Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج میبد سردار محمد حسین فیاض یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس در ضیافت افطار بسیجیان گردان امام حسین (ع) و برخی از مسئولین میبد، گفت: به خاطر جدایی ارتش و سپاه در زمان بنی صدر و با خیانتی که انجام داد، در اوایل جنگ مشکلات زیادی برای دفاع از کشور وجود داشت که با فرار وی، و اتحاد ارتش و سپاه، توان دفاعی خوبی پیدا کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با یادی از شهید حسن باقری و تاثیر وی در عملیات بیت المقدس افزود: شهید حسن باقری یک نیروی اطلاعاتی بود که حتی طرح ریزی عملیات‌ها را نیز انجام می‌داد که شکست حصر ابادان یکی از آن‌ها بود، و ایشان علم و سرعت در طرح ریزی بسیار خوبی داشت که حتی ارتش نیز آن را می‌پذیرفت.
سردار فیاض بیان داشت: عملیات بیت المقدس برای ازاد سازی غرب کارون، شهر هویزه و همینطور منطقه شهر خرمشهر و رسیدن به مرز بین المللی انجام گرفت که اتحاد این دو نیروی بزرگ کشور در آن بسیار مهم بود.
وی ادامه داد: مرحله اول عملیات عبور از کارون و رسیدن به جاده اهواز خرمشهر بود که کمر دشمن در ایستگاه حسینیه که محل اطلاق دو سپاه دشمن بود، قیچی شد، و دشمن در این دو بخش برای تهیه ادوات خود به مشکل بزرگی خورد.
فرمانده دوران دفاع مقدس تصریح کرد: در مرحله دوم عملیات رزمندگان اسلام موفق شدند به مرز بین المللی برسند، عبور از کارون و ازادی هویزه و رسیدن به کوشک و طلائیه در این مرحله انجام گرفت.
وی گفت: برای ازادسازی خرمشهر نیز دو محور بیشتر برای ما نمانده بود که هر دو مورد استفاده خود دشمن بود که یکی جاده اسفالت ورودی به خرمشهر و دوم جاده پل نو بود، و منطقه کامل تحت پوشش موانع بود که نمی‌شد از آن‌ها استفاده کرد.
سردار فیاض با بیان این نکته که فتح خرمشهر فتح ارزش‌ها بود، خاطرنشان کرد: ما در گردان امام رضا (ع) و جزء نیرو‌های خط شکن بودیم که از پل نو و از کنار مرز به منطقه گمرک وارد شدیم و درگیری بسیار شدیدی نیز با دشمن در این منطقه ایجاد شده بود.
وی با اشاره به این نکته که دفاع شدید و سنگر به سنگر دشمن کار را بسیار سخت کرده بود، اظهار داشت: دشمن با همه توان رزمی خود طی ۳۴ روز در مقابل مردمی جنگید که همه آن‌ها نیروی رزمی نبودند و با مشکلاتی که بنی صدر پیش اورده بود خرمشهر به دست دشمن بعثی افتاد، ولی دشمن برای نگه داشتن این شهر جدا از نیروی زیادی که در انجا داشت، موانع بسیار زیادی را ایجاد کرده بود که به لطف خدا طی چند روز شکست خورد و چندین هزار نفر از نیروهایش نیز اسیر شدند.
مدافع حرم اهل بیت در سوریه، در انتها گفت: این سال‌ها نیز دشمن با همه توان خود در سوریه و عراق وارد جنگ نیابتی شد، که با دفاع مردمی و کمک‌های مستشاری ما به دعوت دولت‌های این کشور‌ها شکست‌های سختی خورد و همه این‌ها اثر ایمان به خدا می‌باشد.
در پایان مراسم، نماز جماعت مغرب و عشاء به امامت حاج آقا زارعی مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج میبد اقامه شد و در ادامه بسیجیان و مسئولین شهرستان در ضیافت افطاری گردان امام حسین (ع) شرکت نمودند.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۵۰۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن ذلت را در عملیات «وعده صادق» تمام‌قد پذیرفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدحسین رنجبر، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان در نشست شورای این دانشگاه که با حضور رؤسای واحد‌ها، مراکز دانشگاهی و اعضا شورای تخصصی این استان برگزار شد با تأکید بر پاسخگویی سپاه اسلام به رژیم اشغالگر قدس اظهار کرد: سپاه اسلام در یک نمایش اقتدارگرایانه و انقلابی، گوشه کوچکی از قدرت نظامی خود را به نمایش گذاشت و چنان هیمنه پوشالی دشمن را در هم شکست که ذلت را تمام‌قد پذیرفت و اعتراف به شکست کرد.

