Web Analytics Made Easy - Statcounter

خدیجه رحمانی متخصص تغذیه در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص نکات تغذیه‌ای زنان باردار در ماه رمضان  اظهار کرد:  زنان بارداری که به روزه گرفتن تمایل دارند، می توانند در  سه ماهه دوم بارداری روزه بگیرند اما روزه داری در سه ماه اول و آخر برای جنین مشکل آفرین نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه خانم های بارداری که در سه ماهه دوم قصد روزه گرفتن دارند، باید رژیم غذایی مناسبی داشته باشند، گفت: در زمان افطار مانند وعده صبحانه باید غذای زودهضم و پروتئین دار استفاده کرد همچنین نان، شیر و خرما فراموش نشود و حتما در وعده های غذایی خانم های باردار جای گیرد.

دور استفاده از کله پاچه را در ماه رمضان خط بکشید

رحمانی با تاکید بر اینکه خانم های باردار در ماه رمضان به هیچ وجه نباید کله پاچه استفاده کنند، عنوان کرد: کله پاچه غذای سنگینی است که خانم ها باید از مصرف آن امتناع کنند و می توانند به جای آن از در وعده سحر از یک کاسه حلیم استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: خانم‌های باردار در مصرف این مواد غذایی احتیاط کنند

وی ادامه داد: خانم های باردار یک تا 2 ساعت بعد از مصرف افطاری می توانند ساندویچ مصرف کنند؛ ساندویچ کوکو سبزی، کوکو سیب زمینی، مرغ و اولیه ساده می تواند انتخاب مناسبی در این زمینه باشد که بهتر است این ساندویچ را با سالاد مصرف کنند.

پزشکان استفاده از مواد غذایی کامل برای مادران باردار توصیه می کنند

این متخصص تغذیه با بیان اینکه مادران باردار در وعده سحر باید غذای کاملی حاوی تمام گروه های غذایی را داشته باشد،  افزود: بهتر است در وعده سحر  پلو استفاده شود؛ پلو خورشت، کباب و مرغ انتخاب خوبی است همچنین در کنار آن می توان از سبزیجات خام استفاده کنند.

رحمانی با تاکید بر اینکه خانم های باردار باید از زمان افطار تا سحر به وعده های غذایی خود توجه کنند، عنوان کرد: حتما در این زمان شیر استفاده کنند، 2 لیوان شیر برای آنان بسیار مفید است؛ یک لیوان شیر در زمان افطار و یک  لیوان  30 دقیقه قبل از خواب برای آنان توصیه می‌شود.

بیشتر بخوانید: مواد غذایی که حتما باید در دوران بارداری مصرف کنید

وی ادامه داد: مادران باردار باید بعد از افطار و قبل خواب استفاده از میوه جات را فراموش نکنند؛ همچنین در زمان سحر به اندازه نصف لیوان، میوه استفاده کرده، چرا که میوه جات پروتیئن خوبی دارد و زمانی که فرد از این مواد استفاده می کند، در طول روز کمتر دچار تشنگی و گرسنگی می شود، میوه جاتی که آب فراوان دارد مانند هندوانه در تامین آب بدن مفید است.

برای رفع تشنگی خود می توانید از شربت های خانگی استفاده کنید

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه مصرف آب را در زمان افطار تا سحر نباید فراموش کرد، گفت: آب، چای و شیر بهترین مواد تامین کننده آب بدن در طول روز است؛ شربت‌های خانگی مانند آلبالو، سنکنجبین، آبلیمو و شربت های خانگی از این قبیل که مواد افزودنی ندارد بسیار مفید است.

رحمانی با تاکید بر اینکه خانم‌های باردار باید از مواد  غذایی پر نمک پرهیز کنند، گفت: زمانی که فرد باردار شد باید از مصرف مواد غذایی شور اجتناب کند چرا که از هفته 20 بارداری ممکن است به فشار خون بالا مبتلا شود که نمک در افزایش آن بسیار تاثیر گذار است، لذا نمک را در رژیم غذایی خود کاهش می‌دهند، به ویژه افرادی که به ادم بارداری ( ادم بارداری به معنی ورم است) دچار می شوند، باید به اندازه نمک استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: مفیدترین و مضرترین غذاها برای خانم‎‌های باردار+توصیه‌ها

وی با اشاره به اینکه خانم‌های باردار باید به نوع فعالیت خود اهمیت دهند، یاد آور شد: خانم های بارداری که در ماه رمضان روزه می گیرند باید در طول روز کمتر در مقابل نور خورشید قرار گیرند، نور خورشید سبب تعریق و در نهایت تبخیر آب بدن می شود همچنین باید مراقب باشند که در طول دوران بارداری به سوء تغذیه دچار نشوند چرا که در سلامت جنین موثر است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۵۰۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همه چیز درباره طرح «یسنا» یارانه ویژه مادران باردار + ثبت نام

«طرح یسنا» یا همان یارانه ویژه مادران باردار و دارای کودک شیر خوار کشوری شد. این طرح یارانه مضاعف ۶۰۰ هزار تومانی برای مادران با فرزند زیر ۲ سال است که برای سه دهک اول کم درآمد به اجرا درآمده است. نحوه ثبت نام یارانه مادران باردار در ادامه در رادیو ایمنا عنوان شده است.

دانلود صوت یارانه مادران باردار

کد خبر 746239

دیگر خبرها

  • همه چیز درباره طرح «یسنا» یارانه ویژه مادران باردار + ثبت نام
  • خانم بازیگر کارگردان شد و جایزه بین‌المللی گرفت
  • اولین مقاله اش: تقصیر با مردان است نه زنان / اولین کتابش: پیغمبر دزدان / آنچه محقق داماد در باره باستانی پاریزی گفت
  • حال و هوای خانه شهید طهرانی مقدم بعد از عملیات «وعده صادق»
  • جایگاه مردان و زنان در بی‌آرتی‌های تهران تغییر کرد
  • تغییر جایگاه مردان و زنان در اتوبوس‌های بی.آر.تی
  • تعویض محل استقرار زنان و مردان در اتوبوس‌های تندروی تهران | علت این تصمیم چیست؟
  • تغییر محل نشستن مردان و زنان در اتوبوس های بی.آر.تی
  • همایش بزرگداشت دکتر زهرا شجاعی 13 اردیبهشت در قم برگزار می شود
  • داستان‌های عامه ما، ریشه در واقعیت دارند/ ردّپای کهن الگوها در روایت‌های زنان/ مضامین متنوع لالایی‌ها و شعرهای زنانه