Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید حسن موسوی چلک در گفتگو با ایسکانیوز گفت: یکی از مولفه‌هایی که نشان دهنده پویایی و شادابی در هر جامعه محسوب میشود بالا بودن شاخص های نشاط و پایین بودن آمار اختلالات روانی و پایین بودن آمار خشونت و موضوعات مشابه این مولفه ها است بالا بودن امید و سرمایه های اجتماعی نشان دهنده این است که جامعه مسیر خود را به درستی طی می کند و نهادهای اجتماعی هم کارکردهای خاص خودشان را دارند اما آنچه که امروز در ایران شاهدش هستیم این است که باید بیش از پیش به موضوع سلامت روانی جامعه توجه کنیم این توجه نه فقط در حرف که در عمل نیز باید نشان داده شود .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چلک گفت: بخشی از آنچه در جامعه فراگیر است به ظرفیت سازی و برتر سازی سیاست گذاران بر می گردد و اگر از این ظرفیت ها ممیزی فرهنگی نشود جامعه جایگاه خود را پیدا می کند و بخش دیگراز موضوعات فراگیر، خود مردم هستند.

نشاط فراتر از شادی های است که ما در حال حاضر داریم

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران گفت: برای تقویت نشاط و شادابی ،شایسته سالاری و پاسخگویی باید به طور جدی پیگیری شود.نشاط فقط خندیدن نیست و خنده فقط بخشی از شادی است . نشاط فراتر از شادی های است که ما در حال حاضر داریم و استفاده از تمام ظرفیتها برای بالا بردن شاخص نشاط و شادابی به سیاستگذاران و مردم برمی گردد.

موسوی گفت: همبستر سازی برای بالا رفتن نشاط و ظرفیت سازی آن از وظایف و سیاست های دولت است و از همه مهم تر این است که در عرصه کلان کشور موضوع سلامت روانی اجتماعی باید جدی تر مطالبه شود. اگر وزارت بهداشت اعلام می کند آمار افسردگی ۲۵ درصد است و ما ۶ میلیون فرد افسرده داریم و قوه قضاییه نیز برای بالا رفتن آمار پرونده های قضایی و خشونت اظهار نگرانی می کند نشان دهنده این است که ما باید برای ایجاد نشاط در جامعه برنامه ریزی دیگری داشته باشیم .
رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران گفت: اگر افراد به سمت مواد مخدر صنعتی و غیر صنعتی می روند به دنبال فضای شاد هستند و حتی فضای مجازی نیز که برای عده ای خروج از وضعیت فعلی شان است تا بتوانند برای لحظه ای شادی را تجربه کنند اگرچه خیلی از این شادی ها ، شادی های کاذبی است که می تواند تلخی بلند مدت داشته باشند و دلیل همه آنها نبودن شادی در اجتماع است.


چلک با تاکید بر اینکه آنچه حائز اهمیت است موضوع سلامت روانی اجتماعی است گفت: موضوع سلامت روانی اجتماعی باید بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد و علاوه بر سیاست گذاری های دولت مردم نیز باید برای این نیاز و حق جدی ، برنامه ریزی کنند و وقت و هزینه بگذارندو مطالبه گر باشند .

وی با اشاره به اینکه نباید برای شاد بودن منتظر دولت و دولتها باشیم باید با تقویت هویت فرهنگی مان گام اول را آغاز کنیم و انتظار نداشته باشیم دولت همه چیز را فراهم کند افزود: به اعتقاد من هر دو طرف یعنی دولت و مردم در برنامه ریزی و اقدامات قبلی کوتاهی کرده اند یعنی هیچیک از دو طرف نشاط اجتماعی را در برنامه های خود به صورت جدی نگنجانده اند . نمونه اش این که اگر نمایشگاه لباس در جایی دایر باشد تقریبا همه مردم به دیدن آن می روند در حالی که اگر در کنار همین نمایشگاه کارگاه آموزشی مهارت زندگی و شاد زیستن برگزار شود حتی اگر رایگان باشد کمتر کسی در آن شرکت می کند.

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران گفت: مردم و دولت باید برای ارتقای شاخص نشاط و شادابی در جامعه تلاش کنند که نتیجه آن پایین آمدن خشونت و آسیب های اجتماعی و رفع مشکلات متعددی است که اکنون جامعه ما آن را تجربه می کند تجربه ای که تلخ است و به نظر من کثرت بیش تر از این هم در این حوزه جایز نیست.

وی گفت: شاخصی که وزارت بهداشت در مورد اختلال های روانی اعلام کرده شاخص نگران کننده ای است ولی این عدد در تهران کمتر است بنابر این باید از تمام ظرفیت های دینی،ملی،قومی در چهار چوب قوانین و مقررات جاری کشور و هویت دینی مان استفاده کرده و این فضا را تغییر دهیم چرا که امروز بیش از هر زمان نیاز به خلق شادی های گروهی داریم اگر این اتفاق نیفتد مردم به انزوا می روند.

مردم و دولت اید برای ارتقای شاخص نشاط و شادابی در جامعه تلاش کنند که نتیجه آن پایین آمدن خشونت و آسیب های اجتماعی و رفع مشکلات متعددی است که اکنون جامعه ما آن را تجربه می کند

چلک ادامه داد: طبیعی است که آمار اختلالات روانی بیشتر خواهد شد چرا که شرایط اقتصادی موجود در کشور باعث شده مردم فشارهای متعددی را تحمل کنند و بالطبع طاقت افراد در مقابل این فشارها دائمی نخواهد بود مگر اینکه ساز و کار خروج از این شرایط فراهم شود و مردم هم بتوانند خود مراقبتی و تاب آوری اجتماعی را هم یاد بگیرند.

