Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ ابوالفضل روغنی گلپایگانی ، به نوسانات قیمت ارز و نگرانی های فراوان برای اهالی مطبوعات وکتاب اشاره کرد و گفت: نشست های متعدد با معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر دست اندرکاران عرصه کاغذ تاکنون برگزار شده و به تصمیمات و نتایج خوبی نیز منتهی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی به نگرانی ها و دغدغه های بوجود آمده میان اهالی مطبوعات و همچنین قلم و نشر اشاره کرد و گفت: متاسفانه قیمت‌های کاغذ بطور نامعقولی رو به افزایش گذاشت تا جائی که حتی به کمبود و نبود این کالا در بازار کاغذ منجرشده بود.

رئیس کمیسیون اتاق بازرگانی صنایع ایران اظهار داشت: با محوریت معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آقای سلطانی فر و ما به عنوان سندیکا از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت، جلسات فراوانی را با حضور ذی نفعان برگزار و مشکلات اساسی و جدی اصحاب مطبوعات و نشر و قلم مطرح شد.

روغنی گلپایگانی خاطرنشان کرد: در این نشست مشترک که شماری از وارد کنندگان شرکت‌های بزرگ خارجی همراه با تولید کننده داخلی کاغذ و چوب استان مازندران و خانم زهرا سعیدی رئیس فراکسیون رسانه و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی حضورداشتند موارد مهمی مطرح و به نتایج خوبی رسیدیم.

وی با اشاره به جزئیات این نشست، اظهار داشت: برای خروج اهالی مطبوعات و نشر از نگرانی، بیانیه ای بصورت مشترک نوشته شد تا جای هیچگونه نگرانی بابت کمبود کاغذ در بازار وجود نداشته باشد چرا که کاغذ به اندازه کافی تامین شده و هم در شرف تامین برای آینده است.

روغنی گلپایگانی ادامه داد: به طورمشخص پیش بینی می کنیم قیمت کاغذ کم و بیش ارزان ترخواهد شد از این رو از دوستان می‌خواهیم که نگران تامین کاغذ نباشند.

وی با تاکید بر اینکه چنانچه افرادی قصد تخطی داشته باشند، ‌دستگاه‌های نظارتی و تعزیرات پیگیری خواهند کرد، اظهار داشت: این تصمیم در جهت آرامش خاطر شرایط اصحاب مطبوعات گرفته شده و صورت جلسه‌ای هم به امضا رسیده است.

رئیس سندیکای تولیدکنندگان کاغذ و مقوای ایران در ادامه، درباره چگونگی مبادله کاغذ در کشور نیز گفت: واردکنندگان هم اکنون این آمادگی را دارند که به هر میزان نیاز باشد به اصحاب رسانه و مطبوعات کاغذ فروخته و بدین صورت دست واسطه ها و دلالان را کوتاه کنند.

روغنی گلپایگانی تاکید کرد: با هماهنگی هایی که با سندیکای کاغذ انجام شده خوشبختانه شاهد تثبیت قیمت کاغذ و مهار نوسانات مبادله این کالا دربازار آن را شاهد هستیم.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز اعلام کرده بود: با هماهنگی و امضای توافقنامه با سندیکای کاغذفروشان توانستیم تا حدود زیادی قیمت کاغذ را تثبیت و از کش و قوس های آن بکاهیم به همین دلیل کمبودی برای تهیه و استفاده از کاغذ احساس نمی شود.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۴۷۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افت قیمت نفت در پی نگرانی‌ها درباره عرضه جهانی

غلبه عامل نگرانی‌ها درباره تقاضای جهانی نفت خام بر عامل تنش‌ها در منطقه خاورمیانه قیمت‌های جهانی نفت خام را کاهش داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، در پی افزایش احتمالی ذخیره‌سازی‌های تجاری نفت خام آمریکا، انتشار داده‌های اقتصادی ضعیف‌تر از چین و کاهش چشم‌انداز کاهش نرخ بهره و به‌دنبال آن تشدید نگرانی‌ها درباره تقاضای جهانی، قیمت نفت در معاملات روز چهارشنبه (۲۹ فروردین‌ماه) برای سومین روز پیاپی کاهش یافت.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال ساعت ۱۲ و ۱۰ روز چهارشنبه برای تحویل در ماه ژوئن با ۵۱ سنت یا ۰.۶ درصد کاهش به ۸۹ دلار و ۵۱ سنت به ازای هر بشکه رسید.

نفت خام شاخص دبلیوتی‌آی آمریکا در معاملات امروز برای تحویل در ماه مه با ۴۱ سنت یا ۰.۵ درصد کاهش، ۸۴ دلار و ۹۵ سنت به ازای هر بشکه داد و ستد شد.

کاهش سود ناشی از تنش‌های ژئوپولییتیک در پی چشم‌انداز ضعیف اقتصادی، قیمت‌های جهانی نفت خام را در این هفته کاهش داد.

تحلیلگران انتظار ندارند حمله موشکی و پهپادی بی‌سابقه ایران به اسرائیل سبب دوری تازه از تحریم‌های ایالات متحده آمریکا بر صادرات نفت ایران شود.

دیگر خبرها

  • امید به بازگشت روز‌های خوب نساجی 
  • افزایش نگرانی‌ از نیازهای ۲۵۰ هزار کودک اخراجی از پاکستان
  • شرکتی که به دنبال فروش سهام ایران خودروست
  • آرامش بازار ارز بعد از عملیات مقتدرانه «وعده صادق»
  • افت قیمت نفت در پی نگرانی‌ها درباره عرضه جهانی
  • قیمت جهانی نفت امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • بازگشت سکه روی دور تند؟؛ رقابت تنگاتنگ طلا با خاورمیانه
  • آرامش در بازار طلا و ارز | خبری از رشد قیمت نیست
  • سلاح ورزی: بعد از عملیات روز یکشنبه شرایط اقتصادی کشور به سوی آرامش می‌رود
  • کاهش ۰.۴۷ درصدی قیمت جهانی نفت