Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسکو - ایرنا - رئیس شرکت دولتی روس اتم اعلام کرد که وضعیت ایجاد شده در خصوص برجام و خروج آمریکا از این توافق بین المللی، باعث توقف طرح ها و پروژه های همکاری روسیه در ایران نمی شود.

به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی راشاتودی، آلکسی لیخاچوف گفت: هیچ ریسکی برای طرح های روسی در ایران در رابطه با وضعیت پیرامون برجام نمی بینیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: اگر از قوانین بین المللی و قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل پیروی کنیم، هیچ ریسکی (برای طرح های روسی در ایران) وجود ندارد چرا که طرح های روسی در ایران پیش از امضای برجام شروع شده بود.
لیخاچوف تصریح کرد: شرکت روس اتم پیش از آغاز اجرای برجام با ایران توافقنامه امضا کرد و به همین دلیل ریسکی برای طرح های روسی در این کشور وجود ندارد.
به گزارش ایرنا، شرکت دولتی روس اتم با سازمان انرژی اتمی ایران موافقتنامه همکاری امضا کرده است.
شرکت اتم استروی اکسپورت وابسته به شرکت روس اتم پیمانکار اصلی نیروگاه هسته ای بوشهر است و واحد اول این نیروگاه را با مشارکت طرف ایرانی راه اندازی کرده است.
مراحل اولیه اجرای طرح فاز دوم نیروگاه هسته ای بوشهر از پاییز گذشته آغاز شده است.
ترامپ روز 18 اردیبهشت ماه گذشته خروج آمریکا از توافق هسته ای ایران و 1+5 و بازگرداندن تحریم ها علیه ایران را اعلام کرد.
شبد**اروپام*391* 1346*1379

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي برجام 97 ايران روس اتم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۵۰۵۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیان ۱۰۰ میلیارد دلاری شرکت‌هایی که از روسیه خارج شدند

خبرگزاری رویترز در تحلیل آماری جدید خود اعلام کرد خروج شرکت‌های خارجی از روسیه که از زمان آغاز جنگ اوکراین صورت گرفت، بیش از ۱۰۷ میلیارد دلار به آنان ضرر زده است.

گفته می‌شود حجم زیان‌ها نسبت به آخرین آمار آن که در ماه اوت سال گذشته منتشر شد، به میزان یک سوم افزایش یافته است.

پس از آغاز جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۲، برخی شرکت‌های چند ملیتی از جمله رستوران‌های زنجیره‌ای مک دونالد، شرکت تولید پوشاک اچ اند ام و شرکت نفتی «شل» اعلام کردند روابط خود را با روسیه مجددا بررسی خواهند کرد. برخی از شرکت‌ها شروع به کاهش سرمایه‌گذاری کرده و برخی نیز اعلام کردند به طور کلی از بازار روسیه خارج خواهند شد. 

شرکت نفتی شل فروردین ماه سال گذشته اعلام کرد پس از خروج از روسیه، ۵ میلیارد دلار زیان مالی دیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • زیان ۱۰۰ میلیارد دلاری شرکت‌هایی که از روسیه خارج شدند
  • خبرگزاری روسی: شرکت های خارجی پس از ترک روسیه ۱۰۷ میلیارد دلار ضرر کردند
  • توهین دوباره بایدن به پوتین | سومین لقب رئیس جمهور آمریکا برای همتای روسی
  • گام نخست باشگاه هسته‌ای بریکس با حضور ایران
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • فیلم| افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان
  • (ویدیو) افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان
  • ۲ بازیکن رم در لیست خروج ده‌روسی
  • افشای دیدار ضدبرجامی جان کری و سعودالفیصل در داخل هواپیما به روایت روحانی /چه کسانی ترامپ را برای خروج از برجام تشویق کردند؟
  • ظریف : چون از آمریکا آمدم خودی محسوب نمی‌شدم/ برای کشت بادمجان در این دولت گفتند شش ماه صبر کنید، از برجام توقع داشتند یکی دو ماهه جواب دهد!