Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-03-28@14:22:09 GMT

پوتین و مکرون درباره برجام مذاکره می‌کنند

تاریخ انتشار: ۳ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۴۷۶۹۹

امانوئل مکرون رئیس‌جمهور فرانسه که به سن‌پترزبورگ روسیه سفر کرده است با ولادیمیر پوتین دیدار و درباره برجام کفت‌وگو خواهد کرد.

توافق هسته‌ای ایران یکی از مهم‌ترین موضوعات صحبت‌های روسای جمهور فرانسه و روسیه در اولین سفر مکرون به روسیه به عنوان رئیس‌جمهور فرانسه خواهد بود.

پس از خروج آمریکا از برجام، فرانسه و روسیه بر حفظ توافق هسته‌ای با ایران تاکید دارند و انتقاداتی را نسبت به اقدام رئیس‌جمهور آمریکا مطرح کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر خارجه فرانسه پیش از این گفته بود که تحریم ایران به آرامش منطقه کمک نمی‌کند.

تلاش غرب برای حفظ برجام در حالی است که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی اخیرا شروطی را برای ادامه حضور ایران در برجام پس از خروج آمریکا از آن تعیین کرده است.

مواضع روسیه نیز تقریبا همسو با سایر کشورهای اروپایی است.

سفر مکرون به روسیه پنج روز پس از سفر آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان به این کشور و مذاکرات او با پوتین صورت می‌گیرد.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۴۷۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین: سفارش دهنده جنایت مسکو کیست؟

رئیس جمهور روسیه گفت: دولت آمریکا از طرق مختلف سعی دارد همه را متقاعد کند که ظاهراً کی‌یف هیچ نقشی در حمله تروریستی خونین در مسکو ندارد و این حمله توسط گروه داعش انجام شده، ولی روسیه در جستجوی سفارش دهنده این جنایت است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی»، الکساندر باستریکین، رئیس کمیته تحقیقات روسیه شب گذشته، دوشنبه، در نشستی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه درباره اقدامات انجام شده پس از حمله تروریستی در تالار شهر کروکوس، گزارش داد که تعداد کشته شدگان در این جنایت به 139 نفر افزایش یافته و از مجموع کشته شدگان 75 نفر شناسایی شده‌اند.

تاتیانا گولیکووا، معاون نخست وزیر روسیه نیز یادآور شد که بیش از 50 نفر از مجروحان این حمله تروریستی از بیمارستان مرخص شده و 93 نفر، از جمله 5 کودک، همچنان بستری و تحت درمان هستند.

به گفته وی، وضعیت 9 نفر از جمله یک کودک وخیم است.

ولادیمیر پوتین نیز در این نشست، با خانواده‌ها و دوستان کشته شدگان حمله تروریستی کروکوس ابراز همدردی و برای مجروحان آرزوی شفای عاجل کرد.

پوتین: ما در  جستجوی سفارش دهنده حمله تروریستی در کروکوس هستیم

 رئیس جمهور روسیه در نشست خود با مقامات مسئول گفت: ایالات متحده از طریق کانال‌های مختلف تلاش می‌کند همه جهان را متقاعد کند که ظاهراً هیچ ارتباطی  بین کی‌یف و حمله تروریستی خونین در تالار شهر کروکوس وجود ندارد و این حمله توسط گروه داعش انجام شده است. بله، این حمله توسط اسلامگرایان تندرو انجام شد، ولی روسیه به سفارش دهنده این جنایت علاقه مند است. 

ولادیمیر پوتین افزود: «ما می‌دانیم که این جنایت به دست چه کسانی علیه روسیه و مردم آن انجام شده، ما علاقه مندیم بدانیم که سفارش دهنده آن کیست.» 

به گفته وی، سرویس‌های اطلاعاتی روسیه و سازمان‌های مجری قانون باید به سوالات زیادی در این زمینه پاسخ دهند، از جمله اینکه چگونه اسلام گرایان تندرویی که خود را به عنوان مسلمانان مؤمن و معتقد به اسلام ناب معرفی می‌کنند، در ماه مبارک رمضان که برای همه مسلمانان جهان مقدس است، چنین اقدام وحشتناک و جنایات جدی را مرتکب شدند؟

او همچنین یادآور شد که حمله تروریستی یک عمل ارعاب انگیز است، بنابراین این سوال مطرح می‌شود که چه کسانی از این وضعیت سود می برند.