وی افزود: آغاز سال نو و تلاقی بهار قرآن و بهار طبیعت، نشان از قدرت لایزال الهی در انسجام بخشیدن به جهان هستی دارد و چه زیبا بود که در این سال جدید، جواب ددمنشی جنایتکاران صهیونیست مانند همیشه با قدرت و اقتدار داده شد و این نشان دهنده آن است که جمهوری اسلامی به‌عنوان قدرت اول منطقه می‌تواند دشمن را در همه عرصه‌ها به ذلت و خواری بکشاند.

این مقام مسئول با اشاره به جنایات صهیونیست‌ها در غزه و فلسطین اشغالی عنوان کرد: همه کشور‌های به ظاهر طرفدار حقوق بشر، چشم خود را روی این جنایت‌ها بسته‌اند و هیچ تصمیم قاطعی در این حوزه برای پایان دادن به این حمله‌های وحشیانه رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی توسط سازمان‌های به ظاهر مدافع حقوق بشر گرفته نمی‌شود.

رنجبر تأکید کرد: ایران اسلامی با عملیات«وعده صادق» نشان داد که اگر کشور‌های ابرقدرت پشتیبان این رژیم منحوس نباشند، این رژیم بیش از یک روز نمی‌تواند دوام بیاورد و در حمله موشکی و پهپادی نیروی‌های سپاه اسلام، آشکار شد که کشورهایی مانند انگلیس، آمریکا و فرانسه چگونه در حفظ این رژیم پلید متحدند و از جان‌ودل برای حمایت و حراست از آن مایه می‌گذارند.

وی نقش دانشگاه‌ها را در تربیت نیروی انسانی مهم خواند و گفت: دانشگاه‌ها باید نیروی ماهر، کاردان و کارآزموده تحویل اجتماع دهند تا چرخ صنعت به‌واسطه همکاری دوجانبه و ارتباط تنگاتنگ صنعت و دانشگاه سرعت بیشتری بگیرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان بیان کرد:‌ همه رؤسای دانشگاه‌ها به وظیفه رشد، توسعه و بالندگی کشور توجه ویژه داشته،‌ برنامه‌های خود را منطبق بر سند توسعه و تعالی دانشگاه به پیش ببرند در ارتقای سطح کیفی و کمی دانشگاه بیش‌ازپیش کوشا باشند و تحقق شعار سال را به‌عنوان فصل الخطاب رشد و تعالی دانشگاه‌ها مدنظر قرار دهند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سردار حسن‌زاده: جشن بزرگ پیروزی جبهه مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی بیش از هر زمانی نزدیک است.
  • دشمن ذلت را در عملیات «وعده صادق» تمام‌قد پذیرفت
  • «وعده صادق» تجلی ایمان راستین پاسداران اسلام بود
  • نیروهای سپاه پیروزی درخشانی برای جبهه حق رقم زدند
  • شکست صهیونیست‌ها در همه جبهه‌ها
  • عملیات «وعده صادق» تحلیل گران سیاسی و نظامی را مات و مبهوت کرد
  • قدردانی از عملیات قهرمانانۀ ارتش و سپاه در تنبیه دشمن صهیونیستی
  • دیدار مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی با خانواده‌های شهدای فاطمیون
  • واکنش جامعه روحانیت مبارز به حمله ایران به اسرائیل /سنگ دشمن را از همان‌جا که پرت کرده بود پاسخ دادیم
  • بیانیه جامعه روحانیت مبارز در مورد پاسخ ایران به اسرائیل: رزمندگان اسلام سنگ دشمن از همان‌جا که پرت کرده بود پاسخ دادند و توان و اراده‌ی دفاع از مظلوم و کوتاه نیامدن از عزّت اسلامی و ایرانی را به اثبات رساندند