Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - رشت - ايرنا - استاندار گيلان با اشاره به ظرفيت هاي بي‌نظير گردشگري در استان گفت: امنيت در سرمايه‌گذاري را از جمله اولويت‌هاي مهم براي سرمايه‌گذاران مي‌دانم.

گزارش روابط عمومي استانداري گيلان به ايرنا حاکيست مصطفي سالاري روز پنجشنبه در جلسه بررسي طرح‌هاي پيشنهادي سرمايه گذاري موسسه ملل در استان اظهار داشت: از ستاد اقتصاد مقاومتي استان به عنوان يک هسته مرکزي متشکل از دستگاه‌هاي اجرايي، دستگاه‌هاي نظارتي و دستگاه‌هاي قضايي در مسير افزايش اطمينان سرمايه‌گذاران و تسهيل امور آنان بهره مي‌گيريم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي خاطرنشان کرد: تشکيل کميته‌ امنيت سرمايه‌گذاري در استان نقش مؤثري در کاهش دغدغه‌مندي آنان دارد.
سالاري ظرفيت‌ها و موقعيت‌هاي موجود در گيلان را بسيار مثبت ارزيابي و اضافه کرد: دريا، جنگل، آب و هواي خوب، مواهب طبيعي و تلاش‌هاي صورت گرفته در سال‌هاي گذشته که نتايج آن در حال شکوفا شدن است؛ باعث ايجاد جذابيت براي حضور سرمايه‌گذاران در اين استان مي‌شود.
وي افزود: تکميل آزاد راه باعث کاهش مسافت و زمان حضور گردشگران در استان گيلان شده که بايد از اين ظرفيت در مسير افزايش سطح خدمات رساني به مردم استفاده کنيم.
استاندار گيلان با اشاره به افتتاح قريب الوقوع راه آهن قزوين - رشت گفت: با افتتاح اين خط آهن به زودي شاهد افزايش گردشگران از سراسر نقاط کشور به استان خواهيم بود که در اين خصوص بايد برنامه‌ريزي مدون با نگاه کارشناسانه را دنبال کنيم.
سالاري وجود منطقه آزاد انزلي را يکي از مزيت‌هاي استان گيلان نسبت به استان‌هاي شمالي ديگر عنوان و اظهار کرد: اين ظرفيت افزايش حضور گردشگران را دنبال دارد و بايد بکوشيم هر يک از محصولات شهرستان‌ها که نمادي از فرهنگ آن منطقه است را برندسازي و معرفي کنيم.
وي با اشاره به بهره‌برداري راه آهن آستارا- آستارا گفت: با سرمايه‌گذاري بخش خصوصي به منظور ايجاد بستر فرآوري محصولات و بسته بندي مواد غذايي و مرکبات، مي‌توان شرايط صادرات آن به کشورهاي همسايه و حوزه همسود ( CIS ) متناسب با نياز آنان را فراهم آورده و به رونق اقتصادي و اشتغال کمک کرد.
2007 / 7294
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۴۷۶۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبارات مناسبی در حوزه پسماند در نظر گرفته شده است

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم توزیع عادلانه منابع پیش‌بینی شده در بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: در بودجه امسال، اعتبارات خوبی در حوزه مدیریت پسماند، بهبود ظرفیت‌های تولیدی واشتغال‌زا و نیز حمایت از شهرداری‌ها برای اجرای طرح‌های مهمی، چون طرح تفکیک زباله از مبدا و ساماندهی پسماند مناطق روستایی در نظر گرفته شده است.

به گزارش گروه استان های خبرگزای دانشجو، اسدالله عباسی استاندار گیلان ظهر امروز در نخستین جلسه شورای برنامه‌ریزی گیلان در سالن الغدیر استانداری با تأکید بر لزوم توزیع عادلانه منابع پیش‌بینی شده در بودجه سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: در بودجه امسال، اعتبارات خوبی در حوزه مدیریت پسماند، بهبود ظرفیت‌های تولیدی واشتغال‌زا و نیز حمایت از شهرداری‌ها برای اجرای طرح‌های مهمی، چون طرح تفکیک زباله از مبدا و ساماندهی پسماند مناطق روستایی در نظر گرفته شده که با پیگیری نمایندگان می‌تواند به حصول نتایج مطلوب منتهی شود.