رئیس‌جمهور روسیه گفت: «این جنایت تنها می‌تواند حلقه‌ای از مجموعه‌ای از تلاش‌های کسانی باشد که از سال 2014 با کشور ما به دست رژیم نئونازی کی یف می‌جنگند».

وی ادامه داد: علاوه بر این باید به این سوال پاسخ داد که چرا تروریست‌ها سعی کردند به اوکراین گریخته و در آنجا مخفی شوند و چه کسانی در آنجا منتظر آنها بودند.

پوتین تاکید کرد که تحقیقات در این زمینه باید کاملاً واقع بینانه، حرفه‌ای و دقیق باشد.

به گفته او، سازمان دهندگان این حمله تروریستی می‌خواستند هراس ایجاد کنند و در جامعه روسیه اختلاف بوجود آوردند، اما با اتحاد بی نظیر مردم روسیه مواجه شدند.

پوتین: کی‌یف می خواهد به مردم نشان دهد همه چیز از بین نرفته است

رئیس‌جمهور روسیه  با اشاره به اینکه "جوانان هیتلری" جدیدی در اوکراین شکل گرفته است، تأکید کرد که هدف از این گونه حملات تروریستی ایجاد ترس و وحشت در جامعه روسیه و در عین حال نشان دادن به مردم خود است که همه چیز برای کی‌یف از بین نرفته و همچنان امیدی وجود دارد.

ولادیمیر پوتین گفت: برای این منظور فقط لازم است از دستورات حامیان غربی خود پیروی کرد، تا آخرین فرد اوکراینی جنگید، از فرمان واشنگتن اطاعت کرد، قانون جدیدی در مورد بسیج بیشتر مردم تصویب کرد و البته چیزی شبیه به "جوانان هیتلری" در نسخه و شکل جدید آن ایجاد کرد.

او یادآور شد که ملی‌گرایان اوکراینی در دهه 20 قرن گذشته انجمنی به نام «اتحادیه جوانان ملی‌گرای اوکراین» داشتند که بعداً بخشی از سازمان ملی‌گرایان اوکراینی شد. 

رئیس جمهور افزود که وظیفه اصلی مقامات کی‌یف به دست آوردن کمک‌های مالی بیشتر و تسلیحات جدید از غرب است که بخش قابل توجهی از آن را می‌توان به سرقت برد و مانند روند معمول امروز در اوکراین در جیب خودشان قرار دهند.

پوتین همچنین تاکید کرد که کمک‌های همه جانبه مردم در  پس زمینه حمله تروریستی در تالار شهر کروکوس نشان دهنده بلوغ فکری جامعه روسیه و تمایل همه اقشار مردم برای دفاع از منافع کشور است و همه حاضرند نه تنها برای خود و عزیزانشان، بلکه صرفاً برای افرادی که نیاز به کمک و حمایت دارند، بجنگند و این به ویژگی مهم وضعیت کنونی جامعه روسیه تبدیل شده است.

پوتین: عاملان حمله تروریستی مسکو مجازات خواهند شدافزایش قربانیان حمله به حومه مسکو/دیدار پوتین با مقاماتقدردانی پوتین از اعتماد روس‌ها/ چالش‌های پیشِ‌روی روسیه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پوتین تهدید کرد/ در هر کشوری باشد می‌زنیم
  • پوتین: اف-۱۶‌های اوکراین در همه‌جا هدف مشروع هستند، حتی کشورهای دیگر
  • حمله دوباره بایدن به پوتین
  • توهین دوباره بایدن به پوتین | سومین لقب رئیس جمهور آمریکا برای همتای روسی
  • توهین دوباره بایدن به پوتین
  • اگر ترامپ و قهرمانان‌اش بر جهان حکمرانی کنند...
  • اظهارنظر مکرون درباره امنیت المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • پیشنهادی برای احیای برجام از طریق پوتین به ترامپ داده شد (فیلم)
  • در یک قدمی جنگ جهانی سوم
  • پوتین: سفارش دهنده جنایت مسکو کیست؟