Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-07@14:47:46 GMT

وضعیت اشتغال در آبادان رو به بهبود است

تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۸۷۵۱۹۷۵

وضعیت اشتغال در آبادان رو به بهبود است

سیدنور محمدپور شامگاه امروز در نشست شورای اشتغال آبادان اعلام کرد: طبق آخرین طرح سرشماری نفوس و مسکن مرکز آمار ایران، نرخ بیکاری شهرستان آبادان به ۱۴.۳ درصد رسیده است در حالی که در سال ۹۰ نرخ بیکاری ۲۷ درصد بوده است که کاهش قابل ملاحظه ای (۱۱.۶) مواجه بوده است. با این حال این میزان با معدل استانی برابری می‌کند اما دو درصد از معدل کشوری بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نرخ مشارکت اقتصادی در آبادان چیزی حدود ۳۴.۶ درصد است یعنی با ورود تعداد جدیدی از بیکاران به چرخه کار، افزایش یافته است. در این میان زنان درصد بیشتری از این عدد را به خود اختصاص داده اند.

محمدپور با اشاره به اجرای طرح های ملی در استان اظهار کرد: در ابتدای شروع این طرح ها، آبادان عملکرد قابل توجهی نداشت اما با پیگیری های اداره کل و همراهی مدیران محلی و نمایندگان شهرستان، پیشرفت خوبی حاصل شده و منجر به اشتغالزایی ۵۶۰ نفر شده است.

مدیرکل تعاون خوزستان ادامه داد: در طرح مشاغل روستایی، اعتبار آبادان ۱۴ میلیارد ۸۰۰ میلیون تومان هست که ۲۳ میلیارد تومان آن تصویب شد. همچنین در طرح فراگیر اشتغال مصوبات خوبی داشتیم به طوری که هفت درصد مصوبات استانی به آبادان اختصاص یافته است.

وی همچنین گفت: امیدواریم که شهرستان آبادان بیش از این از اعتبارات فراگیر بهره ببرد تا نرخ بیکاری استان نسبت به معدل کشوری سیر کاهشی خود را طی کند.

محمدپور در ادامه با اشاره به ایجاد اشتغال برای ۱۰ هزار و ۱۵۳ نفر در استان خوزستان با اعتبار ۹۹۰ میلیارد تومان اظهار کرد: در طرح اشتغال روستایی هزار و ۸۵ طرح با اعتبار ۴۵۰ میلیارد تومان برای اشتغال چهار هزار و ۹۲۱ نفر پرداخت شده است.

مدیرکل کار خوزستان افزود: در اشتغال فراگیر نیز تسهیلاتی با اعتبار ۵۴۳ میلیارد تومان وبرای اشتغال ۵ هزار و ۲۲۲ نفر در خوزستان پرداخت شده است.

وی بیان کرد: وضعیت اشتغال و کسب و کار در آبادان با تلاش مدیریت استان و دستگاه های مربوطه رو به بهبود است اما با وجود این مسئله، وضعیت به شرایط مطلوب نرسیده است.

صنعت نفت آبادان

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: صنعت نفت آبادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۵۱۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۱ درصد مخازن سدهای خوزستان پر شد/ آخرین وضعیت سد دز

ایسنا/خوزستان مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان از مهار سیلاب‌های سامانه بارشی توسط سدهای این استان خبر داد.

عباس صدریان‌فر امروز ۱۵ اردیبهشت ماه اظهار کرد: طی ۱۰ روز گذشته و براساس هشدارهای هواشناسی و بررسی مدل‌هایی که در اختیار داشتیم، تمهیدات لازم را برای مدیریت مناسب حوضه‌های آبریز و سدها اتخاذ کردیم.

وی افزود: با توجه به عدم قطعیت این نوع سامانه‌های بارشی و همچنین قرارگیری در روزهای پایانی آبگیری سدها، مدیریت بارش‌های رخ داده از پیچیدگی‌های فنی بالایی برخوردار بود که خوشبختانه با اقدامات به موقع کنترل شد.

صدریان فر با اعلام حوضه آبریز دز به عنوان بحران‌ ترین حوضه آبریز در این سامانه بارشی عنوان کرد: در حوضه آبریز دز با توجه به میزان انباشت پشت سد دز و میزان بارش‌های احتمالی در این بخش، طی روزهای گذشته و به منظور مدیریت مناسب حوضه آبریز حجم خالی سد جهت کنترل سیلاب افزایش داده شد.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان بیان کرد: در این سامانه بارشی دو موج قدرتمند در روزهای ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت رخ داد که در روز اول با کاهش خروجی سد دز از همپوشانی فعالیت مسیل‌های پایین دست و خروجی سد و ایجاد خسارت جلوگیری شد و در روز دوم یک سیلاب با پیک دو هزار مترمکعب در ثانیه به صورت کامل مهار شد.

وی گفت: در حال حاضر ۸۱ درصد از مخازن سدهای استان آبگیری شده و مجموع ذخیره سدهای استان به ۱۷ میلیارد و ۲۵۶ میلیون مترمکعب رسیده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تراز آبی دریاچه ارومیه ۱۵ سانتی‌متر افزایش یافت
  • بهبود شرایط جوانی جمعیت در کشور
  • چه رازی پشت تورم ۳۱ درصدی مخفی شده است؟
  • بهبود شرایط جوانی جمعیت در کشور/ از رشد موالید تا چند فرزندی
  • اسطوره گزارشگری WWE از بهبود وضعیت سلامتی خود خبر داد
  • بهبود وضعیت بنادر، گمرکات وانبارهای اموال در استان هرمزگان
  • آخرین وضعیت پُرشدگی سد‌ها بعد از بارش‌های اخیر
  • وضعیت تجارت سیمان در ایران و جهان
  • ۸۱ درصد مخازن سدهای خوزستان پر شد/ آخرین وضعیت سد دز
  • بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید