیک سعید طنز جبهه جنگ دوست داشتنی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۴۷۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنایه تلخ فوتبالیست دوست‌داشتنی سابق درباره قیمت دلار | فیلم

 فریدون زندی، ستاره سابق فوتبال کشورمان مهمان برنامه عادل فردوسی‌پور بود. زندی در بخشی از این گفت و گو شدت سقوط ارزش ریال و افزایش نرخ ارز را غیر قابل باور می‌داند و می‌گوید: «وقتی به فوتبال ایران آمدم دلار هزار تومان بود».

این بازیکن ایرانی - آلمانی در مصاحبه با عادل فردوسی‌پور گفت: «مگه می‌شه از هزار تومن بیاد به ۶۵؟ به هرکی تو آلمان بگی، میگه نه شدنی نیست، این دروغ میگه. اگه جنگ بشه، جنگ بزرگی بشه این اتفاق می‌افته. اما اینجا (ایران) شده دیگه. اینجا همه چی می‌شه».

بازیکن اسبق کایزرسلاترن، فرایبورگ و استقلال، از سال ۱۳۸۳ پیراهن تیم ملی ایران را پوشید و پنج گل ملی هم در کارنامه دارد. فردوسی‌پور در این مصاحبه درباره سرعت سقوط ریال و جهش ارز می‌گوید: «الان ممکنه اگه صبح شروع کرده باشیم با ۶۶، الان عجیب نیست که به ۷۰ رسیده باشه. خیلی تلخه».

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • دیوید تیلور، بی‌رحم دوست داشتنی
  • ­کتاب تاریخ شفاهی دفاع مقدس منتشر شد
  • کنایه تلخ فوتبالیست دوست‌داشتنی سابق درباره قیمت دلار | فیلم
  • سرخ و سفید و دوست‌داشتنی
  • ضرورت معرفی جلوه‌های ایثار و شهادت به نسل جدید
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی شهدا است
  • گردشگری مقاومت یکی از راه‌های معرفی و نگه‌داشت یاد شهداست
  • روایتی از فداکاری و ایثار یک مادر در سیل کازرون
  • عکس دوست‌داشتنی هوتن شکیبا در پشت‌صحنه مهمونی
  • زیارتگاه دوست‌داشتنیِ شهر