Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-24@21:06:18 GMT

تخریب مرکز هسته ای کره شمالی

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۴۷۵۸۱

تخریب مرکز هسته ای کره شمالی

به گزارش ایسکانیوز، تعدادی خبر نگار از کشورهای غربی و چین در روز سه شنبه برای مخابره خبر بسته شدن شدن مرکز آزمایش‌ اتمی کره شمالی به این کشور سفر کردند، این در حالیست که پیونگ یانگ بعد از تکمیل کامل آزمایشات هسته ای خود در سال گذشته اعلام کرده که دیگر نیازی به آزمایش هسته‌ای و موشکی نداریم.

خبرنگاران خارجی حاضر در این مراسم گفته‌اند شاهد یک سلسله انفجار بودند که دست کم سه تای آن درون تونل‌های سایت هسته ای بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سایت که «پونگیه‌ری» نام دارد و تونل‌های آن در درون یک کوه دو هزار متری در شمال غربی احداث شده، تنها مکان شناخته شده‌ای بود که کره شمالی آزمایش‌های هسته‌ای خود را در آن انجام می‌داد.

به گزارش رسانه‌های کره جنوبی که این خبر را منتشر کرده‌اند، دولت کره شمالی عملیات تخریب این سایت را روز پنج‌شنبه ۳ خرداد در برابر ده‌ها خبرنگار خارجی حاضر در این مراسم انجام داد. کره شمالی وعده داده بود تونل‌هایی را که برای آزمایش هسته‌ای استفاده می‌کرده نابود کند.

کره شمالی اگرچه دست به تخریب سایت آزمایش هسته ای خود زد اما همچنان تسلیحات اتمی و موشکی خود را حفظ کرده است.

بعد از آنکه سران دو کره دیداری تاریخی در روستای آتش بس مرزی در روز 27 آوریل (7 اردیبهشت) داشتند، کره شمالی با خلع سلاح اتمی و تخریب سایت آزمایش اتمی خود موافقت کرد. در آن دیدار تاریخی مقرر شد، سران کره شمالی و آمریکا نیز با یکدیگر دیدار کنند.

آمریکا هسته ای تخریب کره شمالی هسته ای

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۴۷۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موشک بالستیک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، براساس ادعای گارد ساحلی ژاپن، احتمالا کره شمالی یک موشک بالستیک به سمت ساحل شرقی این کشور شلیک کرده که البته سقوط کرده است.

براساس گزارش شبکه تلویزیونی ان‌اچ‌کی ژاپن، این موشک پس از هفت دقیقه در خارج از منطقه ویژه اقتصادی توکیو سقوط کرد.

این چهارمین باری است که کره شمالی در سال جاری موشک بالستیک پرتاب می‌کند. پیونگ‌یانگ آخرین بار دوم آوریل دست به شلیک موشک بالستیک زد. در آن برهه، خبرگزاری مرکزی کره شمالی از آزمایش موفقیت‌آمیز موشک مافوق صوت میان‌برد «هوآسونگ-۱۶بی» خبر داد.

همچنین ارتش کره جنوبی نیز مدعی شد که کره شمالی امروز «چندین» موشک بالستیک به سمت ساحل شرقی این کشور شلیک کرده است.

پیشتر رسانه‌های رسمی کره شمالی روز شنبه اعلام کردند که این کشور در تازه‌ترین آزمایش‌های تسلیحاتی خود یک کلاهک جدید طراحی‌شده برای موشک‌های کروز و یک موشک ضدهوایی جدید را با موفقیت آزمایش کرده است.

کد خبر 6085273

دیگر خبرها

  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی
  • رئیس سازمان انرژی اتمی: امنیت نیروگاه‌ها و مراکز هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است/ با عبور از سال ۱۴۰۰ تا به امروز ظرفیت فعال در سایت‌های ۲ و ۳ سه نیروگاه اتمی بوشهر در مقایسه با پیش از آن ۱۲ برابر شده است
  • نیاز خراسان شمالی به استقرار سایت پرتودهی هسته‌ای محصولات کشاورزی
  • اسلامی: امنیت مرکز‌های هسته‎‌ای کشور به طور صددرصد برقرار است
  • اعلام شرط روسیه برای بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای
  • لاوروف شرط بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای را گفت
  • موشک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد
  • شرط روسیه برای بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای
  • موشک بالستیک کره شمالی پس از ۷ دقیقه پرواز سقوط کرد