Web Analytics Made Easy - Statcounter

   

به گزارش خبرگزاری بسیج قاسم میرزایی نیکو در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اظهارات رهبر انقلاب در خصوص وضعیت اقتصاد کشور و راهکارهای برون رفت از وضعیت فعلی، گفت: برطرف کردن موانع اجرای اصل 44 قانون اساسی از جمله دغدغه های مجلس شورای اسلامی و دولت بوده است از این رو در بودجه سال جاری تاکید شده یک‌سوم درآمدها از واگذاری اموال، شرکت‌ها و غیره به بخش خصوصی تامین شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم دماوند در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین باید یادآور شد که رییس جمهور نیز در این خصوص تاکید و دستور لازم به بخش های متصدی را داده اند.

وی در خصوص موانع تحقق اهداف اصل 44 قانون اساسی، ادامه داد: نحوه واگذاری، نحوه اداره بخش های اقتصادی و غیره از جمله مولف ههای مهم برای تحقق اهداف پیش بینی شده در این زمینه است؛ به عنوان مثال قرار بود کارخانه ای که واگذار می شود نیروی جدید جذب کند و به افزایش تولید بپردازد؛ اما علاوه بر اینکه تعطیل شده، زمین آن نیز تبدیل به محل مسکونی شده است.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: بنابراین اگر دولت بتواند تصدی گری را کاهش و نظارت را افزایش دهد، حتما شاهد شکوفایی حوزه اقتصاد خواهیم بود و در این بین نیز اصل 44 قانون اساسی نیز به طور کامل محقق خواهد شد.

میرزایی نیکو با اشاره به اینکه امروزه خام فروشی نفت یکی از مشکلات حوزه اقتصاد است زیرا خام فروشی نمی تواند ثمره ای برای کشور به همراه داشته باشد، گفت: این مهم در حالیست که تبدیل ماده خام به فرآورده نیاز به سرمایه گذاری دارد که این امر باید از طریق سرمایه گذاران داخلی و خارجی محقق شود؛ لذا باید چرخه ارزش افزوده که مربوط به سرمایه گذاری می شود را مورد توجه قرار دهیم تا بتوان از این طریق بخش خصوصی را تقویت کنیم.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین باید اذعان کرد تمام شرکت های بزرگ غربی خصوصی هستند از این رو اگر از اقتصاد دولتی دور شده و به اقتصاد خصوصی نزدیک شویم، احتمال برقراری ارتباط موثرتر بین سرمایه گذاران داخلی و خارجی افزایش خواهد یافت.

به گزارش ، خبرگزاری خانه ملت، رهبر انقلاب در دیدار با مسئولان نظام بیان کردند که اقتصاد دولتی جواب نمی‌دهد و همان‌گونه که بارها گفته‌ام باید سیاست‌های اصل ۴۴ جدی گرفته شود و بخش خصوصی را وارد میدان کنیم./

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۴۸۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مالیات بر ارزش افزوده کالا‌های اساسی به یک درصد کاهش یافت

بهادری جهرمی در حاشیه  جلسه هیات دولت اظهار کرد:با تصویب هیات وزیران هم مالیات بر ارزش افزوده که ۱۰ درصد است و هم حقوق گمرکی که ۴ درصد است برای اقلام کالا‌های اساسی، دارو، مواد اولیه تامین دارو، نهاده‌های دامی و کشاورزی و ملزومات مصرفی پزشکی به یک درصد کاهش می‌یابد.

سخنگوی دولت افزود: این کاهش مالیات بر ارزش افزوده و حقوق گمرکی بزودی اعمال خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • اعتبارات مناسبی در حوزه پسماند در نظر گرفته شده است
  • محبوبیت ایران در افکار عمومی جهان و ضرورت بازدارندگی داخلی و خارجی
  • ضرورت آموزش حداقل یک رشته ورزشی برای هر دانش آموز
  • تاجران پول در نظام سرمایه داری همان بانک‌ها هستند
  • نامه مجمع کارآفرینان به رئیس‌جمهوری؛ چالش‌های گمرکی را برطرف کنید
  • ضرورت تشکیل وزارت بازرگانی برای تنظیم بازار
  • (ویدئو) موافقت دولت با کاهش مالیات بر ارزش‌افزوده کالا‌های اساسی
  • کاهش مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی
  • یاداشت|متنوع سازی مبادی واردات یک ضرورت است
  • مالیات بر ارزش افزوده کالا‌های اساسی به یک درصد کاهش یافت