وی با اشاره بر لزوم ایجاد زیرساخت‌ها و الزامات ورود مردم در عرصه‌ی اقتصاد وتولید افزود: برای تحقق عینی شعار سال با نام جهش تولید با مشارکت مردم مستلزم ریل گذاری اقتصاد بر محور نقش آفرینی عموم مردم است.

استاندار گیلان خطاب به اخلالگران در روند مشارکت عمومی در حوزه‌ی تولید و اقتصاد بیان کرد: هر مدیر یا مسئولی که در روند مشارکت مردم در عرصه تولید و اقتصاد کارشکنی و یا سرمایه گذار مردمی را مایوس کند، برکنار خواهد شد.

عباسی با تأکید بر لزوم توجه به فرصت‌سازی در حوزه سرمایه‌گذاری در گیلان افزود: چرا باید برای فعال اقتصادی علاقمند به سرمایه‌گذاری در استانی که بستر برای سرمایه‌گذاری در آن فراهم است مانع ایجاد کنیم؛ باتوجه به استعداد‌هایی که در گیلان از نظر استعداد و منابع انسانی هوش برتر وجود دارد باید فرصت سازی کرد.

وی با بیان اینکه برای تحقق شعار سال در استان دبیرخانه‌ای با حضور صاحبنظران، اندیشمندان و صاحبان ایده و فکر در برش استانی تشکیل می‌شود، تصریح کرد: برای این کار ظرفیت‌های که در استان بویژه در بخش مردمی وجود دارد باید با برگزاری جلسات، مذاکرات مردمی، شعار سال را تبیین کرده و شفاف‌سازیی کنیم.

به گفته استاندار گیلان باید بستر را برای تولید و تجاری‌سازی فراهم کنیم تا صرفا در حد یک ایده باقی نماند و این امر نیازمند به تسهیلات و بستر سازی مناسب است.

عباسی به مزیت‌های نسبی استان در بخش‌های اقتصاد گردشگری، دانش بنیان، کشاورزی و دریا محور اشاره کرد و افزود: این ظرفیت‌ها باید به معنای واقعی تحقق یابد و با رفع موافع موجود و براساس چارچوب و قوانین تعیین شده شرایط را به گونه‌ای فراهم کرد که سرمایه گذاران به سمت سرمایه گذاری در استان جذب شوند.

وی با اشاره به شعار سال که جهش تولید با مشارکت مردم گفت: اجازه هیچ تعلل یا رفتار خارج از چارچوب، اعمال نظر شخصی یا مانع تراشی در موضوع تحقق شعار سال را از سوی دستگاه‌ها نمی‌دهم.

استاندار گیلان از نمایندگان مردم گیلان در مجلس خواست که در تحقق بودجه با دقت نظری که دارند کار‌ها عملیاتی شود، افزود: در کارگروه‌های مختلف شورای برنامه ریزی و توسعه استان؛ برنامه ریزی‌ها براساس آمایش سرزمینی، توزیع عادلانه منابع و شناسایی سرمایه گذاران انجام شود.

دیگر خبرها

  • اعتبارات مناسبی در حوزه پسماند در نظر گرفته شده است
  • ساماندهی ظرفیت مردمی و گروه های جهادی اولویت بنیاد مسکن اردبیل
  • افزایش ۳ برابری ظرفیت تولید برق از انرژی بادی در بریتانیا
  • نمایندگان صدای واحد اولویت های عمرانی خراسان رضوی باشند
  • روابط دوستانه ایران و روسیه زمینه ساز تقویت مناسبات است
  • روابط دوستانه ۲ کشور زمینه ساز تقویت مناسبات است
  • شهرداری‌ها با تشویق سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را جذب کنند
  • جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی اولویت مدیران عمرانی کشور باشد
  • تعاونی‌ها در خوزستان توسعه یابند
  • اولویت‌های پژوهشی سال ۱۴۰۳ سازمان سینمایی منتشر شد