Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس درباره فعالیت‌های مرکز کنترل اردوهای درون استانی و برون استانی وزارت آموزش و پرورش، اظهار کرد: مرکز کنترل اردوهای دانش‌آموزی با هدف ارتقای ضریب امنیت اردوها ایجاد شد.

وی افزود: برای افزایش ضریب امنیت اردوها، چند اقدام را انجام دادیم که یکی از آنها راه‌اندازی مرکز کنترل اردوها بود؛ این مرکز استانداردهای برگزاری اردو را کنترل می‌کند و این موضوع باعث می‌شود که اثربخشی افزایش پیدا کند، ضمن اینکه آسیب‌هایی که ممکن است یک اردو در حوزه‌های مختلف وارد کند را کاهش می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کاظمی اضافه کرد: نکته بعد آموزش فرهنگیان و مربیانی بود که اردو برگزار می‌کنند زیرا بخش عمده‌ای از ایمنی اردوها به کسانی برمی‌گردد که دانش‌آموزان را به اردو می‌برند لذا دوره‌های آموزشی را برای مربیان و سرپرستان اردوها برگزار کردیم.

وی افزود: ۱۶۰ هزار فرهنگی دوره ۳۲ ساعته اردوها را دیدند و نزدیک به ۵ میلیون نفر - ساعت آموزش ضمن خدمت برای ارتقای ضریب امنیت اردوها برگزار کردیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش به بازنگری در شیوه و دستورالعمل اردوها اشاره کرد و ادامه داد: یکسری جنجال‌هایی را آیین‌نامه اردوهای دانش‌آموزی ایجاد کرد یعنی وقتی این آیین‌نامه برای اجرا به استان‌ها رفت یکسری اشکالات به لحاظ محتوایی و اجرایی مشخص شد که در نهایت این آیین‌نامه و دستورالعمل بازنگری شد.

وی افزود: ان‌شاءالله پس از تصویب این آیین نامه در شورای عالی آموزش و پرورش، به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ارسال می‌شود که تمام مسائل امنیت بخشی و کیفیت بخشی به اردوها را در آن دیده‌ایم و می‌تواند تأثیر زیادی در برگزاری اردوها داشته باشد.

کاظمی با بیان اینکه نکته بعدی کنترل و نظارت بر اردوهای دانش‌آموزی است، گفت: نظارت و کنترل اردوهای منطقه‌ای، استانی و کشوری در مرکز کنترل اردوها انجام می‌شود و ما برابر دستورالعمل اقدام می‌کنیم که آیا ساعت حرکت خودرو درست بوده است یا سرعت خودرو از طریق مربی کنترل می شود و علاوه بر این ایمنی ماشین‌ها و راننده با کمک پلیس راهور و سامانه‌ای که پیش‌بینی شده است تحت کنترل است.

وی با بیان اینکه تلاش کردیم سرعت و دقت در مرکز کنترل اردوها بالاتر برود، تأکید کرد: یک سامانه نرم‌افزاری هم طراحی کردیم که این سامانه در قالب پیامک است و در حوزه اطلاع‌رسانی به خانواده‌های دانش‌آموزان فعالیت می‌کند و به‌گونه‌ای طراحی شده است که وضعیت دانش‌آموزان را در اردوها به خانواده‌ها گزارش می‌دهد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۳۰ درصد حوادث اردویی نسبت به سال گذشته کاهش پیدا کرده است، اظهار کرد: تا تاریخ ۲۵ اردیبهشت ماه ۹۷ تعداد ۱۳ هزار ۵۰۰ اردو در سراسر کشور برگزار شده است.

وی ادامه داد: ۱۵۴۴ اردو از طریق قطار، ۱۶۹ اردو از طریق هوایی، ۳۳ اردو از طریق دریایی و ۲۲ هزار و ۷۱ اردو از طریق اتوبوس انجام شده است.

