Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-18@20:10:12 GMT

ماجرای حضور نظامیان عرب در سوریه چیست؟

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۴۷۶۴۳

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پس از تصمیمات ضد و نقیض درباره حضور نظامیان آمریکایی در سوریه در نهایت به اینجا ختم شد که نیروهایی از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس و مصر جایگزین آمریکایی‌ها شوند.

حضور متحدان سوریه بله، آمریکا و مزدوران عرب خیر

حضور نیروهای آمریکایی و متحدانش در سوریه اقدامی تجاوزکارانه است، زیرا بدون درخواست و اجازه دولت سوریه صورت گرفته، بر خلاف متحدان سوریه که به شکل قانونی و بر اساس توافق با دولت سوریه وارد این کشور شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واشنگتن متوجه است که در صورت ادامه حضور در سوریه با چه تنگنایی روبرو خواهد شد از همین رو به دنبال راهی برای خروج از این تنگنا است به ویژه اینکه کاملا روشن شده است که هدف واشنگتن از حضور در سوریه نه مبارزه با داعش بلکه حمایت از آن است.

همراهی فرانسه با آمریکا در حضور غیرقانونی در سوریه

چند ماه پیش ترامپ به بهانه مقابله با حضور ایران در سوریه و نیز سرنگونی نظام حاکم دمشق آشکارا از تصمیم خود مبنی بر ادامه حضور نیروهای نظامی آمریکایی در سوریه خبر داد و فرانسه نیز با آن همراه شده و با اعلام حمایت از نیروهای دموکراتیک سوریه نیروهای خود را درشرق دیرالزور مستقر کرد.

ترامپ سپس اعلام کرد، در نظر دارد با خروج نیروهای آمریکایی از سوریه نیروهای عربی را جایگزین آنان کند.

نقشه آمریکا، طولانی کردن جنگ نیابتی در سوریه

این تصمیم در چارچوب سیاست‌های خصمانه علیه سوریه جا دارد که هدف از آن طولانی کردن جنگ در این کشور است، زیرا اعزام نیروهایی از قطر و سایر کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و نیز مصر به سوریه نقشه آمریکا برای ادامه ناآرامی در منطقه و طولانی کردن جنگ نیابتی در منطقه است و ترامپ کشورهای ثروتمند منطقه را مجبور می‌کند بهای حضور در سوریه را بپردازند.

گردآوردن نظامیان عرب در سوریه

در این میان اظهارات مسئولان آمریکایی حاکی از این است که دولت ترامپ به بهانه برقراری امنیت و ثبات در شمال شرق سوریه در تلاش برای بسیج کردن نظامیان کشورهای عربی است تا جایگزین نیروهای آمریکایی در سوریه شوند.

در این راستا آمریکا از مصر، عربستان، قطر و امارات متحده عربی خواست میلیاردها دلار را به بازسازی شمال سوریه اختصاص داده و نیروهای خود را به عنوان نیروهای اشغالگر و مزدور به این مناطق اعزام کنند.

نکته قابل توجه اینکه واشنگتن پس از آنکه احساس کرد اشغال خاک سوریه برایش بار مالی دارد و خطری برای سربازان آمریکایی به شمار می آید، تصمیم گرفت این ماموریت را با ر دیگر به مزدوران نیابتی خود واگذار کند.

اما کشورهایی که در تلاش هستند این ماموریت را برعهده بگیرند همان کشورهایی هستند که در کشتار سوری‌ها و یمنی‌ها دست داشته و علیه فلسطین و مسائل عربی توطئه چینی کردند و البته عربستان رهبری این کشور ها را به دست گرفته است.

این کشورها گرچه جرأت کردند ارتش تروریستی جدیدی را در لباس نیروهای ارتش خود تشکیل دهند، اما متکی به حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند و دستورات آمریکایی را به اجرا در می‌آورند.

با این همه احتمال قوی این است که کشورهای عربی خلیج فارس که در نقاط مختلف گرفتار هستند، نخواهند توانست نیروهای خود را راهی سوریه کنند، زیرا عربستان در یمن گرفتار است و قطر نیز اگر نیروهایش را راهی سوریه کند ارتشی برای دفاع از خود ندارد

این کشورها فقط می‌توانند بار دیگر مزدوران و گروه‌های تروریستی را گرد آورده و تحت پشتیبانی دلارها و جدیدترین سلاح ها این بار در لباس نظامی نیروهای خود آنان را راهی سوریه کنند.

اما هر کس اتفاقی را که برای گروه‌های تروریستی در حمص، حلب، قلمون، دیرالزور و دیگر شهرهای سوریه افتاد، به یاد داشته باشد متوجه خواهد شد در صورت ورود به سوریه به سرنوشت مشابه آنان گرفتار خواهد شد، زیرا نیروهای ارتش سوریه با هر نیروی بیگانه که بدون اجازه دولت سوریه وارد خاک این کشور شوند، مبارزه خواهند کرد.

