Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از  المیادین، معاون مرکز سلاح هسته ای کره شمالی تأکید کرد که پیونگ یانگ هرگز در زمینه هسته ای با ایران یا سوریه همکاری نکرده است.

 در همین حال، یک مسئول بلندپایه کره شمالی به شدت از سخنان«مایک پنس» درباره مذاکرات خلع سلاح هسته ای پیونگ یانگ انتقاد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«چوی سوی هوی» معاون وزیر خارجه کره شمالی در بیانیه ای که خبرگزاری مرکزی کره آن را منتشر کرد، گفت:« غافلگیری خودم درباره سخنان جاهلانه و احمقانه ای که بر زبان معاون رئیس جمهور آمریکا جاری شد را پنهان کنم.»

چوی سخنان پنس را وقیحانه توصیف کرد و تأکید کرد که پیونگ یانگ هرگز  به نشستن پشت میز مذاکرات به واسطه تهدیدهای رهبران واشنگتن مجبور نمی شود.

وی افزود: برای گفت و گو به آمریکا التماس نمی کنیم و خودمان را برای قانع کردن شان برای مذاکره کردن در صورتی که آن را رد کنند، خسته نمی کنیم.

معاون وزیر خارجه کره شمالی همچنین گفت:در صورتی که ایالات متحده آمریکا سوء نیت نشان دهد و به رفتارهای غیرقانونی و توهین آمیز خود را ادامه دهد به رهبران بلندپایه مان پیشنهاد خواهم کرد که در نشست سران جمهوری دموکراتیک کره و ایالات متحده آمریکا تجدید نظر کنند.

مایک پنس معاون ریاست جمهور آمریکا به کیم جونگ اون رهبر کره شمالی هشدار داده بود که در صورت برگزاری اجلاسی در ماه آینده با دونالد ترامپ او را به «بازی» نگیرد.

پنس در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفت: «اشتباه بزرگی خواهد بود اگر کیم جونگ اون فکر کند می تواند دونالد ترامپ را به بازی بگیرد.»

پنس همچنین گفت که ممکن است رئیس جمهور آمریکا در مورد شرکت در اجلاس ۱۲ ژوئن در سنگاپور تجدید نظر کند.

 پنس  تصریح کرد که «اصلا تردیدی نیست  که ترامپ در صورت لزوم در اجلاس سنگاپور تجدید نظر خواهد کرد.»

وی در ادامه تأکید کرد: « فکر نمی کنم رئیس جمهور نگران روابط عمومی باشد، او به فکر صلح است!»

در تحولی دیگر، برخی دیپلمات های غربی اعلام کردند که کمیته تحریم ها در شورای امنیت سازمان ملل روز گذشته چهارشنبه اجازه داده است که به شکل موقت تحریم های بین المللی علیه مسئولان کره شمالی برداشته می شود تا بتوانند به منظور مقدمه سازی برای دیدار احتمالی رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی به سنگاپور سفر کنند.

از سوی دیگر، یورونیوز گزارش داد که دونالد ترامپ اعلام کرد که هفته آینده مشخص خواهد شد که آیا نشست رهبران آمریکا و کرۀ شمالی برگزار می‌شود یا خیر.

وی این سخنان را روز گذشته به خبرنگاران مطرح کرد و به این ترتیب بر تردیدها دربارۀ احتمال لغو دیداری که برای ۱۲ ژوئن در سنگاپور برنامه‌ریزی شده بود، افزود.

او یک روز پیش از آن نیز در دیدار با مون جائه‌-این، رئیس جمهوری کرۀ جنوبی گفت که ممکن است این دیدار به تاریخ دیگری موکول شود. این سخنان در حالی مطرح شد که آقای مون اصرار داشت آمریکا نباید فرصت نادر این گفتگو را از دست بدهد.

دونالد ترامپ همچنین اعلام کرد که احتمالا دومین دیدار کیم جونگ‌-اون با رئیس جمهوری چین بر موضع آقای کیم در قبال این نشست تاثیر گذاشته است؛ ادعایی که از سوی وزارت خارجه چین رد و اعلام شد که پکن همواره نقش مثبتی را در تحولات شبه جزیرۀ کره ایفا کرده است.

قرار است شماری از مقامات کاخ سفید در پایان این هفته به سنگاپور سفر و با نمایندگان کرۀ شمالی دربارۀ زمان و تهمیدات لازم برای برگزاری این نشست گفتگو کنند.

انتشار خبر سفر مقامات کاخ سفید به سنگاپور، با سفر وانگ یی، مشاور وزیر خارجه چین به واشنگتن و دیدار با «مایک پمپئو»همزمان شده است.. آقای وانگ در این دیدار تاکید کرده است که اگر آمریکا خواستار صلح با کرۀ شمالی و انجام اقدامی تاریخی در این باره است، «اکنون زمان آن است».

هنوز مشخص نیست که آیا آقای ترامپ واقعا قصد به تاخیر انداختن یا لغو این دیدار را دارد یا اینکه هدفش از این سخنان، تحت فشار قرار دادن کرۀ شمالی و مجبور کردن این کشور به آمدن به پای میز مذاکره است.

