Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه روش پلکانی که بانک مرکزی برای افزایش نرخ ارز در پیش گرفته روش درست و مناسبی است، گفت: اگر از سالیان گذشته این کار صورت می‌گرفت ناچار نبودند که به یک باره قیمت ارز را چند برابر افزایش دهند.

سید حسین سلیمی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان درباره افزایش قیمت دلار طی چند روز اخیر توسط بانک مرکزی اظهار کرد: بانک مرکزی از ابتدا هم اعلام کرد نرخ ارز را ثابت نگه نخواهد داشت و بر اساس تورم نرخ ارز افزایش پیدا می‌کند و این افزایش ۵ تا ۶ درصدی می‌تواند به صورت یک جا یا پلکانی توسط بانک مرکزی اعمال شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه فعالان اقتصادی موافق این شیوه بانک مرکزی هستند و خواسته شان این است که نرخ تعدیل شود و ثابت نماند و با تورم تغییر کند، افزود: صادرکنندگان معتقدند نرخ پایه پایین است و علاقمند به افزایش نرخ پایه هستند تا صادرات انجام دهند.

وی گفت: روش پلکانی که بانک مرکزی در پیش گرفته روش درست و مناسبی است و اگر از سالیان گذشته این کار صورت می‌گرفت ناچار نبودند که به یک باره قیمت ارز را چند برابر افزایش دهند.

سلیمی ادامه داد: همه می‌دانند این نوع تعدیل روش بسیار مناسبی است و با این روش دیگر، عرضه کنندگان اجناس سعی نمی‌کنند اجناس خود را نگه دارند تا قیمت ارز تعیین تکلیف شود.

عضو اتاق بازرگانی تهران در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش پلکانی از سوی بانک مرکزی بر بازار اثرگذار خواهد بود یا خیر تاکید کرد: نهایتا این افزایش بر اساس اعلام بانک مرکزی ۵ درصد است و تاثیری بر بازار نخواهد داشت و تجار هم اجناس خود را به فروش می‌رسانند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ارز بانک مرکزی قیمت تورم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۸۷۵۲۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های اجرا شده در حوزه عفاف و حجاب در چارچوب قانون است

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به اینکه طرح‌های اجرا شده در حوزه عفاف و حجاب در چارچوب قانون صورت می‌پذیرد، گفت: خدمات‌رسانی شایسته به مردم از راهبردهای مهم پلیس در تحقق پلیس جامعه محور به شمار می‌رود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی و به نقل از پلیس مرکزی، سردار هادی رفیعی‌کیا در جلسه شور فرماندهی انتظامی استان مرکزی در شهرستان محلات اظهار کرد: بی‌تردید اصلی‌ترین رسالت فراجا و سایر نهادهای امنیتی چیزی جز این نیست که همواره با تمام توان خود در مقابل توطئه‌های دشمن ایستاده و در بستر فرهنگ جهادی، در خنثی‌سازی نقشه‌های شوم و پلید دشمن، نقش خود را به خوبی ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه خدمتگزاری بی منت به مردم افتخار پلیس در ارائه خدمات مطلوب به شمار می‌رود، افزود: رضایتمندی شهروندان دغدغه پلیس در ارتقا سطح خدمت رسانی در جامعه است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با اشاره به اینکه عزم و اراده پلیس برای ارتقا امنیت مردم و کشور جدی است تصریح کرد: پلیس تا پای جان برای حفظ امنیت و آرامش شهروندان ایستاده و از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کند.

سردار رفیعی‌کیا با قدردانی از مردم استان در اجرای طرح نور و حمایت‌های مردمی در این طرح خاطر نشان کرد: مردم همواره پشتیبان پلیس در اجرای مأموریت‌های خود بوده و هستند و این همکاری و همراهی مهمترین عامل موفقیت پلیس در تأمین امنیت در جامعه به شمار می‌رود.

وی با تأکید بر اینکه طرح‌های اجرا شده در حوزه عفاف و حجاب در چارچوب قانون صورت می‌پذیرد، گفت: خدمات‌رسانی شایسته به مردم از راهبردهای مهم پلیس در تحقق پلیس جامعه محور به شمار می‌رود.

فرمانده انتظامی استان مرکزی با تأکید بر ضرورت حضور همه دستگاه‌ها در اجرای طرح نور اضافه کرد: اجرای طرح نور در راستای ایجاد سلامت اجتماعی و فرهنگی و آرامش و امنیت اخلاقی با همراهی خوب شهروندان در حال اجراست.

کد خبر 747927

دیگر خبرها

  • طرح‌های اجرا شده در حوزه عفاف و حجاب در چارچوب قانون است
  • حراج شمش طلا در مرکز مبادله توانسته به قیمت بازار آزاد کمک کند؟
  • انتقاد روزنامه دولتی ایران از تصمیم ایران خودرو/ بانک مرکزی: ۳۰۲ میلیون دلار نیمایی بدون مشتری ماند/ پیمان پاک: گوشت نه تنها افزایش قیمت نداشت، بلکه ارزان هم شد
  • مدیریت صحیح بانک مرکزی در شرایط فعلی
  • شروع هفته کار و کارگر با شعار «مشارکت کارگر، جهش تولید و ایران قوی»
  • سقف تراکنش غیرحضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • بانک مرکزی: سقف تراکنش غیرحضوری ۲ برابر شد؛ روزانه ۲۰۰ میلیون تومان
  • سقف برداشت از حساب های بانکی چقدر شد؟
  • بانک مرکزی مسئول قیمت نهایی کالا‌ها نیست