طبیعی است که آمار اختلالات روانی بیشتر خواهد شد چرا که شرایط اقتصادی موجود در کشور باعث شده مردم فشارهای متعددی را تحمل کنند و بالطبع طاقت افراد در مقابل این فشارها دائمی نخواهد بود مگر اینکه ساز و کار خروج از این شرایط فراهم شود و مردم هم بتوانند خود مراقبتی و تاب آوری اجتماعی را هم یاد بگیرند

وی در پایان گفت: ما در حال گذار از شرایط سخت اقتصادی هستیم و باید بتوانیم زندگی با نشاط تری داشته باشیم و مستلزم این است که نشاط را جدی تر بگیریم و به آن به عنوان یک حق نگاه کنیم اگرچه در کوتاه مدت نتیجه نخواهیم گرفت اما اگر دغدغه این موضوع وجود داشته باشد و برای آن نیز برنامه ریزی داشته باشیم شاید شرایط بهتر از وضعیت فعلی باشد زیرا وضعیت فعلی خوب و مطلوب نیست.

این در حالی است که چندی پیش آخرین آمارهای تاسف بار اجتماعی حاکی از آن بود که به ازای هر 4 نفر در کشور یک نفر دارای اختلال روانی است.
ایرج حریرچی در ارتباط با موضوع سلامت روان، گفته بود: اختلالات روانی دلایل گوناگونی مانند مسائل ارثی، فیزیولوژی، محیطی، فردی، خانوادگی و شیوه زندگی دارد.سلامت روان بیش از اینکه فردی باشد یک موضوع اجتماعی به شمار رفته و جامعه ناسالم از لحاظ سلامت روان دچار بی‌اعتمادی، دشمنی و بدگمانی می‌شود در حالی که جامعه سالم بسیار کارآمد است.

سخنگوی وزارت بهداشت بیان کرده بود:‌ در تهران این اختلالات روانپزشکی بیشتر است یعنی از هر سه نفر یکی گرفتار این مشکل است. البته میزان آن در فواصل مختلف در پایتخت متفاوت بوده و تنش‌های سیاسی،اجتماعی و اقتصادی در فواصل زمانی مشخص تاثیرات مستقیم و غیرمستقیم داشته است.

وی گفته بود:‌ همچنین میزان بروز اختلالات در یک سال در زنان نسبت به مردان بیشتر گزارش شده است و با افزایش سن مشکلات روانی بیشتر می شود و با افزایش سواد این اختلالات کاهش می‌یابد.

سخنگوی وزارت بهداشت عنوان کرده بود:‌ اختلالات روانی در شهرها بیشتر از روستاها بوده و افرادی که متارکه کرده اند بیشتر دچار این مشکل هستند.

اکرم جدیدی ممتاز

705

رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران سید حسن موسوی چلک بالا رفتن نشاط و ظرفیت سازی خشونت پرونده های قضایی نگرانی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران خشونت پرونده های قضایی نگرانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۵۰۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیته امنیت روانی اردبیل در دادستانی تشکیل می‌شود

دادستان مرکز استان اردبیل در تشریح برنامه‌های عملیاتی دادسرا در سال جدید، از تشکیل کمیته امنیت روانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، جلال آفاقی، ظهر امروز _چهارشنبه هشتم فروردین_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شناسایی بسترهای فسادزا و عوامل نارضایتی مردم از دستگاه‌ها و مقابله با آنها به عنوان شعار سال دادستانی اردبیل انتخاب شده است، اظهار کرد: امور نظارت بر ضابطین و زندان‌ها، مبارزه با قاچاق و جرایم سازمان‌یافته جزو اولویت اقدامات دادستانی اردبیل خواهد بود.

وی همچنین با اشاره اهمیت موضوع حقوق عامه افزود: پیشگیری از وقوع جرایم و آسیب‌های اجتماعی، امور حسبی، امور فرهنگی و اجتماعی، امنیت انسانی و سلامت، صیانت از حقوق بیت‌المال و کنترل مجرمان حرفه‌ای و سابقه‌دار به عنوان بخشی از برنامه‌های عملیاتی سال جاری در سطح استان مدنظر قرار گرفته است.

آفاقی، صیانت از حریم امنیت در تمام ابعاد آن را رسالت خطیر دادستانی دانست و اظهار داشت: کمیته امنیت روانی استان اردبیل ظرف چند روز آتی در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل تشکیل خواهد شد.

دادستان مرکز استان با اشاره مجدد به شعار سال دادستانی اردبیل مبنی بر شناسایی بسترهای فسادزا و عوامل نارضایتی مردم از دستگاه‌ها و مقابله با آن، افزود: در سال جدید نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها و ارزیابی و رصد مستمر تکالیف از حیث ترک با جدیت و بیش از پیش، دنبال می‌شود.

کد خبر 739735

دیگر خبرها

  • شادی و نشاط شاه‌کلید داشتن خانواده‌ای پویا
  • مردم پایه و اساس ایجاد تحول در جامعه هستند
  • کمیته امنیت روانی اردبیل در دادستانی تشکیل می‌شود
  • بستر افزایش نشاط اجتماعی فراهم شود/ ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت اساتید پیشکسوت
  • لزوم تلاش بیشتر مسئولان برای کاهش تصادقات جاده‌ای / بستر افزایش نشاط اجتماعی فراهم شود
  • تأکید رئیسی بر فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی
  • تاکید رییسی بر فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی
  • فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی/گزارش وزرا به رئیس جمهور
  • تاکید رئیس جمهور بر فراهم کردن بستر افزایش نشاط اجتماعی
  • سال گذشته چند نفر مورد همسرآزاری قرار گرفتند؟