Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - جنگنده هاي سازمان پيمان آتلانتيک شمالي (ناتو) به فرماندهي آمريکا دو منطقه در ولايت «بادغيس» در شمال غرب افغانستان را هدف قرار دادند.
به گفته عبدالعزيز بيگ رييس شوراي ولايتي بادغيس مناطق مسکوني در حومه شهرهاي «قلعه نو» و «قادس» در ولايت بادغيس هدف حملات جنگنده هاي ناتو قرار گرفت.
اين اولين بار نيست که نيروهاي امريکايي و ناتو مستقر در افغانستان مناطق مسکوني اين کشور را به بهانه از بين بردن تروريستها بمباران و موشکباران مي کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نقش نظاميان آمريکايي در ناامني هاي افغانستاننظاميان آمريکايي ماه آوريل نيز 562 بمب و موشک را در مناطق مختلف افغانستان پرتاب کردند که اين ميزان در مقايسه با يک دهه گذشته بي سابقه بوده است.
دونالد ترامپ رئيس جمهوري امريکا اخيرا به نظاميان اين کشور مستقر در افغانستان اجازه داد مجددا" وارد عمليات در اين کشور شوند.
اين در حالي است که در دوره رياست جمهوري حامد کرزاي به دليل جنايات بيشماري که نظاميان امريکايي و ناتو به دليل عمليات خودسرانه در افغانستان مرتکب مي شدند موظف شدند هر گونه عمليات خود را با وزارت دفاع افغانستان هماهنگ کنند اما در عمل نه تنها نيروهاي امريکايي و ناتو به آن عمل نمي کنند بلکه با از سرگيري حملات خود به مناطق مسکوني به گونه اي حاکميت ملي افغانستان را نقض مي کنند.
بي توجهي گسترده آمريکا و ناتو به حاکميت ملي و استقلال افغانستانپيشتر ارتش افغانستان از نيروهاي امريکايي و ناتو درخواست کرده بود اگر اطلاعاتي در مورد مخفيگاه تروريستها در افغانستان دارند در اختيار ارتش اين کشور قرار دهند تا نظاميان افغانستان خود عمليات را اجرا کنند بنابراين بي توجهي نيروهاي امريکايي و ناتو به اين درخواست نوعي بي توجهي به حاکميت ملي و استقلال افغانستان است.
«نظري» استاد دانشگاه کابل مي گويد: راهبرد جديد امريکا در افغانستان عامل گسترش ناامني، بي ثباتي و ادامه حضور گروه هاي تروريستي در افغانستان است بنابراين ترامپ عامل اصلي گسترش تروريسم در منطقه و عامل جنايت در افغانستان است.
ادامه حضور نظامي آمريکا در افغانستان زير سايه مخالف هاي مردمي در اين کشور
امريکا در حالي ادعا مي کند که پايگاه و مخفيگاه تروريستها در افغانستان را مورد هدف قرار مي دهد که ناامني و خشونتهاي خونين هر روز در اين کشوردر حال افزايش است و اين در حالي است که نيروهاي امريکايي و ناتو ماموريت جديد خود را در افغانستان ارائه کمکهاي آموزشي و حمايت از ارتش اين کشور تعريف مي کنند بنابراين از سر گيري حملات هوايي نيروهاي امريکايي در افغانستان تامل برانگيز است زيرا امريکا از هرگونه مخالفت مردمي با ادامه حضور نظاميش در افغانستان نگران است.
سيد اسحاق دلجو حسيني کارشناس مسايل سياسي مي گويد: جنايات جنگي نيروهاي خارجي و بويژه امريکايي ها در افغانستان آشکار است و آنان بايد پاسخگوي جنايات خود باشند.
امريکا در افغانستان مرتکب جنايات جنگي و اقداماتي نظير شکنجه، رفتار خشونت‌آميز و يا تجاوز شده و نظاميان امريکا و عوامل «سي آي اي» با توسل به شيوه‌هاي بي‌رحمانه، متهمان را بازجويي و آنها را شکنجه مي کنند و از هوا و زمين غير نظاميان را هدف قرار مي دهند.
حقيقت آمريکا براي مردم بي دفاع افاغنه
در هر حال، ادامه جنايات نيروهاي امريکايي و ناتو در افغانستان بيانگر اين واقعيت است که آنها نه تنها براي جان مردم اين کشور ارزش قايل نيستند بلکه با ناديده گرفتن تعهدات خود براي هماهنگي هر گونه عمليات با وزارت دفاع افغانستان، استقلال و حاکميت ملي اين کشور را نيز ناديده مي گيرند و به آن به عنوان يک ايالت عقب مانده خود مي نگرند. 134/112
نويسنده: مجيد وقاري

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۴۷۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به فلسطینیان نزدیک یک مدرسه در اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه، چهار نفر شهید و شمار زیادی زخمی شدند.

حمله هوایی صهیونیست‌ها به خانه‌ای در شرق رفح در جنوب نوار غزه هم، دو شهید و شمار زیادی زخمی بر جا گذاشت.

همچنین، هواپیما‌های جنگی رژیم صهیونیستی به چادر‌های محل اسکان آوارگان فلسطینی در شهرک "الزوایده" در مرکز نوار غزه حمله کردند که بر اثر آن، شمار زیادی شهید یا زخمی شدند.

حملات هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به "بیت لاهیا" در شمال نوار غزه نیز ادامه یافت. محله "الزیتون" در جنوب شهر غزه هم هدف حملات هوایی و توپخانه‌ای اشغالگران بود.
در کرانه باختری، نظامیان صهیونیست به شهرکی در شمال ”الخلیل“ یورش بردند و یک جوان فلسطینی را بازداشت کردند.

اشغالگران همچنین به شهرک ”عناتا“ در شمال قدس اشغالی و شهرک ”کفر نعمه“ در غرب رام الله حمله کردند. نظامیان صهیونیست به اردوگاه عسکر در شرق نابلس هم یورش بردند و یک جوان فلسطینی را بازداشت کردند.

دیگر خبرها

  • حمله موشکی و راکتی مقاومت به مواضع نظامیان رژیم صهیونیستی
  • دیلی‌تلگراف: اوکراین فقط ۶ ماه وقت دارد
  • بازگشت چند تیپ از ارتش رژیم صهیونیستی به مناطقی از نوار غزه
  • ادامه حملات رژیم صهیونیستی به غزه و کرانه باختری
  • استقرار ۳۳ هزار نیروی نظامی ناتو در مرز‌های روسیه/کشته شدن ۵۰۰ هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • استقرار 33 هزار نیروی نظامی ناتو در مرزهای روسیه/کشته شدن 500 هزار سرباز اوکراینی در جنگ با روسیه/حمله پهپادی گسترده اوکراین به شبه جزیره کریمه
  • انگلیس طرح اخراج پناهجویان به رواندا را تصویب کرد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه عین الاسد
  • حمله پهپادی به نظامیان آمریکایی در پایگاه «عین الاسد» عراق
  • خروج نظامیان آمریکایی از نیجر