کاظمی اضافه کرد: ۸۲۹۶ اردو درون استانی و ۴۹۰۹ اردو برون استانی بوده است و در مجموع یک میلیون و دویست هزار دانش‌آموز به اردو رفتند.
انتهای پیام/

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۵۲۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش و پرورش گفت: در طراحی سوالات امتحانات نهایی ارزشیابی از یادگیری مورد توجه است به طوری که دانش‌آموزان از حفظیات دور باشند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو محسن زارعی، معاون وزیر آموزش و پرورش درباره افت تحصیلی دانش‌آموزان در امتحانات نهایی اظهار داشت: این موضوع را نباید به صورت مقطعی و برشی بررسی کرد، شاید برداشت جامعه و آنچه که اتفاق افتاد، پس از اعلام میانگین نمرات آزمون نهایی پایه دوازدهم به این بود که این میانگین نشانگر افت تحصیلی است.

وی افزود: آموزش و پرورش بر این موضوع اصرار دارد که مبتنی بر شفافیت، وضعیت کنونی و نمای واقعی آموزش و پرورش را به نمایش بگذارد تا برای جبران کاستی‌ها برنامه‌ریزی کند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت نظام آموزشی وزارت آموزش وپرورش اضافه کرد: شرایط مبتنی بر کیفیت آموزشی این‌گونه است که وضعیت فعلی را به خوبی بشناسیم و با اعلام به جامعه برای رسیدن به وضعیت مطلوب برنامه‌ریزی لازم و جبران صورت گیرد.

زارعی ادامه داد: آموزش و پرورش در این موضوع نمرات را شفاف اعلام کرد تا برنامه‌ریزی مناسبی انجام شود و معلمان دست به دست هم دهند و شاهد ارتقای کیفیت آموزشی باشیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: در موضوع افت تحصیلی دانش‌آموزان باید عوامل سهیم را در نظر بگیریم که بخشی به انگیزه دانش‌آموزان و بخشی هم به دوره‌های آموزشی گذشته مربوط می‌شود، زیرا این موضوع در یک دوره اتفاق نیفتاده است.

وی یادآور شد: اشکالی هم که وجود دارد این است که در دوره‌های مختلف تحصیلی، بازخوردی از وضعیت آموزش نداریم و یکباره این بازخورد را در پایان دوران تحصیل انجام می‌دهیم. این موضوع باید در دوره‌های مختلف بررسی شود که در زمان خود مداخلات لازم صورت گیرد.

زارعی درباره تاثیر دشواری سوالات در امتحانات نهایی بر افت تحصیلی دانش‌آموزان اظهار داشت: سوالات سخت شاخص دارد و شاخص هم ضریب دشواری است که در تحلیل آزمون‌ها، شاهد دشواری سوالات نبودیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: آنچه در طراحی سوالات مبنا قرار دادیم این است که توجه و ارزشیابی از یادگیری صورت گیرد و توجه به مفاهیم باشد و دانش آموزان و کل فرایند آموزش جهت‌دهی به سمت یادگیری داشته و از حفظیات و محفوظات دور باشند.

زارعی یادآور شد: در نوبت‌های قبل هم درصدی از سوالات مربوط به همین ارزشیابی از یادگیری متناسب با سطوح شناختی مختلف در سوالات امتحانات نهایی بوده است؛ بنابراین جمع‌بندی این نیست که سوالات سخت بوده است.

دیگر خبرها

  • ۴۰۰ هزار نفر از اقشار مختلف در اردوهای راهیان نور شرکت کرده اند
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • میزبانی ویژه‌برنامه «یه اردوی خاص» از معلمان
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردو‌های تربیتی می‌شوند
  • تاکید استاندار بر پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانش آموزی
  • ۲۰ هزار دانش آموز لازم التوجه اردبیلی راهی اردوهای تربیتی می شوند
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • اعزام بیش از ۲۰۰۰ مددجوی سیستان‌وبلوچستان به اردوهای زیارتی مشهد مقدس
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • جزئیات ثبت سفارش کتاب‌های درسی اعلام شد