منبع: افکارنيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۴۷۶۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح جدید آمریکا و کشورهای عربی برای آینده غزه

یک کانال عبری از طرح جدید آمریکا و کشورهای عربی برای آینده غزه خبر داد که با کمک ناتو اجرا می‌شود.

به گزارش مشرق، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی اعلام کرد: این طرح که تعدادی از کشورهای غربی و عربی روی آن کار می‌کنند، شامل به رسمیت شناختن کشور فلسطین و تشکیل یک قدرت انتقالی بین‌المللی است که در طول پنج سال برای ایجاد زیرساخت کشور جدید فعالیت خواهد کرد و اگر این مسئله در غزه موفقیت آمیز باشد بعدا در کرانه باختری نیز اجرا خواهد شد.

این کانال گزارش داد: مذاکرات درباره روز بعد از جنگ غزه همچنان از چند هفته گذشته بین مسئولان آمریکایی، عربستان، امارات، مصر و اردن برقرار است.

این کانال به نقل از منابع عربی گزارش داد: یکی از گزینه‌هایی که در حال بررسی است این است که مسئولیت اداره نوار غزه به طرف‌هایی غیر از جنبش حماس، سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) و تشکیلات خودگردان فلسطین داده شود. بر اساس این طرح در مرحله اول کشور فلسطین از سوی جامعه بین‌المللی به رسمیت شناخته شده و احتمالا شورای امنیت یک قدرت انتقالی بین‌المللی را با کمک ناتو تعیین خواهد کرد که در یک دوره پنج ساله در نوار غزه خواهد بود و طی آن پایه و اساس واقعی کشور فلسطین وضع خواهد شد. این هیئت مسئول بازسازی غزه و بازسازی نهادهای دولتی و مقدمه چینی برای انتخابات بعد از پنج سال خواهد بود. در زمان کنونی ایجاد کلیات این طرح به پایان نرسیده است اما مسئولان آمریکایی و عربی در این روزها درباره این مسئله گفت‌وگو می‌کنند.

این در حالی است که پیشتر گروه‌های فلسطینی مخالفت خود را با هرگونه مداخله خارجی در اداره نوار غزه اعلام کردند.

این مخالفت در واکنش به بازداشت یک نیروی امنیتی بود که با هماهنگی رژیم اشغالگر وارد نوار غزه شده بود.

کمیته پیگیری گروه‌های ملی و اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد: ساختار حکومت در غزه و مناطق تشکیلات خودگردان فلسطین و روز بعد از جنگ یک مسئله صرفا فلسطینی است که به هیچ کسی اجازه لطمه زدن به آن داده نمی‌شود. هرگونه تلاش برای کمک رسانی به ملت ما باید بر اساس اصول و قوانین و هماهنگی با طرف‌های ذیربط که مسئول اداره امور نوار غزه هستند، انجام شود.

با گذشت ۱۹۴ روز از جنگ غزه و جنایات بی‌امان رژیم صهیونیستی علیه این باریکه، وزارت بهداشت غزه از افزایش تعداد شهدای جنگ غزه به ۳۳ هزار و ۸۴۳ نفر خبر داد.

جنگ اشغالگران علیه غزه تخریب عظیم زیرساخت‌ها و یک فاجعه انسانی بی‌سابقه را به همراه داشته است. صدها هزار نفر از مردم غزه به دلیل کمبود آب و برق در شرایط بسیار سختی زندگی می‌کنند و مقامات اشغالگر از رسیدن کمک‌های بشردوستانه به آنها جلوگیری می‌کنند.

مذاکرات برای آتش بس در غزه به دلیل لجاجت رژیم صهیونیستی و مخالفتش با درخواست حماس برای عقب نشینی از غزه همچنان بی نتیجه مانده است.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • ماجرای مراحل تولید اولین پهپاد یک تنی توسط سپاه | تصاویر | نخستین تصاویر پهاد جاسوسی RQ170 آمریکایی  
  • لو رفتن اشتباه محاسباتی اسرائیل درباره حمله ایران | فکر می کردند ایران حداکثر ... | ماجرای شکایت آمریکا از اسرائیل درباره حمله به سفارت ایران در دمشق
  • لاپوشانی جنایات نظامیان صهیونیست از سوی بلینکن
  • نگاهی به نیم قرن سیاست اعراب درباره رژیم اسرائیل؛ از اکتبر 1973 تا اکتبر 2023، استحاله عربی چگونه رقم خورد؟ + اسناد
  • طرح جدید آمریکا و کشورهای عربی برای آینده غزه
  • آمریکا باید از ‌آب‌های خلیج فارس خارج شود
  • تحلیلگر آمریکایی: ایران نشان داد در حمله مستقیم تردید ندارد
  • انتقاد تند قهرمان المپیک و UFC از غول آمریکایی؛ احمق هستی!
  • صهیونیست‌ها نیروهای هلال احمر غزه را شکنجه کردند
  • بمباران شدید بخش‌های مسکونی نوار غزه