Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شریان»
2024-03-29@06:57:58 GMT

هواپیمای تشریفات دولت ایران تحریم شد

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۵۰۶۶۴

بررسی‌ها نشان می‌دهد هواپیمای ایرباس ۳۲۰ خطوط هوایی معراج با شماره دم EP-AJC که امروز در فهرست تحریم‌های آمریکا قرار گرفت، جزء هواپیماهایی است که با عنوان هواپیمای تشریفات دولت جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است.

به گزارش شریان نیوز،دولت آمریکا امروز، پنجشنبه نام چند فرد و شرکت مرتبط با چند خطوط هوایی قبلاً تحریم‌شده ایران و چندین هواپیمای مرتبط با آنها را در فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا، به عنوان اتاق جنگ اقتصادی آمریکا علیه ایران روز پنجشنبه اعلام کرد ۳ فرد و ۶ شرکت مرتبط با خطوط‌های هوایی ماهان، معراج، کاسپین و پویا را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است. 

در فهرستی که خزانه‌داری آمریکا منتشر کرده علاوه بر نام این نفرات و شرکت‌ها نام ۳۱ فروند هواپیما و شماره‌های ثبت آنها نیز آمده است. 

بررسی خبرنگار بین‌الملل فارس نشان می‌دهد هواپیمای ایرباس ۳۲۰ خطوط هوایی معراج با شماره دم EP-AJC که در این فهرست درج شده جزء هواپیماهایی است که با عنوان هواپیمای تشریفات دولت جمهوری اسلامی ایران ثبت شده است.
 
وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای بعد از اعلام این تحریم‌ها به  کشورها و شرکت‌ها در سراسر جهان درباره اعطای مجوز فرود و ارائه هر گونه خدمات عمومی به شرکت‌ها و هواپیماهای تحریم‌شده هشدار داده است. 

در بیانیه خزانه‌داری آمریکا آمده است: «فعالیت‌های بالقوه‌ای که می‌توانند مشمول تحریم‌ها شوند موارد زیر هستند: «تأمین قطعات هواپیما و تجهیزات، قراردادهای تعمیرات، خدمات زمینی و مهمانداری، نقل و انتقال‌های بین خطوط و قراردادهای نماد مشترک، خدمات فروش و تهیه بلیط، خدمات بازاریابی، توافقنامه‌های همکاری در زمینه حمل بار، توافقات و قراردادهای نمایندگی فروش بار و توافقات و خدمات تحویل بار.»

منبع: فارس

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۵۰۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا ۱۱ فرد و نهاد سوریه را تحریم کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه به وقت محلی اعلام کرد: «امروز دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری (OFAC) ۱۱ فرد و نهاد حامی حکومت بشار اسد رئیس‌جمهور سوریه که از طریق تسهیل نقل و انتقالات مالی غیرقانونی و قاچاق مواد مخدر از این رژیم حمایت می‌کردند، تحریم کرد.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا ادامه داد: « سوریه به تولیدکننده و صادرکننده پیشرو کپتاگون تبدیل شده است. این ماده یک محرک از نوع آمفتامین بسیار اعتیادآور است که به طور غیرقانونی در سراسر خاورمیانه و اروپا قاچاق می‌شود.»

برایان نلسون معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی گفت: «رژیم اسد به استفاده از طرح‌های مختلف برای فرار از تحریم‌ها از جمله قاچاق مواد مخدر غیرقانونی، بهره‌برداری از مبادلات ارزی و استفاده از تجارت‌های به ظاهر مشروع ادامه می‌دهد. »

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آمریکا یک کانال تلگرامی را تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید انگلیس و آمریکا علیه حماس
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ تن در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله و حزب الله/ مخالفت آمریکا با خط لوله گاز پاکستان و ایران/ اظهارات توهین آمیز بایدن درباره پوتین/ شهید و زخمی شدن ۴۰ نفر در حمله آمریکا به «دیرالزور»
  • تحریم‌ های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، یمن و لبنان
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن  و حزب الله لبنان
  • آمریکا ۱۱ فرد و نهاد سوریه را تحریم کرد
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه سپاه، انصارالله یمن و حزب الله لبنان
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران، یمن و لبنان وضع کرد