Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-25@21:11:17 GMT

نخستین فضانورد روزه دار جهان!

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۵۰۵۵۴

نخستین فضانورد روزه دار جهان!

به گزارش پارس نیوز، 

اولین فضانورد کشور مالزی دکتر شیخ مظفر مشکور نام داشت و در واقع نهمین فضانورد مسلمانی بود که در سال ۲۰۰۷ میلادی به فضا رفت اما سفر او با ماه رمضان مصادف شد. با اینکه به وی اجازه داده شده بود که روزه نگیرد، او موفق شد که در فضا تمام روزه‌هایش را بگیرد و به اولین فضانورد روزه‌دار جهان تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیخ مظفر شکور یکی از سه فضانوردی بود که در روز ۱۸ مهر سال ۱۳۸۸ از پایگاه فضایی بایکونور قزاقستان به مقصد ایستگاه فضایی بین المللی پرواز نمود و از آنجایی که اولین مسلمانی بود که در ماه رمضان به فضا سفر می‌کرد، در آن زمان به اشتباه اولین فضانورد مسلمان لقب گرفت. در حالی که قبل از او مسلمانانی از کشورهای ایران (انوشه انصاری)، عربستان (سلطان بن سلمان بن عبدالعزیز آل سعود)، افغانستان (عبدالاحد مومند)، سوریه (محمد فارض) و... به فضا رفته بودند. به این ترتیب، او نهمین فضانوردی مسلمان به شمار می‌رفت.

وزیر علوم مالزی پیش از سفر اولین فضانورد مالزی به او خاطر نشان کرده بود که هیچ اجباری برای روزه‌ی گرفتن حین سفر فضایی وجود ندارد اما مشکور اعلام کرده بود از آنجایی که مسلمان خوبیست، امیدوار است که بتواند سه روز از ماموریت ده روزه‌ی خود در فضا را که مصادف با ماه رمضان بود، روزه بگیرد.

در آن زمان برخی کارشناسان به این مسئله واکنش خوبی نشان ندادند و انجام آزمایش‌های علمی را اولویت اصلی عنوان کردند اما این دکتر سعی کرد تا روزه گرفتن مشکلی در انجام وظایف و آزمایش‌های وی ایجاد نکند.

مشکل دیگری هم در انجام وظایف دینی اولین فضانورد روزه‌دار جهان وجود داشت. به علت نبود جاذبه او قادر نبود هنگام نماز روزانه‌، به سمت قبله ایستاده یا روی زمین زانو بزند. به دلیل همین دشواری ها بود که علمای اسلامی کشور مالزی، قبل از سفر شکور به فضا، کتابی با عنوان «راهنمای مسلمانان در فضا» منتشر کردند.


انتهای پیام/

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: مالزی ماه رمضان جهان قزاقستان ایستگاه فضایی بین المللی مسلمان ایران عربستان افغانستان سوریه زمین مسلمانان ایستگاه فضایی بین المللی جهان سوریه مالزی مسلمانان پارس پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۵۰۵۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی سیاسرانی در شورای جهانی بوکس موی تای

دومین دوره رقابت‌های ونوم فایت موسوم به Venum Fight 2، پنجم اردیبهشت ماه در استادیوم بزرگ راجادامنرن (نخستین استادیوم موآی‌تای جهان) برگزار ‌شد.

در دسته فوق ولتروزن و در دیدار اصلی این کارت، محمد سیاسرانی، با پیروزی شیرین در هر پنج راند مبارزه، در برابر 'سورنخاو سیتکامنانلوئه' تایلندی، قهرمان سابق استادیوم راجادامنرن، عنوان قهرمانی بین‌المللی شورای جهانی بوکس موآی‌تای (WBC Muay Thai) را از آن خود کرد.

این نخستین‌بار است که یک ایرانی این عنوان ارزشمند را کسب می‌کند.

پیشتر سجاد ستاری نخستین و تنها عنوان قهرمانی جهان این سازمان را به نام خود ثبت کرده‌بود.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی سایر حوزه ها

دیگر خبرها

  • اولین دوره رقابت‌های بین‌المللی تنیس ساحلی قرعه‌کشی شد
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی شان می شوند
  • ۳ فضانورد چینی امروز راهی ایستگاه فضایی‌شان می‌شوند
  • ۱۵ کشور قدرتمند جهان اسلام بر اساس مولفه های نظامی و اقتصادی
  • دستگیری یک تبعه رژیم صهیونیستی در مالزی که قصد انجام عملیات تروریستی داشت
  • ملت‌های مسلمان، یهودی، مسیحی و بودایی حقوق فلسطینیان را از کشورهای حامی رژیم صهیونیستی مطالبه می‌کنند
  • رونمایی از بزرگ‌ترین مسئله ایران و جهان که از فقر هم وحشتناک تر است
  • قهرمانی سیاسرانی در شورای جهانی بوکس موی تای
  • رقابت دو هفته‌ای تنیسور‌های ساحلی جهان به میزبانی کیش
  • انجام بیش از ۲ هزار مورد بازرسی و نظارت در چهارمحال و بختیاری