اختلافات میان واشنگتن و پیونگ یانگ بار دیگر پس از آن افزایش یافت که کرۀ شمالی در ۱۶ مه (۲۶ اردیبهشت) به رزمایش نظامی مشترک آمریکا و کرۀ جنوبی موسوم به «مکس تاندر» اعتراض و اعلام کرد که چنانچه این اقدامات تحریک‌آمیز ادامه یابد، ممکن است برنامۀ دیدار دونالد ترامپ و کیم جونگ-اون لغو شود.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز روز چهارشنبه هشدار داد چنانچه این دیدار در مسیر نادرستی پیش برود، آمریکا مذاکرات ضدهسته‌ای شدن با کرۀ شمالی را متوقف خواهد کرد. او ضمن ابراز امیدواری به برگزاری این دیدار تاکید کرد که تصمیم در این باره بستگی به کیم جونگ-اون دارد.

از جهتی دیگر، کره شمالی امروز در حضور خبرنگاران خارجی و با انجام چند انفجار سایت آزمایش اتمی «پونگی ری» در این کشور را تخریب کرد.

کره شمالی امروز پنجشنبه در حضور خبرنگاران خارجی با انجام چندین انفجار سایت آزمایش اتمی خود در منطقه «پونگی ری» این کشور را تخریب کرد.

پیونگ یانگ پیشتر از تخلیه تاسیسات هسته ای خود قبل از دیدار قریب الوقوع رهبر این کشور با دونالد ترامپ خبر داده بود.

وزارت خارجه کره شمالی در اطلاعیه ای 23-25 مه را به عنوان زمان تخریب تونل های هسته ای و تخلیه مراکز نظارت و تحقیقانی در جنوب این کشور عنوان کرده بود.

 

 

انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۴۷۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای گروسی درباره فاصله ایران تا دستیابی به یک بمب اتمی | حمله به تاسیسات هسته‌ای امری، مطلقا، ممنوع است

به گزارش همشهری‌آنلاین، خبرگزاری آلمانی دویچه وله گزارش داد که گروسی در گفت‌وگویی با این خبرگزاری مدعی شد ایران "چند هفته، نه چند ماه" با در اختیار داشتن اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساختن یک بمب اتمی فاصله دارد.

او افزود: اما به معنای این نیست که ایران سلاح اتمی دارد یا در این بازه در اختیار خواهد داشت.

مدیرکل آژانس توضیح داد، در حالی که غنی‌سازی اورانیوم در سطح نظامی نگران‌کننده است، نمی‌توان بر اساس این نتیجه گرفت که ایران در حال حاضر یک سلاح اتمی دارد.
گروسی گفت که اهداف ایران در این زمینه مشخص نیست و تنها می‌توان درباره آن گمانه‌زنی کرد.

وی همچنین با بیان اینکه یک کلاهک هسته‌ای کاربردی به چیزهای دیگری مستقل از تولید مواد شکافت پذیر نیاز دارد، تصریح کرد: اهداف ایران در این زمینه مشخص نیست و تنها می‌توان درباره آن گمانه‌زنی کرد.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در ادامه، با اشاره به افزایش تنش‌ها میان ایران و رژیم صهیونیستی در پی اقدامات متجاوزانه این رژیم و پاسخ قاطعانه ایران، هرگونه ایده حمله به تاسیسات هسته‌ای را محکوم کرد.
او بیان کرد:حمله به تاسیسات هسته‌ای امری، مطلقا، ممنوع است.

گروسی همچنین درباره تهدید حملات هسته‌ای نیز گفت: به نظرم عادی‌سازی صحبت کردن از تسلیحات اتمی، استفاده از تسلیحات اتمی، کسب تسلیحات اتمی واقعا اسفناک است.

او همچنین گفت که آژانس همواره از گفت‌وگوها میان ایران و آمریکا حمایت می‌کند.

گروسی به ایران می آید؟ | پیام جدید مدیرکل آژانس به تهران | واکنش به تهدید حملات هسته‌ای کد خبر 846682 منبع: ایسنا برچسب‌ها رافائل گروسی هسته‌ای - آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر ویژه

دیگر خبرها

  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • جزئیاتی از حمله به سایت اتمی ایران و کنسولگری ایران در سوریه از زبان دبیر شورای عالی امنیت /۵ پیشنهاد به نشست سن پترزبورگ
  • سفر کم سابقه هیات کره شمالی به تهران پس از 5 سال / معمار رابطه تجاری مسکو و پیونگ یانگ در تهران به دنبال چیست؟
  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • هیات اقتصادی پیونگ یانگ عازم ایران می‌شود
  • رابطه با روسیه، به کره‌شمالی برای اقدامات خصمانه جرات می‌دهد
  • ادعای گروسی درباره فاصله ایران تا دستیابی به یک بمب اتمی | حمله به تاسیسات هسته‌ای امری، مطلقا، ممنوع است
  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • گروسی به ایران می آید؟ | پیام جدید مدیرکل آژانس به تهران | واکنش به تهدید حملات هسته‌ای