Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارحوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حوزه ادبیات کشور در هفته گذشته شاهد رویدادهایی بود که در ادامه به مهمترین آنها می پردازیم.

مدیر نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون منصوب شد


فاضل نظری مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با صدور حکمی، حامد میرزاحسینی را به سمت مدیر نظارت بر چاپ و توزیع محصولات کانون منصوب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فاضل نظری در این حکم با اشاره به سوابق و شایستگی ارزشمند میرزاحسینی تأکید کرده است: مقوله کیفیت محصولات فرهنگی به ویژه در گستره مخاطبان کودک و نوجوان موضوعی است که با نگاه اثربخشی به فرآیند تولید تا عرضه محصولات به دست می‌آید و در برگیرنده تناسب موضوعی محتوا و شکل محصولات است.

نیشابور می‌تواند به قطب ادبیات عرفانی جهان تبدیل شود

مهدی قزلی در مراسم بزرگداشت روز ملی حکیم عمرخیام نیشابوری با یادآوری آوازه شهر نیشابور گفت: ما ایرانیان در دنیا به فرهنگ و هنر و ادبیات شهره هستیم و هر کدام از شهرهایمان به نامی معروف است.

وی با بیان اینکه مردم، شهر زیبای نیشابور را به عطار و خیام می‎‌شناسند،ادامه داد: نیشابور هم مثل شیراز با هویت ادبی شناخته می‌شود. شهری که جنگ و ویرانی‌های بسیاری را به خود دیده است که نمونه بارز آن لشکرکشی‌های مغولان بوده، ولی هربار ققنوس‌وار سرزنده‌ و سرفرازتر از قبل، ساخته شده است.

وی با تاکید بر اینکه تا بحال آنچنان که شایسته است به بزرگان این شهر پرداخته نشده است، گفت: نام نیشابور، عطار، خیام در جهان، نامی آشناست و خیام را در رباعی هایش بیشتر از موفقیت‌های بی‌نظیرش در کشف و حل مسائل ریاضی و ستاره‌شناسی می شناسند.

ماجرای «قتل بن‌لادن» رُمان شد

رمان جدید مهدی رضایی با عنوان «من بن‌لادن را کشتم» منتشر شد.در این اثر داستانی، ماجرای قتل بن‌لادن و حواشی پیش و پس از آن، دستمایه یک رمان در ژانر اکشن با درونمایه نقد سیاست‌های آمریکا و فساد در سازمان ملل قرار گرفته که از زبان سربازان آمریکایی روایت می‌شود.در پشت جلد این کتاب که انتشارات آرادمان آن‌ را در صفحه منتشر کرده، بُرشی از متن آمده است:

«خون شرُه کرده بود تا زیر پایش. بلند شدم و داخل آن آشغال‌های اطراف، دنبال چیزی گشتم و بندی پیدا کردم و بالای ران سلاخی شده‌اش را بستم تا از خونریزی نمیرد نباید می‌مرد باید به نتیجه‌ای می‌رسیدم. حتی با آن حرکت وحشیانه‌ام، لبخندِ روی لبم محو نشده بود و دروغ هم نیست که بگویم با دیدن حال و روز آن کثافت، لذت می‌بردم. از زجر کشیدنش لذت می‌بردم. این یک واقعیت است من... لذت می‌بردم و این چقدر تأسف‌برانگیز است!»

«چه هوایی را دوست داری؟» منتشر شد

«چه هوایی را دوست داری؟ » با نویسندگی و تصویرگری زهره پریرخ از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای خردسالان منتشر شد.

این اثر از مجموعه کتاب‌های تصویری «قصه، فکر، گفت‌وگو» است که در پایان آن پرسش‌هایی مطرح می‌شود و گفت‌وگو در باره‌ قصه را برای کودکان ممکن می‌کند.

بزرگ‌ترها می‌توانند کتاب را در اختیار کودکان قرار دهند تا آن‌ها به دقت تصویر آن را ببینید، همراه با کودک، قصه بخوانند و در باره قصه به گفت‌وگو بپردازند.

انتهای پیام/

 

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ادبیات بازار نشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۵۲۱۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۷ درصدی توزیع کود کشاورزی در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،نشست صمیمی مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری آذربایجان غربی و معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی با مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان برگزار شد.

 در این جلسه در خصوص مسائل و مشکلات تامین، توزیع کود و ذخیره سازی و میزان موجودی در انبار‌های سازمانی بحث و تبادل نظرات مختلفی انجام گرفت؛ در این جلسه دکتر مظلومی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان آذربایجان غربی ضمن ارایه گزارش در خصوص تامین، تدارک و وضعیت توزیع کود در سال ۱۴۰۲ (افزایش ۲۷ درصدی نسبت به پنج سال گذشته و ۱۷ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱) ابراز خشنودی و افزود شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان آمادگی دارد نیاز کودی استان درکشت بهاره را تهیه و تامین نماید. 

در ادامه معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان غربی ضمن ابراز رضایت از تامین و تدارک کود در پاییز ۱۴۰۲ و بهار ۱۴۰۳ تقاضای فعالیت مستمر همچون سنوات گذشته را برای سرک پاییزه و محصولات بهاره نمودند و در پایان نیز جناب آقای دکتر دهقان ضمن عرض خدا قوت به جناب آقای رسولی مدیر عامل محترم شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشور و زحمات همه همکاران ایشان بخصوص در مدیریت شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان آذربایجان غربی در جهت تامین و توزیع به موقع کود‌های کشاورزی در جهت خدمت رسانی به کشاورزان محترم و زحمتکش تجلیل و قدردانی به عمل آوردند.

دیگر خبرها

  • سقوط تراتسفورماتور در منطقه پردیس اهواز
  • برخورد قاطع با مداخله‌گر طب سنتی در نیشابور
  • پایان جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • حضور ۱۴ گروه در جشنواره نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قم
  • برنامه‌های جدید کانون پرورش فکری برای بچه‌ها
  • انعکاس مظلومیت کودکان غزه در ادبیات مقاومت
  • افزایش ۱۷ درصدی توزیع کود کشاورزی در آذربایجان غربی
  • این نماد در صف عرضه اولیه قرار گرفت
  • برگزاری کارگاه‌های آموزشی شعر و داستان کودک و نوجوان در همدان
  • کانون ایلام جزء کانون‌های پیشرو کشور است